Unconfigured Ad

Collapse

Refuel staver til Håndvarmer - hvor får man kjøpt disse

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Refuel staver til Håndvarmer - hvor får man kjøpt disse

Er det noen som vet hvem som selger "charcoal" brensel staver til håndvarmer?

Jeg har 2 stk. som virker helt fantastisk men jeg begynner å gå tom for staver og Clasern + biltema selger dem ikke lenger.....
    De er å få kjøpt på ebay - men det hadde vært enklere å finne en levreandør her i landet.
  • helistupid
    • Aug 2006
    • 164

Originally posted by Quadrocopter
    Er det noen som vet hvem som selger "charcoal" brensel staver til håndvarmer?

Jeg har 2 stk. som virker helt fantastisk men jeg begynner å gå tom for staver og Clasern + biltema selger dem ikke lenger.....
    De er å få kjøpt på ebay - men det hadde vært enklere å finne en levreandør her i landet.
    Hei.
    Er det disse du mener? Søk på lommevarmer i søkefeltet i koblingen
    Last edited by helistupid; 05-11-10, 17:09.

Comment

• Karmann
      Moderator
      • Oct 2006
      • 735

Det kan være økonomisk lurt å kikke på ebay. Jeg kjøpte ei pakke med 12 pinner for 79,- hos den lokale sportsbutikken mens jeg venta på 5 pakker á 12 staver som jeg kjøpte på ebay for omtrent den samme summen.......
      Mvh
      Morten Aase

Comment

• hangman
        • Feb 2009
        • 339

kan bare si RW er helt suveren og har brukt min 2 vintre + nå
        lurt å putte i en håndvarmer; den med glødebriketter (fra CO) er best -1 brikett varer i 8t+, de idiotiske saltvannsposene er bare tull
        bare husk putt inn en antidugg klut el.lign, da det dugger endel fra innsida

bare IKKE gjør som meg -og få håndvarmeren under senderen så den ligger i press mot binde-knappen mens du flyr
        (om du har sender med den under) -trenger vel ikke si åssen det gikk..
        Last edited by hangman; 24-11-10, 16:03. Reason: tråder slått sammen
        Jo Skavhaug

..sånn ca..

Comment

• Skartun
          • Aug 2008
          • 231

antidugg klut? forslag til hvor en får kjøpt det? Noen som har prøvd zippo håndvarmer inni radiowarm?
          Rolan Skartun

Trex 600 Flybarred - Trex 450SE V2 RJX 3GX -Steve Shumate SU-37 & T-38(knust under lowpass invertet, a good way to go!):cool:

Compass 7HV / MKS 950/980 / Align 700MX / CC Ice 2 120amp / BeastX/ Futaba S.bus

http://www.sognmodellfly.com

Comment

• hangman
            • Feb 2009
            • 339

antidugg klut kjøpte hvertf jeg på bensinstasjon. til bruk på innsida av frontruta.
            zippon funker sikkert suverent, eneste jeg vil fraråde er de dustete saltvannsposene som varmer i 5min. er bare frustrerende.
            alt som er tett og som varmer i flere timer er bra, har forsøkt med litt forskjellig og kommet frem til den som varmer med briketter er suveren.
            men det er fordi den varmer i maaange timer, og varmer så godt det ikke er noe vits med hansker tynne som hud inni engang uansett kulde.
            Jo Skavhaug

..sånn ca..

Comment

• lacappuchino
              • Oct 2007
              • 1342

Hvor i all verden kan jeg lete etter slike briketter? Aldri hørt det eksisterer engang jeg!
              Honeybee CP 2

Comment

• Quadrocopter
                Moderator
                • Aug 2007
                • 6357

Originally posted by lacappuchino
                Hvor i all verden kan jeg lete etter slike briketter? Aldri hørt det eksisterer engang jeg!

Her finner du mere info

Comment

• JayBee
                  • Sep 2009
                  • 762

Har hørt at de håndvarmerne med glødebriketter inni avgir en gass som tærer på telektronikken (eller tinnet) i radioen, det betyr vel at det fort blir kortslutning eller dårlig kontakt?:P Jeg ville brukt en zippo håndvarmer istedet for å være på den sikre siden.

Hvis ikke dette bare er en rar påstand noen har funnet på for å selge andre typer håndvarmere...?
                  Jon-Brage Hoel Andorsen
                  -------------------------------------------------------------------------
                  Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

Alt flyr bare du har nok motor!

Comment

• OAK
                    • Jul 2002
                    • 863

Originally posted by JayBee
                    Har hørt at de håndvarmerne med glødebriketter inni avgir en gass som tærer på telektronikken (eller tinnet) i radioen...
                    Har brukt slike varmere inne i radiovott gjennom mange vintre, og sist jeg hadde radioen mine oppe (i høst) så var ihvertfall alt av loddinger og metall forøvrig like blankt og fint som når det var nytt.

Comment

• JayBee
                      • Sep 2009
                      • 762

Originally posted by OAK
                      Har brukt slike varmere inne i radiovott gjennom mange vintre, og sist jeg hadde radioen mine oppe (i høst) så var ihvertfall alt av loddinger og metall forøvrig like blankt og fint som når det var nytt.
                      Da e det sekkert bare nån som vase mannskjit!
                      Jon-Brage Hoel Andorsen
                      -------------------------------------------------------------------------
                      Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

Alt flyr bare du har nok motor!

Comment

• hangman
                        • Feb 2009
                        • 339

enig her, bare tullball. har brukt disse fra jeg var liten sneip i alt av elektronikk om vinteren, også inni fullsize helikoptere daglig med fadern fra starten av 70-tallet til slutten av 80-tallet. vi hadde nok vært rimelig kalde (under bakken) nå om det hadde vært skummelt. Her er bilde av sakene, får kjøpt fuel sticksa på CO, husker ikke sjølve varmeren, men CO bør ha denne oxo da de har sticksa..

Click image for larger version

Name:	IMG_0137.jpg
Views:	1
Size:	40.6 KB
ID:	573919
                        Jo Skavhaug

..sånn ca..

Comment

• Quadrocopter
                          Moderator
                          • Aug 2007
                          • 6357

Originally posted by hangman
                          .....men CO bør ha denne oxo da de har sticksa..
                          Har ikke funnet håndvarmer eller refuel staver hos Clasern eller biltema

Comment

• hangman
                            • Feb 2009
                            • 339

Originally posted by Quadrocopter
                            Har ikke funnet håndvarmer eller refuel staver hos Clasern eller biltema
                            vel, de du ser bilde av er fra CO, de. har kjøpt de der i flere år, seinest i mars i år.

håper ikke de har stoppa i år, isåfall, da blire kaldt
                            Jo Skavhaug

..sånn ca..

Comment

• Quadrocopter
                              Moderator
                              • Aug 2007
                              • 6357

Originally posted by hangman
                              ..håper ikke de har stoppa i år, isåfall, da blire kaldt
                              Da blir det kaldt fremover

Comment

Working...