Unconfigured Ad

Collapse

HobbyCity-forsinkelser.. frust.. argh...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jotto
    • Jul 2007
    • 3060

HobbyCity-forsinkelser.. frust.. argh...

En liten advarsel til de som har eller har tenkt å bestille batterier fra HobbyCity i nærmeste fremtid: Hong Kong Post har begynt å returnere alle pakker med lipoer på 2200 mAh eller mere. HobbyCity sender det med alternativ frakt via Singapore.

Det betyr visstnok rundt 7 dager forsinkelse, men det blir sikkert mye mere i praksis. Og jeg som går og venter på batterier til min nye T-Rex 500... aarrrghhh...

Jeg fikk trackingnummer for over en uke siden, men nummeret er fremdeles ikke-eksisterende hos Hong Kong Post.
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!
  • Karmann
    Moderator
    • Oct 2006
    • 735

Jippi! Jeg har akkurat bestillt ei 5800mah pakke :-S
    Mvh
    Morten Aase

Comment

• E&E
      • Apr 2008
      • 578

Typisk. Har 3 nye batterier på vei for bruk i Pulse'n. Bør ha de innen 4 uker da de/den skal være med til Østersund. Minner meg og på at jeg har en monteringstråd som skulle vært ferdig......
      Olav Moe

-- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

Innholdet i min hangar, sånn ca

Comment

• Brumm
        • Apr 2008
        • 1816

Originally posted by jotto
        En liten advarsel til de som har eller har tenkt å bestille batterier fra HobbyCity i nærmeste fremtid: Hong Kong Post har begynt å returnere alle pakker med lipoer på 2200 mAh eller mere. HobbyCity sender det med alternativ frakt via Singapore.

Er det 2200 mAh som er grensa, jotto? Uansett spenning og antall celler?

Hadde du holdt deg til nitro hadde du sluppet irritere deg
        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

• jotto
          • Jul 2007
          • 3060

Det er litt motstridende informasjon fra ulike deler av Kina-land, men det er visst 2200 uansett spenning ja.

Jeg får bygge om 500'ern til nitro

Comment

• Karmann
            Moderator
            • Oct 2006
            • 735

Var akkurat inne på profilen min på HC og der hadde de lagt inn følgende melding:

"Air transport delay.
            Please be aware that the Hong Kong/China Airports have placed an increased focus on parcel security. This has delayed many orders for up to 7 days.
            If you find that your order is marked as shipped but does not have a tracking number, or the tracking number isnt working, please do not be alarmed. Over the coming days the tracking numbers will be registered as the Airport filters through the backlog of parcels.
            To help reduce the backlog, we're shipping out alot of orders via alternative express methods and via different countries. This is helping to reduce a possible 2-3 week backlog to around 1 week only. We are doing this at a considerable cost to us and hope you can appreciate the extra effort we're taking to avoid these delays which are out of our control.
            The current delay is expected for another 7 days and we will update this message early next week or as soon as there is any change the the current status. "

På forumet til HC ligger denne meldingen:

"Hong Kong International Airport is conducting extra screening and creating delays on all orders with large batteries.
            We advise customers to avoid ordering large Lipoly battery (above 2200mAh) for the next 14 days.

In some cases these parcels may be delayed at the airport for up to 4 days.
            EMS/Air Parcel tracking will not show during this period.

Hobbyking will be increasing it's DHL/UPS offering to customers to help avoid these delays and increasing German and US warehouse stock.
            We are in constant contact with 'AVSEC' the airport security company and will let you know as soon as the delays are solved."
            Last edited by Karmann; 04-06-10, 14:28.
            Mvh
            Morten Aase

Comment

• jotto
              • Jul 2007
              • 3060

Nå har jeg fått nytt trackingnummer - denne gangen fra Singapore. Trackingnummeret er fremdeles ikke-eksisterende, men det er jo normalt at det tar en dag før det virker. Det er håp i tunellen!

