Jeg har sett at noen har sånne fine kabelstrømper og spiralbånd rundt kablene på fly og helikopter. Hvor kjøper man disse?
Unconfigured Ad
Collapse
Kabelstrømpe/spiralbånd
Collapse
X
-
-
Blir fint resultat ja, men jeg har litt problemer med og få festet den enden som går inn i mot servoene skikkelig, den løsner og sklir litt tilbake. Jeg bruker krympestrømpe på begge endene.
Noen tips?
Mvh Robert.Comment
-
Du må smelte kabelstrømpa med passe varme (en varmepistol med tynn åpning er perfekt)
Pass på at du ikke varmer for mye for da brenner du hull i strømpa - den som kommer fra HK tåler minimalt med varme.
Når strømpa smelter så krymper den og varmen gjør at den fester i underlaget.
Hvis du vil ha det vakkert så kan du legge en kryp på toppen av dette.
Har også brukt lim pistol for å feste den - en dråpe smelte-lim på kabelen - tre strømpa over og rull mellom to fingre til limet kjølner ned.Comment
-
Takk for svar alle sammen!
I tråden det refereres til, nevnes det at man skal ta kabelen ut av servopluggen. Drar man bare ut pinnene inni, eller må man kappe av pluggen og sette på ny?Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening
Anything worth doing is worth overdoing!Comment
-
Du tar et liiite flatt skrujern, og løfter opp den plastikk "leppa" som ligger over hver pinne inne i kontakten.
Håper du skjønte det.
Mvh Robert.Comment
-
Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening
Anything worth doing is worth overdoing!Comment
-
jeg kan godt sende deg restene jotto, så sender du 700'n i retur når du får det?
+ et tips til trekkinga. jeg teipa på en liten del av en gammel flybar fra min belt til servoledningen, og så stakk den gjennom først. slapp å flise opp den kabelstrømpaLast edited by Øyvind M; 11-04-10, 21:48.dx7
Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
Løten MFK
Stay FrostyComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment