Unconfigured Ad

Collapse

Fordømte trær på Bogstad.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Superstar40
    • Dec 2002
    • 1667

Mye av de billige greiene som det refereres til her kan vel i beste fall kalles flygende leketøy. Kjøp ordentlige varer og og behold både kontakt og kontroll med flyet.

Flyglede ligger ikke i spenningen om utstyret virker men at flyet fungerer og at man kan fly det.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• ArneH
      • Dec 2009
      • 1562

Enig med det. Har jo andre fly også. Men dette var så morsomt å fly, og passet så fint i sykkelbagen. Og jeg vet ikke om Nine Eagles har godt eller dårlig rykte?
      Men det ser ut til at jeg finner en løsning på hele saken nå. Og har også tilgang til et stort jorde, uten et eneste tre. Der tar jeg maiden på fly eller trener på å fly uten tilskuere. Brukes heretter.
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

Comment

• Jesperkatt
        • Oct 2012
        • 4

Litt gøy med gamle tråder uten slutt....

Jeg funderer på om du fikk tak i flyet igjen, eller om det ble hengende så lenge at det gikk i glemmeboken.

**Neste sommer var Arne ute med den nye Spitfiren had hadde kjøpt på ebay og montert i sene nattetimer. Nå var dagen kommet for maidentur. Alt var kontrollert og dobbeltsjekket. Alt var i tipp topp orden og virket bra.
        Da Arne hadde satt Spitfiren på rullebanen og koblet batteriene, returnerte han til stolen der han hadde termos med saft og en matpakke som konemor hadde laget før har dro hjemmefra.
        Han sjekket alle kontroller og ruste motoren.
        Fingrene hans skulle til å gi full throttle da det skjedde...

En liten søt Nine Eagles Sky Surfer dro inn for landig rett foran Spitfiren som alelrede hadde fått klarsignal til TakeOff, men som slo full kontra da den lille ubudne gjesten kom inn i synsfeltet. Sky Surferen tok en sving og stoppet en liten halvmeter foran Spitfiren.

Arne slapp radioen rett ned der han sto og gikk forsiktig mod den nyankomne. Litt usikker på om han så det han ville tro han så eller om det var en ønskedrøm som kanskje gikk i oppfyllelse.
        Han mente bestemt at han kjente igjen den haleknekken.....
        Og den tapebiten på vingen.. var ikke det....?
        Joda. Det var akkurat det det var.
        Hvordan det lille flyet hadde overlevd sommer og vinter vites ikke og ingen vil noensinne få vite det. Men mistanken går i retning av en opp.... nei forresten. Vi nevner ikke noe om det. Det er jo bare mistanke...

Historien endte dermed lykkelig for alle, men Spitfiren måtte vente med sin maiden til neste helg.

Hmmm Kanskje noe slikt.? Det hadde iaf vært gøy.
        Last edited by Jesperkatt; 05-02-13, 17:48.

Comment

• ArneH
          • Dec 2009
          • 1562

Den hang der i seks uker, så kom høststormen og blåste den ned. Byttet batteri, og fløy den sønder og sammen. Alt fungerte etter oppholdet i treet. Men nå er den utslitt, og det har vært mange fly, både store og små i de trærne siden. Den historien kommer aldri til å ende. Innover i den skogen, henger det rester etter fly, fra førtitallet og oppover.

Det flyet er nok et leketøy. Men det er et leketøy, jeg har lært masse av. Har fire kanaler, og lar seg fange av termikk. Men elektronikken blir utslitt av bruk, som på alle leketøy.
          Last edited by ArneH; 06-02-13, 15:23.
          Vennlig Hilsen
          Arne Husby

Comment

• ArneH
            • Dec 2009
            • 1562

Har nok ikke blitt noen Spitfire på meg ennå. Det nærmeste er vel en PZ. Trojan. Liker fremdeles "low and slow". På en stille dag
            er det trivelig å putre rundt med en E-Flite Jenny med ski. Har bra med Mikromodeller og motorglidere. Siste er en hyllevarmer jeg fant på Ekeberg. en såkalt "Bleriot III" slow flyer, som jeg har modernisert litt. Har aldri eksistert i virkeligheten, men for 95,- kr kunne jeg ikke si nei.
            Får teste den en vindstille dag også.
            Attached Files
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

Comment

• ArneH
              • Dec 2009
              • 1562

Fordømte trær. Oppdatert med bilder.

