Unconfigured Ad

Collapse

HobbyKing EU warehouse

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flarssen
    • Jan 2005
    • 1842

HobbyKing EU warehouse

Er det noen som har bestillt derfra?
    Lurer på om EU momsen trekkes fra og hva fraktselskapet de bruker (GLS Express) krever i fortullingsgebyr.
    Frakta er i allefall rimelig for større ting; $67 for inntil 10 Kg.
    Fred Larssen
  • ArneH
    • Dec 2009
    • 1562

Nå kan det være jeg tar feil, og at ting har forandret seg. Men jeg fikk en gang beskjed fra HK at Eu Warhouse ikke sender til Norge. Kan det stemme?
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

Comment

• Kyrre
      • Feb 2009
      • 2322

Det stemte en gang, men ikke nå lenger. Nå sender de vel til hele Europa, men såvidt jeg har fått med meg tilbyr de bare 10 kg frakt så det lønner seg sjelden, iallefall har det ikke gjort det de gangene jeg har vurdert å bestille derfra.

Comment

• flarssen
        • Jan 2005
        • 1842

De sender til Norge. Frakta er konkurransedyktig for store/flere fly. Prisene ligger høyere siden EU mva er inkludert. Så om denne ikke trekkes fra når de sender til Norge (ut av EU) og eller fraktselskapet tar 300-400 kr. i fortollingsgebyr (ala DHL), så lønner det seg neppe å handle derfra.
        Fred Larssen

Comment

• flarssen
          • Jan 2005
          • 1842

Har ihvertfall fått svar fra Posten, som handterer pakkene innenriks, at det er postens satser som gjelder for fortollingsgebyr om ikke dette allerede er inkludert i frakta.
          Forsendelsene leveres på døra, ala EMS.
          Last edited by flarssen; 11-05-11, 06:56. Reason: Mer info
          Fred Larssen

Comment

• r1200rt
            • Feb 2010
            • 16

Jeg har hatt kommunikasjon med HK om dette og de sier at mva ikke er med i summen. Men når jeg bestillte og fikk levert til tysk adresse var mva (tysk 19%) inkudert i summen. Dessuten er det som tidligere sagt høy frakt. Så jeg har funnet ut at det ikke lønner seg å kjøpe fra HK EU og få det sendt til N. Så hvis du har en adresse innenfor EU (kjenning/kamerat) så send dit.

Comment

• rcmodeller
              Forhandler
              • Jun 2003
              • 374

Moms

Selvsagt. Når salg og leveranse skjer innenfor et lands grenser, så må man betale moms.
              Moms må også betales ved forsendelse innenfor EU sine grenser. Dvs til andre land enn Tyskland.
              Dette er en del av EUs rapporteringssystem.

Sendes en vare fra et EU land til Norge så skal verdien være uten moms.
              Men dette er helt opp til avsender å passe på.
              Men en må selvsagt betale norsk moms på varen ved innførsel.

Tviler på at HK Tyskland vil legge seg på den kinesiske linja med fake verdier for å unngå momsberegning.
              Til det er EU systemet for rigid og risikabelt å tukle med for et firma innen EU. Og særlig i Tyskland.

RC Modeller

Comment

• SondreV
                • Sep 2010
                • 145

Jeg har handlet fram dem nå. Bare et lite epp fly og noe greier. Bestilte dette 01.06.2011 med EMS frakt. Og de har ikke engang sendt det! Det er for gale!
                Sondre Olsen Viskedal
                - Great Planes Extra 300 Patty wagstaff -
                - Eflite Blade 400 -
                - Spektrum Dx6i -
                - Parkzone Extra 300 -

Comment

• surpass
                  • Apr 2007
                  • 833

Originally posted by SondreV
                  Jeg har handlet fram dem nå. Bare et lite epp fly og noe greier. Bestilte dette 01.06.2011 med EMS frakt. Og de har ikke engang sendt det! Det er for gale!
                  Det er desverre slik hobbyking har blitt. Jeg handler ikke der lenger. Helt håpløst.

Comment

• Kyrre
                    • Feb 2009
                    • 2322

Originally posted by SondreV
                    Du er sikker på at alt var på lager? Det tar ikke to uker for de å sende noe, har lagt inn mange småordre hos dem i det siste og de er alle sendt innen to dager.

Comment

• SondreV
                      • Sep 2010
                      • 145

da har du vært heldig. alt var på lager, snakkket med dem på live support, og dem beklaget og beklaget. Men de skulle sette det som haste ordre, og jada i morgen skulle det bli pakket. Det har stått processing i 6 dager nå! Blir nok å handle fra HK i nød desverre!
                      Sondre Olsen Viskedal
                      - Great Planes Extra 300 Patty wagstaff -
                      - Eflite Blade 400 -
                      - Spektrum Dx6i -
                      - Parkzone Extra 300 -

Comment

• flarssen
                        • Jan 2005
                        • 1842

Om de benytter lokal arbeidskraft er det kanskje grundlichkeit som gjelder og ikke fart + all den EU-papirmølla som skal forseres. De får jo ikke sendt noe uten å ha passnummer til mottaker engang. Men to uker er drøyt, ja.
                        Fred Larssen

Comment

Working...