Unconfigured Ad

Collapse

Manglende vilje til å selge hos privatpersoner?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hiTmanhiT
    • Jun 2008
    • 131

Manglende vilje til å selge hos privatpersoner?

Hoi!
    Er det bare eg som tidvis blir svært frustrert over måten folk selger ting på feks rcmarked.no ?
    Tidvis virker det som folk virkelig ikkje har lyst til å få solgt det de legger ut, og eg har flere ganger sett ting eg kan være interessert i, men bare hoppet over fordi det enten er lite info, eller ting som minner om at man er giddaløs/svært lite seriøs.

Nå vil eg ikkje dra frem spesifikke anonnser eller folk.

Værste syns eg er når folk ikkje legger ut noe som helst utfyllende info.
    Feks "chipmunk med 1,20 m vingespenn selges" og uten videre info verken i form av bilder eller tekst. What? Virkelig?

Greit nok at man ikkje forteller alt. Men LITT utfyllende info + bilder er i de fleste tilfeller avgjørende for om eg gidder å ta kontakt med folk.
    Eg meiner at folk som gjør slett arbeid på annonsefronten, absolutt taper salg.

Andre som deler mine syn på dette?
    Mulig eg er en gretten grinebiter altså.
    Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
    Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

Er helt enig. det burde i det minste legges ut hvilket merke for eks. flyet er. så kan man finne bilder og data sjøl på nettet av samme type model
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• Kyrre
      • Feb 2009
      • 2322

En annen ting som irriterer meg er folk som ikke svarer på henvendelser. Jeg meldte interesse for et fly som var lagt ut og sendte et tilbud til en som ønsket seg Spektrum radio i forrige uke. Ingen av dem svarte. Jeg så at flyet var solgt noen dager senere, men jeg synes du virkelig skal svare, det tar maks 20 sek av livet ditt å trykke på "svar" knappen og skrive "sorry, den er solgt", evt at du har fått et annet tilbud.

Comment

• bardp
        • Nov 2010
        • 2473

Vet ikke hvilken anonse du henviser til men jeg har en Chipmunc til salgs på Rmarkedet RCMarked.no / Chipmunk . Nå har vi fått stålis på et vann i nærheten så i morgen skal jeg fly modellen og da skal jeg få tatt noen bilder. Elers synes jeg Rcmarkedt fungerer meget bra jeg har solgt mange fly og mororer der samt kjøpt flere motorer. Aldrig noen problemer av noe slag.

Comment

• hiTmanhiT
          • Jun 2008
          • 131

@bardp
          Oj, ser det kom litt feil ut!
          Det eg skreiv om en Chipmunk var bare en tilfeldig setning ut av det blå! Ikkje på noen måte rettet mot verken din eller andres annonse!

Rcmarked er flott, og har både solgt og kjøpt der nylig.

En annen ting som også tidvis frustrerer meg er folk som på død og liv ikkje skal sende. Greit nok, eg skjønner at man ikkje orker å sende et helt fly, men når folk ikkje gidder å sende kit i eske, motorer osv? Blir meeeget slapt, og hvertfall problematisk når folk bor såpass spredd rundtom her i landet.
          Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

Comment

• Biplan
            • Apr 2008
            • 903

Dette ser ikke jeg som noe problem i det hele tatt. Eksemplet du nevner har nok info for meg; fly og vingespenn. RC Marked har jo allerede delt opp i nitro og elektro.

Resten av info du etterlyser får man når man henvender seg til selgeren.

Gode bilder finner jeg vha Google hvis jeg lurer på hvordan flyet (eventuellt annet) ser ut.

Når folk ikke svarer med én gang kan det være grunner for det. De som setter kontakt-tlf eller e-post forventer jeg ikke å fløge med på kommentarfeltet i annonsen.
            Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
            Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

Comment

• heike
              • Nov 2001
              • 216

Synes det som er mest irriteranes med de som skal selge noe og ikke ønsker å sende eller bruke litt energi på å få ting levert slik at vi som bor langt nordi landet også kan få tak på eventuelle godbiter. Har selv både kjøpt og solgt fly og andre ting uten noen problemer med å få det avgårde. Kjøpte selv en fullsize F3A modell fra østlandet der selger fikset sendinga og leverte den inn på på posten samme ettermiddag som jeg sa ja til å kjøpe den.Han svarte bare med å si at det var ikke noe problem. Den eska var stor men gikk fint på posten alikavel. Liker sånne seriøse selgere som ikke ser noen problemer med det Bare man bryr seg litt og bruker litt enegi på det så gleder man mange. De annonsene som det står klart på at de ikke sender de hopper jeg bare over å studere.
              Kenneth Kåsereff

I hangaren:

Masse seilfly
              Masse Pattern/F3A
              Masse depron
              Haugevis med prosjekter

Og alt flyges med JR selvsagt

Comment

• Biplan
                • Apr 2008
                • 903

Originally posted by heike
                De annonsene som det står klart på at de ikke sender de hopper jeg bare over å studere.
                Med litt flaks så ordner det seg likevel. http://www.modellflynytt.no/thread30935.html#post304660
                Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

Comment

• Thinnthinn
                  • Sep 2002
                  • 1172

Jeg er helt enig med trådstarter... Gidder ikke se på halvparten av annonsene for tiden. "stort bensinfly selges" gjør det liksom ikke helt for meg!
                  En annen irriterende trend er "fly selges - se Finn kode....". Ingen bilder, ingen tekst...

