Unconfigured Ad

Collapse

Manuell/servo choke på bensinmotorer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kapia
    • May 2005
    • 1435

nope jeg tenkte litt på den der no jeg har flyet i stuen no og styrer på likte den ideen å ha den fram i det ene motor festet. det blir en slik løsning. Jeg tror det går med 1.2-1.5mm til gass, siden servoen skal trekke gassen på denne motoren, og ikke skyve. mann tar det mann har...... takker for mangen gode svar folkens, hjelper mye. da blir det muligt enn prøve start i morgen

Comment

• ludvik 79
      • Jan 2008
      • 180

Har du mulighet å velge hva den skalgjør i failsafe på killswitchen eller vill den kutte ved radioproblemer

Comment

• trowin
        • Nov 2009
        • 1100

Også er det vel viktig at du ikke har metall mot metall som vibrerer, så hvis du trer staget gjennom et servohorn av alu, så må du beskytte pianotråden m plast eller krymp eller noe. Men det vet du sikkert
        Trond Winger, søndagsflyger

EG MX2 106"
        Ultimate 71"/DLE55
        GB Yak55 2.2M/DLE55

Comment

• ludvik 79
          • Jan 2008
          • 180

Originally posted by trowin
          Også er det vel viktig at du ikke har metall mot metall som vibrerer, så hvis du trer staget gjennom et servohorn av alu, så må du beskytte pianotråden m plast eller krymp eller noe. Men det vet du sikkert
          Det er vel ingen problem med 2,4GHz eller?

Comment

• kapia
            • May 2005
            • 1435

var vell gnaging han tenkte på? anyway om det er støy, så kjører jeg 2.4

Comment

• Guest

#21 Unapproved
              Originally posted by ludvik 79
              Har du mulighet å velge hva den skalgjør i failsafe på killswitchen eller vill den kutte ved radioproblemer
              Killswitch kutter om du flyr strømtom. Du kan også kutte tendinga fra radio'n.
              Er ikke helt sikker på om den kutter ved forstyrrelser, men tror det.

Comment

• Jostein
                • Jan 2008
                • 1161

Programmerer du failsafen til å gå i 0 på den kanalen du har KS på ved brudd/forstyrrelser, så kutter den.
                Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

Comment

• trowin
                  • Nov 2009
                  • 1100

Originally posted by kapia
                  var vell gnaging han tenkte på? anyway om det er støy, så kjører jeg 2.4
                  Kan visst være et problem på 2.4 også..
                  Trond Winger, søndagsflyger

EG MX2 106"
                  Ultimate 71"/DLE55
                  GB Yak55 2.2M/DLE55

Comment

• kapia
                    • May 2005
                    • 1435

hmmm, jeg har en killswitch i et anna fly... muligens nappa det derifra, hvordan programerer en dx7en i failsafe?

Comment

• kapia
                      • May 2005
                      • 1435

da var faaaktisk et genialt spm! ikke døm meg helt enda jeg har aldri hatt behov for det før! men best å være førevar tenkjer eg!
                      Last edited by kapia; 25-02-11, 21:03.

Comment

• Karl H.
                        • Mar 2006
                        • 1452

Originally posted by kapia
                        hmmm, jeg har en killswitch i et anna fly... muligens nappa det derifra, hvordan programerer en dx7en i failsafe?
                        http://www.spektrumrc.com/ProdInfo/Files/DX7_Manual.pdf Se side 21.
                        Karl Hans Glommen.
                        Mjøsa Modellflyklubb

Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

Comment

• ludvik 79
                          • Jan 2008
                          • 180

det jeg tenkte på er at jeg foretrekker failsafe på throttel satt til tomgang i stede for helt kutt.

Comment

• Decathlon
                            • Nov 2001
                            • 234

Manuell choke er nok å anbefale, kombinert med killswitch av et slag. Men manuell choke merker du jo faktisk om armen sitter fast og åpner/lukker spjeldet!
                            Hadde servo på choke på en modell, der stod jeg å flikket leeenge uten start, fant ut at overføringa til chokearmen hadde hoppet av. Dette vil man jo nesten ikke kunne se uten å demontere litt, ikke moro når man er på stripa å vil fly.

Siden jeg selv har letet lenge etter gode løsninger på chokeopplegg, så legger jeg ved et bilde som viser hvordan jeg har gjort det, og hvordan det ser ut til at de fleste gjør det!

Click image for larger version

Name:	P1000150.jpg
Views:	1
Size:	74.2 KB
ID:	576355
                            Mvh Tommy Fosland
                            Tromsø MFK

Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

Comment

• kapia
                              • May 2005
                              • 1435

mangen takk, det blir en slik løsning på meg og ja ikke noe å lure på en gang

Comment

Working...