Det er ikke bare jeg som har et dårlig forhold til trærne på Bogstad. Vanligvis er jeg glad i trær og skog, men disse trærne er av den aggressive
              sorten. De griper tak i flyene, når du minst aner det. Selvsagt skal man fly foran trærne, men av og til kommer det et vindkast og der sitter flyet. Høyt oppe, og sur er eieren. I går var intet unntak, p.g.a. mye snø, gikk vi ikke ned på isen. Men holdt oss i nærheten av de farlige trærne.
              Det tok ikke lang tid før klubbens formann sin Texan satt godt fast. Gutta prøvde alt, klatring, slynge remmer, risting osv.
              Til slutt måtte vi dra hjem til meg å hente min 12 m lange Bambus fly-redder. Settes sammen av to m. stokker med Gaffatape. Den gjorde jobben. Og er til fri bruk for alle, bare de ordner transport.
              Den ærede Hr. Formann, konstaterte fort, at klatringens dager nok er forbi.
              Attached Files
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

Comment

• Jon Wold
                • Sep 2002
                • 949

Teleskopstang er tingen:
                Teleskopstang 400+400+300cm Proff > | Proff Norge

Teleskopskaft 11m lang med udvendig lås
                MVH

Jon Gunnar Wold

Comment

• Kyrre
                  • Feb 2009
                  • 2322

I sommer kjøpte jeg noen plastårer hos Europris som skulle skrus sammen. Det fine var at man kunne skru sammen mange ledd og få en ganske lang stang ut av noen sett til 40 kr stk. Ellers selger Clas'ern kosteskaft til 20 kr stk som kan teipes sammen evt skrus sammen hvis man tar seg tid til å komme opp med en feste metode.

Comment

• xilian
                    Chief Executive Officer
                    • Feb 2009
                    • 6522

I alle dager. Er det ikke bedre å bruke energien på å holde seg UNNA trærne da?
                    Tom I. Arntsen

Comment

• Wulf
                      • Jun 2007
                      • 2055

Originally posted by xilian
                      Balsa

Comment

• andersand
                        • May 2012
                        • 2316

Trær har ukjent magnetisme mot flyvende ting..

Comment

• Balsahøvel
                          • Feb 2009
                          • 189

Jeg vil tro billistene på Sørkedalsveien er fornøyd med at trærne stopper flyene fra å treffe dem i frontruten? Det kan jo til tider være mye trafikk på den veien i helgene.

Det har tidliggere hengt en stige på sørveggen til huset som ligger mellom Christiania roklubb og Bogstadgård. Den har hjulpet mange modellflyvere!

Comment

• ArneH
                            • Dec 2009
                            • 1562

Selv de eldste og mest erfarne flygerne, havner i de trærne. Jeg foretrekker å fly andre steder.
                            Vennlig Hilsen
                            Arne Husby

Comment

• xilian
                              Chief Executive Officer
                              • Feb 2009
                              • 6522

Må ha litt spenning i hverdagen
                              Tom I. Arntsen

Comment

• robl
                                • Apr 2012
                                • 114

Fordømte trær på Bogstad.

er det ikke bare å fly over... det er jo fly det er snakk om.. de flyr sikkert like godt om du flyr høyere
                                Har i dag:
                                Kvist... frest metall, plast, tegninger, elektroniske komponenter, lim og en del annet verktøy.
                                Parkzone Spitfire IX
                                EFlight Hawker Hurricane 25e
                                Påbegynt:
                                Vailly Aviations Hawker Tempest V ca 96"

Comment

Working...