Men men. Blir kanskje litt lett i "gi Beng" når det er gratis og så enkelt? -Er stor fan av rcmarked, men ser at trenden er som trådstarter antyder..
                  Audun Thinn
                  Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• hiTmanhiT
                    • Jun 2008
                    • 131

Nei for all del altså. Folk må bare legge det ut sånn som de føler det, men fra mi side taper man iallefall fort et salg på det. Krever så lite å skrive litt og hive ut et bilde.
                    Eg merker iallefall at eg får salg fort unnagjort når eg har lagt ut godt med info, om eg hadde fått samme effekt uten å legge LITT arbeid i det, veit eg selvsagt ikkje.

Forøverig enig ang. det med sending av ting. Det meste lar seg gå via postgang, man må bare gidde.

Comment

• OTA
                      • Nov 2009
                      • 759

Hva folk gidder eller ikke gidder og /eller vil er jo litt opp til dem, men jeg synes det meste er er greit bare det opplyses om det.
                      Hvis selger sier han ikke vil ha skambud, javel da vil han ikke det, og kan spare seg for mange halv pris av halv pris tilbud.
                      Vil en kar ikke sende til Sør Norge eller nord norge for den saks skyld, fine greier men opplys det så slipper man unødig bry mellom selger og kjøper.

Ellers er jeg enig i at det er endel sløve annonser ute og går fullstendig fritatt for det mest elementære info, men selger finner vel da fort ut at responsen enten uteblir eller at vedkommende overveldes av spørsmål som hadde vært unødige hvis annonsen hadde vært litt mer detaljert.

Og ellers synes jeg det er en ren selvfølge at selger besvarer forepørsler, det er bare enkel folkeskikk.
                      Last edited by OTA; 29-01-12, 11:31.
                      Øystein T.

EF Extra 300 70"
                      Speedfire F5B
                      Baudis Fosa F3B
                      Ascot F3B
                      Lynx Carbon
                      EF Extra 300, 58" Electric
                      T-Rex 700N

www.artistic3d.net

Comment

• sub_sonic
                        Moderator
                        • Mar 2005
                        • 409

helt enig med dere.
                        En ting som jeg iriterer meg over, er at folk ikke gidder å sette solgt på annonsen!
                        Skulle tro at det var bra for selger også, som da slipper mer mas fra de som er int.
                        GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
                        sigpic

Comment

• extracap
                          • Feb 2006
                          • 556

Er enig i det meste her ja
                          Men hvorfor skrive solgt på annonsen ???
                          Er den solgt så slett den da !!
                          Mvh Geir Mogstad
                          ---------------------------------------
                          slapp av det kommer helt sikkert ned!

Comment

• Lars N
                            Moderator
                            • Apr 2002
                            • 2891

Må si meg ganske enig i trådstarter. Noen av punktene jeg selv nynes er irriterende er:

- Annoner uten spesifkasjoner av noen sårlig grad, feks CUB selges.
                            - Annonser uten bilder eller der det står bidler kan sendes på mail. Kan du sende de på mail klarer du å legge ut to bilder i annonsen også. Bedre med et dårlig bilde enn ikke bilde.
                            - Annonser der selger skriver bud eller 1,-. Du vet hva du vil ha, skrive heller det så kan man kanskje si at man kjøper det eller gi et bud som er fornuftig i forhold til modell og hva selger ønsker!
                            Lars Norberg

Comment

• RGJ
                              • Jul 2004
                              • 922

Synes det som er mest irriteranes med de som skal selge noe og ikke ønsker å sende eller bruke litt energi på å få ting levert slik at vi som bor langt nordi landet også kan få tak på eventuelle godbiter. Har selv både kjøpt og solgt fly og andre ting uten noen problemer med å få det avgårde. Kjøpte selv en fullsize F3A modell fra østlandet der selger fikset sendinga og leverte den inn på på posten samme ettermiddag som jeg sa ja til å kjøpe den.Han svarte bare med å si at det var ikke noe problem. Den eska var stor men gikk fint på posten alikavel. Liker sånne seriøse selgere som ikke ser noen problemer med det Bare man bryr seg litt og bruker litt enegi på det så gleder man mange. De annonsene som det står klart på at de ikke sender de hopper jeg bare over å studere.
                              Har selv solgt og kjøpt mye over rc marked..en av de sidene jeg er inne på og snoker hver dag.
                              Om det er større ting feks en fly modell har jeg i de fleste tilfeller sagt jeg ikke er int. i å sende da dette av erfaring har bydd på diverse problemer ,posten er ikke alltid like forsiktig.
                              Men har i mange tillfeller strukket meg langt i å levere møte folk på halveien for overlevering av flyene.
                              har solgt andre ting som utstyr og helikoptre som har vært send land og strand , så om noen har følt seg "diskriminert" over min latskap må det beklages men det kommer ikke til å endre min lyst til å sende desverre.
                              Når det gjelder og beskrive ting å tang i annonsene kan nok folk være flinkere !
                              Rune Gjelsnes
                              Vikersund
                              92624841

Comment

Working...