Unconfigured Ad

Collapse

Styring av flere motorer..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mech
    • Oct 2007
    • 39

Styring av flere motorer..

Jeg har selv ikke noe flermotors, men en kjenning hadde et havari for en måneds tid siden med en to-motors. Viste seg å være 1000 rpm forskjell mellom de to motorene ved full hendel.. Ble litt uhåndterlig under takeoff...

Mener jeg har sett omtalt en form for "governor" for inntil 4 motorer.
    Funksjon: Alle motorer utstyres med sensor for turtall, og alle servoer kobles i enheten. En settes som "master",
    mens de andre går som "slave". Turtallet på master registreres og slavene matches til likt turtall.

Men... HVOR??
    For ordens skyld så KAN det være noen år siden.

Anyone?
    Stein Løberg

Blade mSR, Micro P-51, FMS P-51
    Honey Bee CP2
    Honey Bee King 2
    Raptor 50 Titan - OS 50 Hyper
    JR 9xII m/DSM modul, Dx6i
    FS One Sim
  • Bomberguy
    • Jun 2006
    • 746

Om en motor går på 10000 og den andre på 9000 (eksempelvis) burde kompisen din fortsatt ha god kontroll på flyet med sideroret. Uansett så finnes det ting, her er et eksemplar http://www.troybuiltmodels.com/items/WRCTWINSYNC.html

Min anbefaling er nok å lære seg å fly med motorer i usynk, med en stoppet og med en på tomgang. Det er ikke veldig vanskelig, krever bare litt trening

Comment

• lillejon78
      • Dec 2005
      • 1530

Originally posted by Jamie
      Om en motor går på 10000 og den andre på 9000 (eksempelvis) burde kompisen din fortsatt ha god kontroll på flyet med sideroret. Uansett så finnes det ting, her er et eksemplar http://www.troybuiltmodels.com/items/WRCTWINSYNC.html

Min anbefaling er nok å lære seg å fly med motorer i usynk, med en stoppet og med en på tomgang. Det er ikke veldig vanskelig, krever bare litt trening
      går det ikke an å bruke en powerbox med servoprogrammer?
      trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
      trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
      arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
      PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
      homemade quad med diverse elektronikk.
      noen depronkjerrer.
      futaba10c 2.4ghz.
      radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

Comment

Working...