Unconfigured Ad

Collapse

NLF, forsikring, kun lokal flyging m.m..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raptor
    • Sep 2003
    • 837

Originally posted by Sniper
    Og for å snu litt på ting til dere som snakker om brøkdeler (litt generalisering her); Dere fnyser av hvor lite kontingenten utgjør, men så fort dere skal ha noe stæsj til flyet eller heliet så er det ikke måte på Kinahandel for å spare noen kroner. Da er norske forhandlere både grådige og trege. Kan man nedskrive verdien på pakka for å slippe litt toll så gjør man også det. I det minste får man varene, noe konkret, i hånda etterhvert. Hva får man av NLF som man ikke får av andre?

Bare sånn litt for å provosere
    Det er litt utopisk og sammenligne NLF mot kinapakker for der har en et valg. Samme som en sammenligner reklame/priser opp mot hverandre innunder samme vare. Hadde det eks. vært flere klubber som NLF så hadde en vært der en fikk mest og betalte minst - enklere er det ikke.
    Foreløpig finn det bare et NLF.
    Mvh.
    Rolv Leirro

Comment

• tyor
      • Mar 2005
      • 9757

Har ikke de nøyaktige tallene for 2012 forran meg her nå.

Men Klubben våres betaler ca 1500kr til forsikringsselskapet. hvorav ca 600 er ansvarsforsikring til medlemmene og resten er brann/tyveri på brakka på stripa. Den gjelder for inntill 70medlemmer. betingelsene er samme som forsikringa til nlf. opp til 10mil ved 100% invaliditet. og egenandel på 10 000kr

Nå er det sånn att den forsikringa ble tegnet i 1983. og har hørt andre klubber som har prøvd å tegne forsikring nå har havnet på 2500kr for 25 medlemmer i ansvarsforsikring.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

Comment

• Sniper
        • Nov 2005
        • 1386

Nome MFK er en ung klubb, men har de samme vilkårene mener jeg. Tror ikke forsikringen ble tegnet for mer enn et par år siden.
        Geir

3D plane - 1D brain

Comment

• Lars N
          Moderator
          • Apr 2002
          • 2891

Originally posted by Sniper
          Nome MFK er en ung klubb, men har de samme vilkårene mener jeg. Tror ikke forsikringen ble tegnet for mer enn et par år siden.
          Overraskende billig orsikring i forhold til hva jeg hadde regnet med, gjelder den uansett hvor du fly slik som NLF?
          Lars Norberg

Comment

• Sniper
            • Nov 2005
            • 1386

Da jeg spurte fikk jeg til svar at den gjaldt i Norden. Skal få dette bekreftet eller avkreftet tålelig raskt.
            Geir

3D plane - 1D brain

Comment

• tyor
              • Mar 2005
              • 9757

våres også gjelder i norden. Men de ønsker att man melder fra på forhånd hvis man skal ut av landet for å fly.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

Comment

• strofe
                • Sep 2004
                • 249

Forsikringen er jo bare en del av det vi får for kontigenten.
                6 nr av MI er en ting, et blad som etter hvert er like bra som annonsesamlingene mange betaler rundt 100 lappen for på Narvesen.
                Tror det er viktig at vi modellflyvere er organisert i et felles forbund, mulig at seksjonen kunne vært mer til hjelp for klubbene i noen tilfeller. Men er man misfornøyd med noe, det være seg måten seksjomen arbeider på eller budsjett så er vi alle i vår fulle rett til å påvirke styret igjennom ledermøtet og årsmøtet.
                Mvh
                Bent Andreassen

Harstad Modellflyklubb på Facebook
                http://www.facebook.com/#!/groups/313467363926/

Comment

Working...