Unconfigured Ad

Collapse

"Batteri beskytter" til elektrisk håndvarmer fra HK

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • affa
    Administrator
    • Jul 2002
    • 5877

Hei,

Fin veilledning og alt gikk veldig greit. Har vært ute og flydd i hele dag og når jeg kom hjem var mine 3S batterier tappet til totalt 6V. Måtte skru opp og sjekke at jeg hadde loddet riktige pinner i forhold til veiledningen og det hadde jeg. Noen tips om hva som er galt??

Comment

• Quadrocopter
      Moderator
      • Aug 2007
      • 6357

Originally posted by affa
      Hei,

Fin veilledning og alt gikk veldig greit. Har vært ute og flydd i hele dag og når jeg kom hjem var mine 3S batterier tappet til totalt 6V. Måtte skru opp og sjekke at jeg hadde loddet riktige pinner i forhold til veiledningen og det hadde jeg. Noen tips om hva som er galt??
      Sjekk at du har loddet sammen riktige pinner ( 6V er litt under verdien for 2Celle)
      Testet alle før jeg sendte dem og de skal koble ut på rundt 9.4V

Ta gjerne å ring meg hvis du trenger hjelp
      Last edited by Quadrocopter; 15-02-11, 15:37.

Comment

• affa
        Administrator
        • Jul 2002
        • 5877

Har jeg bommet her da?

Comment

• Quadrocopter
          Moderator
          • Aug 2007
          • 6357

Originally posted by affa
          Har jeg bommet her da?
          Nei, det ser riktig ut

Comment

• Quadrocopter
            Moderator
            • Aug 2007
            • 6357

NB! sjekk dette NB!

Jeg var en liten tur hos affa i dag for å sjekke hva som kunne være problemet med batteri beskytteren hans.

Da vi testet den så virket den bra helt til jeg begynte å bøye å bende på de lille kortet, da feilet den.
            Affa fikk et nytt kort og alt virket, jeg tok det gamle med hjem får å prøve å finne feilen på det.

Etter å ha fjernet lakken så jeg feilen med en gang - den ene pinnen (der du velger 2 / 3 celler ) hadde løsnet i loddingen - dette har skjedd når den ble bøyd mot senter pinnen.

Click image for larger version

Name:	Feil_pinne.jpg
Views:	1
Size:	207.6 KB
ID:	576108

Dette kan ha skjedd for andre også så jeg ber dere gå over med loddebolten og varme opp tinnet (på alle pinnene) helt nederst i bunnen av pinnene slik at det smelter og legger seg rundt pinnen på nytt.

Har du en løs pinne så er det ikke sikkert at batteribeskytteren feiler slik affa sin gjorde men feilen kan ligge latent og plutselig en dag så forsvinner kontakten....

Til dere som ikke har montert kortet enda så vil jeg anbefale å ikke bøye pinnene mot hverandre men ta heller å surr en tynn ledning rundt de to pinnene som skal kobles sammen før dere lodder.

Punkt 35 i installasjons manualen er oppdatert!
            Last edited by Quadrocopter; 17-02-11, 21:14.

Comment

• affa
              Administrator
              • Jul 2002
              • 5877

Se der ja.... Nå funker den ihvertfall 100% og skal brukes i morgen

Takk for hjelpen Frank!

Comment

• Knutek
                • Dec 2010
                • 14

Da var lipo-beskytteren installert. Fungerer som bare det. Takk for super service.

Comment

Working...