Unconfigured Ad

Collapse

Radioen trenger reparasjon :( Erfaringer med Smallsize?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jotto
    • Jul 2007
    • 3060

Radioen trenger reparasjon :( Erfaringer med Smallsize?

Jeg kjøpte en Spektrum DX8 hos Smallsize rett etter nyttår. Nå har den begynte å tulle: signalet fra aileronstikka går lengre og lengre til høyre. På monitorfunksjonen ser jeg at den er varierende rundt -10%. Jeg antar at det er noe galt med potentiometeret.

Jeg skal levere den til service, men jeg frykter jo å gå lenge uten radio nå som det ENDELIG begynner å bli mildt. Er det noen som har erfaring med reparasjonstid på Spektrum hos Smallsize? Får man låneradio?
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!
  • Guest

#2 Unapproved
    Da får du låne en hitec optic6.
    Syns ikke jeg hører noe annet en problemer med spectrum jeg Sorry

Comment

• lacappuchino
      • Oct 2007
      • 1342

Dessverre så opplever jeg noe av det samme. Når jeg gir rene elevator input så hopper noen ganger aileron fra 1-2% til 10%. Trodde først jeg så syner, men det er noe som ikke stemmer der.

Har hvertfall vært lur å tatt vare på dx7 som reserveradio, så noen stor krise er det ikke.
      Honeybee CP 2

Comment

• lowland
        • Feb 2009
        • 94

Jeg fikk problemer med min dx6i for tja..en stund siden. Jeg hadde handlet fra det store utlandet så måtte selv sende den til Horizon for service. De byttet potentiometeret som jeg ser det kalles Tok vel rett under 4 uker før jeg fikk den igjen, og da lå den i tollen en uke pga manglende merking av pakken fra min side.

Comment

• jotto
          • Jul 2007
          • 3060

Liten oppdatering: jeg har levert inn radioen til Smallsize og fikk låne en annen DX8 i mellomtiden. Siden jeg har alle modellene på en minnebrikke, er det jo bare tut&køyr. Kjempeservice!

De kan sannsynligvis ordne det på et verksted i Norge, og da tar det bare noen dager.

Comment

• lacappuchino
            • Oct 2007
            • 1342

Gode nyheter!
            Honeybee CP 2

Comment

• jotto
              • Jul 2007
              • 3060

Livet har mening igjen!

Comment

• Biplan
                • Apr 2008
                • 903

Originally posted by anders e
                Syns ikke jeg hører noe annet en problemer med spectrum jeg
                Det er første gang jeg leser om problemer med Spektrum. Kjenner en som har brukt det i flere år uten problemer.
                Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

Comment

• Razer
                  • Aug 2006
                  • 58

Originally posted by anders e
                  Da får du låne en hitec optic6.
                  Syns ikke jeg hører noe annet en problemer med spectrum jeg Sorry
                  Forsåvidt ganske naturlig. Sjelden man hører noen syte i felten eller på nett hvis alt man har virker og det ikke er noe galt. De få gangene det er noe derimot, så får ofte alle høre det, derfor er det lett og finne negative tråder om det meste, om det så er melk og kneippbrød

Spektrum har vist seg å være meget stabilt, ihvertfall fra mitt ståsted, i en av butikkene som selger det. Utrolig lite feil forårsaket av systemet
                  Martin Sørlie, 1985.

Comment

• Guest

#10 Unapproved
                    Hei, gutta. Jeg bare spøkte

Comment

• palsor
                      • Jan 2008
                      • 638

Hadde samme probleme med aileron. fløy rolling harrier og merket at modellen rollet ujevnt. sjekket monitor
                      og utslaget varierte fra 100-30% ved fult utslag balanseror og opp/ned elevator.

Leverte på smallsize og de fortalte at det ene lageret hadde lekket olje. dette ble fikset
                      på lokalt verksted, har nå merket at stikka er litt ujevn( skraper på fullt utslag)
                      Så da er det vel bare å ta turen til byen igjenn

tilbake til min slitte Dx 7
                      Helikopter:
                      T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
                      Radio
                      Spektrum dx 18

Comment

Working...