Announcement

Collapse
No announcement yet.

arg.. CG på katana S 2 meter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • arg.. CG på katana S 2 meter

    Skal aldri kjøpe fly fra det billige kina markedet.
    Har fått en Hifly models Katana S 2meter. Manual helt på trynet bilder deler ligner ikke engang.. Dekaler er ikke der. Harware deler mangler. Har nå kjøpt Nytt halehjul et annet sted. Puttet inn alt av servoer montert motor 50cc.
    Alt er egentlig klart til¨å fyre opp motoren for første gang. så tenkte jeg at jeg skulle skjekke cg i henhold til den patetiske maualen.. 13.7 cm fra wingroot. market opp og luftet opp flyet. halen løftet seg ikke engang. kun fire servoer lagt bak i flyet der de skulle være. alt annet plassert foran vingerøret."CG". la en stor forlenger til sånn skralle"verktøy" den verier nok 300 400 gram.. løftet opp igjen. nei halen ble stående. festet radieon Futaba 6ex i propellen. da kom halen med når jeg løftet flyet.. tok vekk extra vekt og fant cg uten noe extra foran var på 19.5 cm..
    Kan vel ikke være normalt dette..
    Noen andre her inne som har en katana s fra throttlestore med samme problem..
    Endre vel opp som støvsamler sammen med de to andre ts flyene jeg har.
    Last edited by GTI20; 11-09-10, 22:33.
    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
    carl goldberg ultimate
    DJI S900
    piper pawnie el kjærre


    Futaba 14SG
    diverse epp tjafs
    Per-Egil Furuseth

  • #2
    Hvor mange fly har du bygget? Har du bygget dette selv? Er du nybegynner? Har du bygget over 13 fly? Tror det er det som skal til for at man klarer å få et vellykket fly fra TS!

    PS: Dette var bare for å kommentere de TS hadde sagt til en annen bruker i en annen tråd:P
    Last edited by xilian; 12-09-10, 00:36.

    Comment


    • #3
      Gå midt ut på hver vingehalvdel, og 1/3 bakover fra forkant. Dette er en gammel tommelfingerregel som altid har funket for meg, men du vil sikkert trenge litt finjusteringer..
      MC 22s
      Toplight standard
      Tragi 603 custum
      Hjemmestøpt f3a (Uprøvd)
      Raptor 50v2. Os hyper
      Seb-art katana 30
      taxi 2400 on floats. roto 35vi
      extreme composite Otop 3D. Os 140rx
      Super Decathlon 1/3 Skala. DL 100
      C-arf Superextra 3,1. 3w 150
      _____________________________
      Hans-Are Jenssen

      Comment


      • #4
        Originally posted by hanza View Post
        Gå midt ut på hver vingehalvdel, og 1/3 bakover fra forkant. Dette er en gammel tommelfingerregel som altid har funket for meg, men du vil sikkert trenge litt finjusteringer..
        Litt finjustering. over 1kg i nesa for å få cg må vel være galt.. hehe.. blir jo svin tungt denne kjærra da.. men takker for info.

        @ trulsen. ja har bare bygd fra bunn av 7 stk og 8 stk ferdig kit. så er nok ikke erfaren nok.. Men så er ikke erfaringen på byggingen om hvor vitt det flyr. men montering i henhold til manual og oppsett anbefalt fra ts. men cg helt på jordet pluss manualt på trynet deler som mangler. osv..
        syntes det er like gøy å se på som det er å fly
        carl goldberg ultimate
        DJI S900
        piper pawnie el kjærre


        Futaba 14SG
        diverse epp tjafs
        Per-Egil Furuseth

        Comment


        • #5
          Du har nok byggerfaring virker det som. Enig med deg i at Kinesiske varer ofte har svært mangelfull eller ikke eksisterende bruksanvisning. Kvalitetskontrollen er vel heller ikke alltid på topp. Deler som er feil eller mangler, burde være grunn til reklamasjon. Har ikke erfaring med TS. på det feltet. Men har stort sett opplevd god kundeservice fra andre selgere hvis det har vært mangler. Selv når jeg har handlet direkte med Kina. Høres ut til at du har vært maks uheldig. Og hvis det er viktig for selger å beholde sine kunder, burde de rette opp feil og mangler. Er jo litt synd hvis flyet blir stående på hylla og samle støv.
          Vennlig Hilsen
          Arne Husby

          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

          Comment


          • #6
            Hvordan går det med denne?
            er i gang med å konvertere denne til elektro da med 2 servoer i halen, og disse kommer jeg trolig til å flytte litt lenger frem en det som er ment.
            var 13.7cm riktig cg?
            Plane is temporary, glory is forever

            Comment


            • #7
              joda 13.7 er riktig det. de to bak til haleroret fjernet jeg og satte en med pull pull midt i flyet i steden.. slet med å få cg riktig. med 50cc i nesa og all batteri i nesa måtte jeg alikevel putte inn 280gram med bly i nesa for å få cg.. aner ikke hvordan el veier i forhold til bensin men flyet blir tungt iallefall..min er satt på hylla. satt motor og servoer over i pittsen.. husk å etterlim innfestingen til understellet.. tåler ikke hard landing..
              syntes det er like gøy å se på som det er å fly
              carl goldberg ultimate
              DJI S900
              piper pawnie el kjærre


              Futaba 14SG
              diverse epp tjafs
              Per-Egil Furuseth

              Comment

              Working...
              X