Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lysstyrke på LED-strips fra Elefun/HC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lysstyrke på LED-strips fra Elefun/HC

    Hei,

    er det bare meg eller lyser de grønne LED-llysene dåeligere enn de andre fargene?
    Hvordan oppleves dette når modellen er i lufta? Har satt opp med hvit under vingene og kroppen, grønn/rød på høyre/venstre over vingene og på vingetippene, og 2 gule striper fra canopy og til på sidene av siderorsstab...
    Mvh Tommy Fosland
    Tromsø MFK

    Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

  • #2
    Originally posted by Decathlon View Post
    Hei,

    er det bare meg eller lyser de grønne LED-llysene dåeligere enn de andre fargene?
    Hvordan oppleves dette når modellen er i lufta? Har satt opp med hvit under vingene og kroppen, grønn/rød på høyre/venstre over vingene og på vingetippene, og 2 gule striper fra canopy og til på sidene av siderorsstab...
    Ja, den grønne krever høyere spenning enn den røde. Hvilken spenning har du? Hvis du fôrer stripsene med 12V, så lyser de VELDIG godt. Da er den grønne minst like lyssterk som den røde.
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment


    • #3
      Mulig det stemmer, men det slo meg ikke i det hele tatt da jeg fløy min Swift II med grønn og hvit på oversiden og rød og hvit under at den grønne var svakere enn de to andre fargene. Jeg brukte 12V, og da lyser det så sterkt at jeg må se vekk når jeg holder vingen i hånda.

      Comment


      • #4
        Aha nå ser jeg!! Testet med 2S LiPo som jeg tenkte å bruke. Med 3S LiPo ble lysstyrken for rød/grønn ganske lik. Da er det bare å hente strøm fra 3S driftsbatteriet istede for et lite extra 2S lysbatteri...
        Mvh Tommy Fosland
        Tromsø MFK

        Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

        Comment


        • #5
          Ja, hvis du kjører 3S driftsbatteri, så er det null poeng å slenge inn et ekstra batteri for lysene! Lysene trekker forresten såpass lite strøm i forhold til en flymotor at du ikke merker noen forskjell på flytid. Jeg husker ikke strømtrekket per meter, men det er oppgitt på HK sine sider.
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • #6
            Bruker 4 seller jeg nå, går bra det ser det ut til. Vil du ha skarpt lys, kan du teste blå. De er vonde å se på
            EF 60" Edge. Torque.
            EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
            3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
            CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
            Multiplex FunCub XL on floats.
            Jeti DS-16

            Comment

            Working...
            X