Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeg har fått meg en ny hobby!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg har fått meg en ny hobby!!

    Etter å ha slitt med en 15 år gammel Pinnacle studio pakke for video redigering, gadd jeg ikke mer og gikk til anskaffelse av Pinnacle Studio HD Ultimate collection .....

    Dette var en helt ny verden - verktøyet er spekket med moro og muligheter!

    Så nå er det bare å selge unna av fly og dilldall for så å kjøpe ett nytt ordentlig kamera.

    Flyging er lagt på hylla - video fotografering er veien å livet (ble nesten religiøs nå...)


    Pakka leveres i USA til gi bort pris men det er ikke så lett å få den over dammen. Skal du kjøpe den her så glem Elkjøp og Komplett, jeg fant den billigst rett rundt hjørnet - hos Foto Video!

  • #2
    Tipper det blir innkjøp av nytt flyutstyr til sommeren hvis du selger unna alt i løpet av vinteren.
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

    Comment


    • #3
      Skjit!

      Har Studio 10, tror jeg, er lei den. Var umulig å få tak i alle de lekre plug-insene de reklamerte for! Har lenge tenkt å ta spranget til HD-video og ny programvare... Her aner jeg at jeg går på en smell!
      Siden det sannsynligvis er like greit å pakke vekk alle modellflya siden man snart er forbryter når man flyr dem må man fylle på med en hobby til. Fotograferer fra før, så det kan bli mange timer foran den forbaska LCD-skjermen framover med rendering av film i tillegg.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Etter å ha sloss med en kraftig og rask Dell over de siste 2,5 årene har jeg blitt eier av en MAC og måtte dertil skifte programm for videoredigering.

        Endte opp med Final Cut Express og fant en god tutorial som man kan sette seg inn i løpet av kort tid. Så kom begrensningene med formater den lagrer i og er ikke spesielt glad i mov filmer

        Bl derfor Final Cut Pro med compressor lånt av en kompis for å teste. Fungerer knall og samme brukergrensesnitt som Express så var jeg kjapt i gang.

        En ting kan jeg si; Selv med min godt spreke Dell så virker den som en urtidsmaskin sammenlignet med min nye 13" MAcbook Pro.Så smooth i forhold, aldri heng eller tull i rendering eller konverteringer i noen form. Genialt!!
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          [QUOTE=Quadrocopter;252412]
          Så nå er det bare å selge unna av fly og dilldall for så å kjøpe ett nytt ordentlig kamera.

          Flyging er lagt på hylla - video fotografering er veien å livet (ble nesten religiøs nå...)

          Har det klikka for deg i regnværet?! Video uten fly er som en fugl uten vinger. Men for all del, du har et par fly jeg gjerne kunne tenke meg.
          Last edited by bjeff; 05-10-10, 21:06.
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #6
            Originally posted by bjeff View Post
            Har det klikka for deg i regnværet?! Video uten fly er som en fugl uten vinger.......
            Neida har bare fått en åpenbaring - eller hva det nå heter......

            Comment


            • #7
              Vurderer selv å konvertere til mac, skal brukes til video redigering og bilde behandling, bruker i dag studio dv på en bærbar hp som ikke er så aller værst spekket, men du verden så trått og tregt det er å jobbe med..

              Vurderer en 27" imac, er etter hvert blitt litt lei av å knote på laptopen, særlig når jeg redigerer film. Men Final Cut Pro koster Kr. 8.990,- det må da finnes et rimeligere alternativ som kan brukes??

              Data stress er fælt; det er lenge å vente, men ikke lenge nok til at en kan gjøre noe annet..

              Kjell Arne

              Comment


              • #8
                Og i den åpenbaringen sa sjefen at fly er fy-fy? OMG! Jeg setter en Toska på at du til våren både bruker Final Cut Pro, og fortsatt ruler sletta.
                Anders Eiebakke
                90078513

                Comment


                • #9
                  Ikke for å la dette bli en Mac/PC diskusjon men ser i dag at de som går til anskaffelse av det siste "råeste" på PC lapptop siden kjører rundt Mac i ren HW ytelse.....

                  Jeg liker å kjøre på desksiden - vesentlig kraftigere CPU/Video, to store skjermer o.s.v.....

                  Men på programsiden er sikkert Final Cut Pro milevis over Pinnacle, men i den sammenheng så merkes det at Pinnacle er kjøpt opp av en av de store ute i verden (AVID) på proff Video/Audio produksjons utstyr.

