Unconfigured Ad

Collapse

I praksis kastet ut av klubben

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MAIZOR
    • Oct 2005
    • 51

Trist veldig trist. Jeg går ikke selv på noen modellfly stripe og flyr helikopter da det alltid vil bli krøll eller komentarer nå har ikke jeg opplevd dette selv men har vært tilstede når dette har skjedd.

Kona mi driver med hest og vi kjøpte derfor en gård så jeg har nok av plass jeg og andre kan fly helikopter vist de vil. Hestene våre har ingen problemer med verken fly eller helikopter.

Jeg har mer respekt for en 90 elektro som virrer på 2400RPM en nitro maskin satt opp for F3C som virrer på 1700.
    En heftig elektro kan støye ganske godt den også

Vi kommer vel til og se mer egne klubber for Heli. Litt trist for det er veldig ofte det sosiale og de flotte modelene på en stripe som man trakter etter når man skal ut og fly.

Kjetil Stensen
    FAST AND LOW!!!!

Comment

• Balsahøvel
      • Feb 2009
      • 189

Originally posted by aagis
      Bare for å presisere litt.
      Bærum Modellflyklubb har forbudt fuel-heli, ikke noe annet.
      Det er fortsatt lov å fly fuel-fly og elektriske helikopter.
      Det er ingen begrensing i måten man kan flyr elektrisk helikopter.
      Det har i lang tid vært strenge støykrav til fuel-heli og alle fuel modeller må støymåles.

Etter min telefonsamtale med et medlem fra styret i Bærum Modellflyklubb, tok styret opp saken en gang til.
      Her er svaret fra styret;
      "Vi har hatt en ny gjennomgang av saken i styret og kommet frem til følgende:
      • Vedtaket fra siste styremøte opprettholdes med iverksetting umiddelbart
      • Alle fuel helikoptere på Jordbru avvises - både nye og gamle
      • Du gis kompensasjon for treningsavgift og klubbens medlemskontingent. Vi gir ikke kompensasjon for NLF kontingenten da du fortsatt vil være medlem av annen klubb."

Det som RC Modeller skriver er ganske interessant!

Så vidt meg bekjent, er det kommunen som eier området som BMK disponerer.
      Det er lov å fly med fuel-fly og bensindrevet gressklipper benyttes til å holde banen ved like.

Jeg er fremdeles medlem i BMK, men ikke aktiv da solforholdene på BMK stripe er helt ubrukelig for pattern - flyving. Jeg fløy der én sesongen, 2005. Da var det to helipiloter (glow) som fikk dispensasjon til å fly heli. Det var egentlig forbudt, men siden det på det tidspunktet var lite aktivitet på stripa fikk de lov. Med de støykravene som er på den stripa er det uforståelig for meg hvordan man i utgangspunktet klarer å få et glow heli støygodkjent.

Det var mye klaging den gangen fra turgåerne i området og jeg leste også flere artikler i lokalavisen om modellfly som ”støyet”. Modellfly som ble referert til i avisartiklene var klubbens skolefly, en Trainer med 40 size glowmotor.

Vil anbefale deg å konverter til elektro. Da kan du fly på søndager også!

Mvh,
      Tidligere glowmann, men nå elektrofrelst
      Henning

Comment

• bardp
        • Nov 2010
        • 2473

Uten og ha utført noen målinger har jeg da inntrykk av at de verste elektrohelikoptrene bråker like mye som glowheliene og langt mer en et Glowfly. Så og konvertere til elektro kan da umulig være noe løsning på problemet.

Comment

• Balsahøvel
          • Feb 2009
          • 189

Originally posted by bardp
          Uten og ha utført noen målinger har jeg da inntrykk av at de verste elektrohelikoptrene bråker like mye som glowheliene og langt mer en et Glowfly. Så og konvertere til elektro kan da umulig være noe løsning på problemet.
          Det var bare et forslag fra min side for å få fløyet. Hvis alternative er å ikke få føyet vil jo et noe mindre enn det ”verste elektrohelikopteret” være en mulighet.

Henning

Comment

• Lars N
            Moderator
            • Apr 2002
            • 2891

Leit å hør at BMK faller tilbake til gamle synder....

Jeg fløy mye der for en god del år tilbake, den gang Henning fortsatt fløy hull i luften med denne F3A maskinen sin. Nå har ikke jeg vært aktiv i den klubben på lenge men om jeg ikke husker feil ble det åpnet for helikopter på årsmøtet rundt 2006 emener jeg etter at det var blitt testet av to medlemmer i 2005. Men dette kan jo sjekkes opp mer nøye, for er det slik at årmøtet/generalforsamlingen har vedtatt at helikopter er tillatt så kan ikke styre overprøve dette. Isåfall er det bare å få med folk og kuppe årmøtet neste år og foreslå og tillate helikopter.

Men jeg vil nok heller anbefale deg og ta turen til Blackbird Rc i Drøbak der jeg flyr nå, er ikke sikkert du bruker så mye lengre tid dit en Jordbru siden der kan du kjøre helt fram og fly hva du vil. Ihvertfall gå hardt på videre med hobbyen
            Lars Norberg

Comment

Working...