Comment

• Kyrre
                • Feb 2009
                • 2322

Det blir jo ikke no bedre av at den nye 24 timer leveringsgarantien flopper totalt, har flere småordre som det tok flere dager før jeg fikk melding om at den var sendt fra HC. La feks inn en bestilling fredag forrige uke som fortsatt proseseres. Derimot er bestillingen jeg la inn hos Hi-Model igår kveld allerede på vei med DHL.

Comment

• rofla
                  • Nov 2006
                  • 170

Bestillte 14/5 fra HC, Fikk trackingnummer 22/5, her er resten av historien:

Sendingen er sortert og videresendt 07.06.2010 12:49 0024 OSLO
                  Sendingen er ferdig tollbehandlet og overlevert sortering 07.06.2010 12:40 0024 OSLO
                  Sendingen er til importvurdering 07.06.2010 10:45 0024 OSLO
                  Sendingen er ankommet mottakerlandet 07.06.2010 10:45 0024 OSLO
                  Sendingen er sendt fra avsenderland 02.06.2010 20:35
                  Sendingen er sendt fra avsenderland 02.06.2010 17:53
                  Sendingen er innhentet 28.05.2010 18:02

Men denne pakken inneholder bl.a 6 stk 3s2200 lipo. Hurtig gjennom tollen i hvert fall.

Comment

• Øyvind M
                    • Oct 2008
                    • 837

Originally posted by jotto
                    Nå har jeg fått nytt trackingnummer - denne gangen fra Singapore. Trackingnummeret er fremdeles ikke-eksisterende, men det er jo normalt at det tar en dag før det virker. Det er håp i tunellen!
                    jeg også. skal visst ta 3 dager før den kommer seg til singapore
                    dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                    Løten MFK
                    Stay Frosty

Comment

• Øyvind M
                      • Oct 2008
                      • 837

nå er visst forsinkelsene over. morsomt hvordan det var panisk stemning og ups og dhl fra HK til singapore, for å få sendt med ems til kundene
                      dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                      Løten MFK
                      Stay Frosty

Comment

• jotto
                        • Jul 2007
                        • 3060

Måå...haaa...liiipoene...mine.....

Comment

• gnistjeger
                          • Sep 2009
                          • 1169

Endelig!

Har en stor forsendelse fra HC med bla 2 stk 5000mA 5S pakker. Disse ble selvfølgelig stoppet. Ser endelig ut til at problemet er løst og at kun "enda mer" venting er medisinen :-S Har en Extreme Flight Extra300 som venter i spenning på første tur!! )

Fra HC nå;
                          "Air transport delay, now resolved.
                          The previous weeks airport delays were due to increased parcel screening. Thankfully these delays are now behind us and we can focus on clearing the order backlog.
                          For those customers with a parcel thats not showing a tracking number correctly, or non at all, please do not be concerned, this may be due to a shortage in EMS/Air Parcel forms.
                          Because of this, your parcel may arrive before the tracking numbers register on the website.

We plan to be back to 24hr ship-out times within 2 days.
                          Thanks again for your patience and understanding during this period."

Jippi! )
                          Last edited by gnistjeger; 08-06-10, 09:05.
                          Rune Haugen
                          // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                          // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                          // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                          // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

" It's all 100% electric ! "

Comment

• lupus49
                            • May 2008
                            • 647

På den annen side er de riktig effektive nu. Jeg titter daglig på div hos dem og plutselig poppet det opp: "INSTANT DISCOUNT MESSAGE
                            Hello shopper!
                            We noticed you've been looking at this product for a while and we would like to offer you a discount. If you click on the add to cart button below we can offer you this product for $14.30.
                            $14.30"
                            En dollar i avslag. Ikke verst? Det er ikke bare vi som følger med dem, de følger med oss også
                            Flisespikkeri er gøy!
                            Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                            Dyrøy MFK
                            ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                            http://rolv.info

Comment

• jotto
                              • Jul 2007
                              • 3060

Jeg fikk nytt trackingnummer 7. juni. Først idag ble nummeret registrert hos Singapore post:

"15.6. Processing at Sorting Centre". De har tydeligvis sittet og jukket på pakka en uke før de giddet å ta i den.

Comment

Working...