Unconfigured Ad

Collapse

import av 2.4ghz radio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kapia
    • May 2005
    • 1435

import av 2.4ghz radio

heisann, hva må en rekne med å måtte betale på når denne kommer i tollen i norge? jeg vet at jeg må betale mva på 25%, men er det noe annet også? takker for svar.
  • kapia
    • May 2005
    • 1435

" Priser:
    Alle priser på vores hjemmeside er i danske kroner (DKK) og incl. 25% moms og andre afgifter. Forsendelse til andre EU lande faktureres incl. Dansk moms. Forsendelse til lande uden for EU faktureres excl. Dansk moms. (uden moms)"

betyr det at jeg må betale moms 2 ganger, både dansk ooog norsk?

Comment

• Sniper
      • Nov 2005
      • 1386

Nei. Du momser kun en gang til land utenfor EU.
      Geir

3D plane - 1D brain

Comment

• Kyrre
        • Feb 2009
        • 2322

Som det står så trekker de fra dansk moms for sendinger utenfor EU, men husk at frakten tas med i prisen når momsen beregnes.

Comment

• kapia
          • May 2005
          • 1435

den skal vell ikke tas med den... så vidt jeg har forstått, men jeg har ikkke peiling jeg derfor jeg spør uansett, så er det rimeligt å bestille fra utlandet får diverse motakere med en spektrum dx7 og er still under prisen i norgen.

Comment

• Kyrre
            • Feb 2009
            • 2322

Frakten skal tas med fordi den regnes som varens totalpris. Kan høres urimelig ut, men det er bare sånn det er. Unntaket er når det brukes fraktselskaper som UPS, FedEx, DHL osv. Og på toppen av det hele må du også betale fortollningsgebyr på en drøy hundrelapp (husker ikke hva den er i farta).

Comment

• kapia
              • May 2005
              • 1435

uansett så er det rimligere, for samme prisen som i norgen, så fikk jeg tre motakere, og jeg er da på den norske prisen. så er happy jeg. ja stemmer and det, er vell pga det er over 1000kr verdi at en må betale ekstra?

Comment

• Øyvind M
                • Oct 2008
                • 837

hvis du får sendt med EMS fra danmark( vanlig statlig postvesens ekpressfrakt) så er alle avgifter og evt utlegg betalt for. da betaler du bare 25% i moms og ikke gebyrene. varen er godt over 1000 kroner, da gjelder ikke forenklet tollgebyr lenger og prisen stiger.

med dhl osv, så kan det bli stygt. de tar ganske så mye mer for fortolling osv.
                dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                Løten MFK
                Stay Frosty

Comment

• kapia
                  • May 2005
                  • 1435

ok, heldig no og kom over en dx paa nett, saa blei ikke noe import i f0rste omgang, men jeg skal handle motakere der. det svarer seg. <mangler norske bokstaver paa forumet no>

Comment

Working...