Unconfigured Ad

Collapse

når man kjøper brukt

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lillejon78
    • Dec 2005
    • 1530

når man kjøper brukt

handla for noen måneder tilbake en brukt trex600, selger sier den er i god stand osv, jaja, får den i posten å jeg må begynne å bytte flere deler,stramme KRITISKE skruer, når dette hadde vært gjort så var det på tide å strarte opp saken, så klart lagrene i motoren var gåene, men jeg måtte jo teste saken, har flydd den ca 10tanker, da går lageret i oppløsning å jeg må nødlande,det gikk bra det, da jeg demondterte så merka jeg pinade at en del inni potta er løs også, da må denne også byttes,

så neste gang det skal handles så skal jeg enten kjenne personen jeg handler med eller så blir det kjøpt NYTT,

er ikke sint på forrige eier, men syntes folk burde være litt mer åpne og ærlige når dem selger noe,

alle kan ikke være like ærlige å kjekke som meg
    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
    homemade quad med diverse elektronikk.
    noen depronkjerrer.
    futaba10c 2.4ghz.
    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart
  • nomore
    • May 2006
    • 517

Synd å høre slikt. Men det er jo ikke sikkert at forrige eier faktisk var klar over dette. Det er mange som kjøper brukt/nytt og skrur delehaugen sammen på måfå(svar skyldig selv). Da er det ikke nødvendigvis sikkert at vedkommende vet hvilke skruer som er kritiske, hvordan et slitt lager høres ut eller at motoren ikke er helt god.

Men å kjøpe fra noen du kjenner kan være en god ide. Da vet du i det minste til en viss grad hvilken kunnskap vedkommende har, og kan vurdere beskrivelsen av salgsobjektet deretter.
    Thorbjørn Kirkeleit
    Haugaland Modellflyklubb

Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

Comment

• lacappuchino
      • Oct 2007
      • 1342

Kjedelig å høre. Jeg pleier vanligvis å stole på folk til det motsatte er bevist, men det går fungerer nok ikke i lengden.

Jeg kjøpte også min 600 "brukt" selv om den bare var bygget sammen, men ikke fløyet. Men hadde jeg ikke fått møtt fyren og sett på det, så hadde jeg nok ikke betalt forskudd på det.
      Nå var jeg veldig heldig, og alt var som nytt, og til og med veldig bra satt sammen, med locktite på alle plasser, og har nå 5 kanner fuel igjennom, og alt er bra så langt.

Håper du ikke må bruke alt for mange kroner før det er oppe å går igjen!
      Har forresten en maverick mufler jeg ikke bruker om du trenger potte.
      Honeybee CP 2

Comment

• lillejon78
        • Dec 2005
        • 1530

ja er ikke alle som er det man utgir seg for å være, jeg bruker alltid å gå over maskinen flere ganger før jeg selger,den siste maskinen jeg solgte så satte jeg opp helien å testfløy den for kjøperen, hørte noen veldig svake lyder å motoren å sa jeg ville bytte lagrene for sikkerhets skyld, disse lydene var ikke i nærheten av hva slags lyder det var i den motoren jeg fikk med på det nye helikopteret, anyway, venter på nye deler i posten nå, maskinen har snart kostet meg like mye som det en ny maskin koster.
        noen depronkjerrer.
        futaba10c 2.4ghz.

Comment

• Trulsen
          • Aug 2006
          • 3411

Originally posted by lillejon78
          ja er ikke alle som er det man utgir seg for å være, jeg bruker alltid å gå over maskinen flere ganger før jeg selger,den siste maskinen jeg solgte så satte jeg opp helien å testfløy den for kjøperen, hørte noen veldig svake lyder å motoren å sa jeg ville bytte lagrene for sikkerhets skyld, disse lydene var ikke i nærheten av hva slags lyder det var i den motoren jeg fikk med på det nye helikopteret, anyway, venter på nye deler i posten nå, maskinen har snart kostet meg like mye som det en ny maskin koster.

Hvilken 600 har du kjøpt nå da? Kjøpte du den FBL rexen brukt?
          Trodde du hadde flydd den MYE jeg

Comment

• lillejon78
            • Dec 2005
            • 1530

den ble kjøpt brukt ja
            noen depronkjerrer.
            futaba10c 2.4ghz.

Comment

• extracap
              • Feb 2006
              • 556

Tja det er vel altid en risk å kjøpe brukt,men klart att det er surt å kjøpe ting som ikke fungerer !
              For min egen del så kjøpte jeg en 2.6 meter med en 3w 106cs og i annonsen stod det att den trengte noe
              fin justering før den var ferdig innkjørt. Men det kostet neg 4-5 høvdinger å få fiksa den (skjev veiv++)
              Det er ikke selve utgiften som iriterte meg da det var att i annonsen stod det jo att den var så si ny !!!!
              Og da synes jeg att den gammle eieren kunne i hvertfall kunne tatt noe av regningen.............

Men dette er ei stund siden nå så måtte bare dele frustrasjonen litt he he
              Men har jeg solgt noe som ikke virket(ikke aktuelt med viten og vilje)og den nye eieren har hvert
              misfornøyd så hadde jeg strekt meg langt får å bli enig eller å få hevet kjøpet.
              For en dag så møtes vi igjen på ett stevne eller ved en bekjent av en bekjent !
              sniper hadde jo en god histori fra arvika i fjor der det var en som skylte penger til en som
              også var der .
              Mvh Geir Mogstad
              ---------------------------------------
              slapp av det kommer helt sikkert ned!

Comment

Working...