Unconfigured Ad

Collapse

Lakkering av vannfast finèr?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • affa
    Administrator
    • Jul 2002
    • 5877

Lakkering av vannfast finèr?

Hei,

Har endelig fått kjøpt meg en skaphenger. Denne er uten boggi og passer perfekt da den er lett å håndtere.

Den er laget av vannfast finer som er plastbelagt utvendig, men i tradisjonell mørk brun/sort innvendig. Hadde tenkt å lakke den opp med lysere vegger. Er det noen som har prøvd å lakke slikt før og hva anbefales for å få god heft?

Hva slags lakk/maling?
    • 208

Vil vel bli ett greit resultat om du pusser litt lett over go bruker heftgrunn som tåler lakk, da kan du vel lakke med hva som helst, eller bare male med ett eller anna
    Per Reidar Bremseth

Aerowroks ultimate 20-300 (seilfly ) DLE55
    PA BadBoy med sc70fs
    Seagull Harrier46 med os 70fs
    pluss litt depron da..

Alt som går opp kommer før eller siden ned....

Comment

• xilian
      Chief Executive Officer
      • Feb 2009
      • 6522

Frua anbefaler heftgrunn og male med vanlig tremaling etterpå (vanntynnet).

Men Bengalakk pleier jo sitte på det meste da... (bengalakk grunning først, deretter bengalakk)
      Sounds shiny!
      Tom I. Arntsen

Comment

• nixxon
        • Feb 2005
        • 478

Jeg ville forseglet alle platene med epoxy (tilnærmet 100% vann- og lufttett). Selv brukte jeg epoxy i pumpeflasker fra West System ( http://www.westsystem.com/ ) og påførte med rulle på finerplatene da jeg bygde båtdekk. Brukte det også for å forsegle en jernkjøl på en annen seilbåt. Ingen tegn til rust på jernkjølen etter 5 sesonger på sjøen etter å ha slipt blankt og lagt på 2 strøk epoxy før bunnstoff...

Comment

• affa
          Administrator
          • Jul 2002
          • 5877

Takk for tipset! De finnes også i norge og har masse norske forhandlere.

De har også endel andre malinger i 2 komponent system som jeg tror vil gjøre susen!
          Last edited by affa; 25-07-10, 13:17. Reason: feil

Comment

Working...