                  Originally posted by bjeff View Post
                  Og i den åpenbaringen sa sjefen at fly er fy-fy? OMG! Jeg setter en Toska på at du til våren både bruker Final Cut Pro, og fortsatt ruler sletta.
                  Mac -

                  Comment


                  • #10
                    Jeg er ikke frelst etter å ha gått til Mac, og synes mye er klønete, Men redigeringen er en drøm selv om min Dell var betydelig kraftigere....

                    mvh
                    Alf

                    Sendt via Tapatalk fra min HTC Desire
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #11
                      Min erfaring etter at jeg gikk over til Mac er at det tar 4-6 måneder å bli kvitt den gjøre som Windows slap my forehead greia går over. Det sitter innmari dypt inne de greiene der. Nå på mitt 3dje år som Mac eier kvier jeg meg for å ta i Windows da det føles kjeitete og tungvindt.

                      Ellers for ytelse er jeg overrasket for på papiret er top Mac altid under top pc, bortsett fra pro macen de leverer (nei ikke laptop) men altid er det pc gutta som titter bort på meg missunnelig grunnet jeg kjører i ring rundt dem på jobb. Så nå har jeg sendt bestilling på ny Mac - i7 8gb ram med 512gb solid state .

                      Bare vær obs på at som Mac eier begynner man etterhvert å velge fbl enheter utfra om de støtter platformen eller ikke hehe - VBar
                      Klaus Myrseth
                      Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

                      Team Manager - Team Compass Scandinavia

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by klaus View Post
                        Bare vær obs på at som Mac eier begynner man etterhvert å velge fbl enheter utfra om de støtter platformen eller ikke hehe - VBar
                        Utrolig hvilke ringvirkninger valg PC/MAC får Ikke bare sett fra et religiøst standpunkt... Jeg gir meg over Den var god Klaus!
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #13
                          Om man ikke vil gå over til MAC og "highTech" studio i heimen, så vil jeg absolutt anbefale Sony Vegas 6.0 Pro. Kjapt å lære, samt at man ikke trenger Adobe AE (AfterEffects) for å få på litt effekter som ikke ser ut som et tivoli. Jeg er kun pc-trofast fordi jeg ikke gidder sette meg inn i den trendye "i-verden". Personlig boikott

                          Comment


                          • #14
                            Jeg synes fortsatt apple har litt femi preg over produktene sine.. Passer dårlig for en mannsgris som meg

                            I tillegg synes jeg alltid Steve Jobs gjør så dårlig figur i media.. Kanskje ikke de mest seriøse argumentene for å velge PC

                            Steve Ballmer derimot er helt normal..

                            Last edited by Brumm; 08-10-10, 09:52.
                            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                            Comment


                            • #15
                              Her sitter jeg med en helt annen oppfatning. Webdesign og java programering er macen en langt bedre platform enn windows, samt støtte for å snakke med obskurt kraftige maskiner er hånd i hånd med mac, linux ol. Windows derimot sitter du hele tiden og slåss for å få den støtten du trenger og får bare halveis hele tiden - dette er hva som har fått meg til å gå over, samt brukervennligheten på windows generelt går ned for hver versjon. Generelt er det en bedre platform å jobbe på grunnet ufeilbar multimonitor støtte, multiple desktops, bilde og film software som er ganske mange hakk over det jeg var vandt fra windows og linux, samme med lyd for så vidt. Ingangskosten for å komme i gang med dette er også lassevis mindre enn windows verdenen hvis du da ikke går piratveien. Eneste dritten er å klare å konvertere brukermønstret ned til hva osx setter krav mot hva windows setter krav om. Det tar litt tid men er fult mulig, jeg mener jeg klarte jo det. Er bare snakk om å tenke hva ville far ha gjort hehe.

                              Bonusen med å eie en mac er at du får faktisk lov å la den ligge og slenge i stua, kjærringa kommer ikke med kjevla og du bygger waf poeng selv om man er litt smålat og kan fly mere Og dette er et kjempeviktig argument. Hvis du vil ha en butchy mac som er testosteron kompatibel i looks prøv og titt på mac pro, desktop versjonen
                              Klaus Myrseth
                              Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

                              Team Manager - Team Compass Scandinavia

                              Comment

                              Working...
                              X