Unconfigured Ad

Collapse

fortolling.. info?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • surpass
    • Apr 2007
    • 833

fortolling.. info?

Hei. Bestilte meg noe smått fra hobbyking her forleden. Tror det kom på ca hundre kr inkludert frakt. Så på posten.no ser jeg at det står:

Hendelse Tid Sted
    Sendingen er antatt tollpliktig og er sendt til tollbehandling 24.04.2011 10:53 0001 OSLO
    Sendingen er ankommet mottakerlandet 24.04.2011 10:47 0001 OSLO
    Sendingen er sendt fra avsenderland 19.04.2011 17:11

Må jeg betale for fortollingen? Varen er jo under 200 kr. Aner ikke om det står "gift" på pakken eller ei. Kan det ha noe å si?
  • johnardo
    • Dec 2008
    • 100

Den er sannsyneligvis plukket ut for stikkprøve,dersom kvitteringer etc.ser ut til å stemme kommer den nok gebyrfritt i postkassa di.
    I verste fall for du brev om at de krever utskrift/kopi av kvitteringen din.
    Dersom du kan dokumentere at kjøpssum er under 200 nok. blir det ingen ekstra kostnad for deg.
    John Rune Henriksen

Comment

• surpass
      • Apr 2007
      • 833

Da ble jeg litt roligere. Mens jeg har tråden åpen her så lurte jeg på en ting. Dere som bestiller mye fra hk, vet dere om fortollingsgebyr er inkludert i ems frakta? Tenkte å bestille noe som jeg trenger litt kjapt og da blir det ems.

Comment

• Lars N
        Moderator
        • Apr 2002
        • 2891

EMS er inkludert gebyr så der betaler du kun 25% moms, air parcel osv er ikke inkludert dette gebyret så er totalverdien mindre enn 1000 kroner ksoter det 99 kroner mener jeg og er det over blir det 219,-
        Lars Norberg

Comment

• flarssen
          • Jan 2005
          • 1842

Originally posted by surpass
          Da ble jeg litt roligere. Mens jeg har tråden åpen her så lurte jeg på en ting. Dere som bestiller mye fra hk, vet dere om fortollingsgebyr er inkludert i ems frakta? Tenkte å bestille noe som jeg trenger litt kjapt og da blir det ems.
          Er inkludert ja, så totalt sett kan det ofte bli billigere med EMS. Gebyret er nok nærmere 110-120 for pakker med verdi under 1000.
          Om det er fra HobbyKing så spørs det om det vil bli så kjapt uansett da de henger noen dager etter i ekspederingen, men fortere går det.
          Fred Larssen

Comment

• bengtern
            • Oct 2005
            • 313

I sommer ble en av mine forsendeleser plukket ut til stikkprøve. Litt flaks med dollarkursen gjorde at summen var 199,84kr. Heldigvis var sendingen delt i to også. Posten ville ha bevis og det fikk de, og jeg fikk varen.
            -----------
            Bengt

Comment

• pulver
              • Apr 2011
              • 39

Æ bestille my fra utlandet,å har enda te gode å betal toll på elektronikk. Ætter så æ veit,så e elektronikk ikke tollbelagt,men det e muli æ tar feil. Har å bestillt mange gang før åver 200.- såm e den magiske grænsa. Førsendelseskostnada ska iallefall ikke tollklareres,sjøl om sammla sum på pakken e åver 200.-
              Har betalt førænkla tillklarering og MVA på en riflestokk fra USA en gang,men det e å alt.
              Fikk førøvri min 9 ch 2,4 Ghz radio førledendag,å den va å tollfri. Kjøpesummen ink frakt va litt åver 800.-
              Muli æ har had flaks..
              Mvh Stig"Pulver"Berntsen

http://pulversjaktblogg.blogspot.com/
              http://stigpulver.blogspot.com/

Comment

• arhennie
                • Mar 2008
                • 4316

Originally posted by pulver
                Æ bestille my fra utlandet,å har enda te gode å betal toll på elektronikk. Ætter så æ veit,så e elektronikk ikke tollbelagt,men det e muli æ tar feil. Har å bestillt mange gang før åver 200.- såm e den magiske grænsa. Førsendelseskostnada ska iallefall ikke tollklareres,sjøl om sammla sum på pakken e åver 200.-
                Har betalt førænkla tillklarering og MVA på en riflestokk fra USA en gang,men det e å alt.
                Fikk førøvri min 9 ch 2,4 Ghz radio førledendag,å den va å tollfri. Kjøpesummen ink frakt va litt åver 800.-
                Muli æ har had flaks..
                Det det ikke er toll på greiene, det er helt riktig. Det gjelder uansett verdi. Sprit og tobakk mm. betaler man toll på. Men du skal betale moms på alt over 200,-. Det er andre satser på gaver, men her snakker vi jo om at du har kjøpt ting. Det er og fritak for moms på bøker/blader tror jeg. Overstiger varen 200,- skal du betale moms også på frakten.
                arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

Comment

Working...