Unconfigured Ad

Collapse

Kjøpe Wattmeter i Norge

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Blypropell
    • Sep 2008
    • 139

Kjøpe Wattmeter i Norge

Noen som har kjennskap til dette?: Wattmeter - ThrottleStore.Com

Beskrivelsen sier: "Montert mellom motor og fartsregulator måler det hvor mange Amp din elektromotor trekker".

Som meg fortalt skal normalt slike wattmeter kobles mellom batteri og ESC.. eller?. Kan dette være noe for børste motorer eller kanskje det bare er en skrive "feil"?
    Har ikke vært borti wattmeter jeg før,så jeg må bare spørre sånn at jeg ikke kjøper noe jeg ikke har bruk for.

Trenger dette fortest mulig og vil derfor helst ikke kjøpe i utlandet.

Noen som vet andre som selger lingnende i norge i samme prisklasse?
    Last edited by Blypropell; 27-05-12, 13:30.
    I Hangaren:

Rotor:
    Align-Trex 600GF * 3xAlign^DS610,Futaba^GY401,Futaba^S9254,AR7000
    Align-Trex 450S V2 * 3xHitec^HS-65MG,CY^Mini G,Futaba^BLS257,AR6100e
    "Jysk" Tricopter * Assan GA250
    Bumblebee ST450 * KK2.0
    Fly:
    ST-Model Mandala-1300kv
    ST-Model T3DII Wild Beast-700kv
    STM Cessna
    Spektrum DX7
  • jijohans
    • Dec 2005
    • 1169

Originally posted by Blypropell
    Noen som har kjennskap til dette?: Wattmeter - ThrottleStore.Com

Beskrivelsen sier: "Montert mellom motor og fartsregulator måler det hvor mange Amp din elektromotor trekker".

Som meg fortalt skal normalt slike wattmeter kobles mellom batteri og ESC.. eller?. Kan dette være noe for børste motorer eller kanskje det bare er en skrive "feil"?
    Har ikke vært borti wattmeter jeg før,så jeg må bare spørre sånn at jeg ikke kjøper noe jeg ikke har bruk for.

Trenger dette fortest mulig og vil derfor helst ikkke kjøpe i utlandet.

Noen som vet andre som selger lingnende i norge i samme prisklasse?
    Dette skal monteres mellom esc'n og batteri, noe annet vil føre til katastrofe... Lure og på hvordan man skal koble denne mellom esc'n og motor med kun 2 ledere på en "3fas" motor... Kanskje TS kommer med en lur forklaring på det her...
    -Jim Johansen-
    Flyklart:
    Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
    Under construction:
    Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

Comment

• bardp
      • Nov 2010
      • 2473

Dette skal monteres mellom esc'n og batteri, noe annet vil føre til katastrofe... Lure og på hvordan man skal koble denne mellom esc'n og motor med kun 2 ledere på en "3fas" motor... Kanskje TS kommer med en lur forklaring på det her...
      .

Skal ikke si noe om dette watmetert men det og måle strømmen i kun to faser for og få fremm efekten er helt normalt i trefasesystemer. (Towatmetermetoden).

På den annen side er det jo mye enklere og måle effekten foran motordriven en bak da en der må bruke spesielle True RMS ampermeter og voltmeter på baksiden da strømmen er puls breddemodulert med en grunfrekvens på mange Khz på skikkelige motordrivere.

Comment

• AudunJ
        • Jun 2011
        • 543

Syntes dette wattmeteret ser litt simpelt ut, men det viktigste er at den effekten du måler med dette i serie mellom batteri og esc, normalt kun er på bakken. Så samt du ikke tar av og går opp i lufta.

En bakke test av motor i max belastning, vil bli avvikende ettersom dette blir en statisk belastning. Mens eks når et fly er i fart, vil samme max utslag på stikka gi en annen belastning pga flyet har.sin egen hastighet i retningen motsatt vei av propellen. En bedre måte er og benytte esc med innebygget logging som eks cc ice, her kan man via.et billig usb interface lese ut virklig watt forbrukt sekund for sekund mens var i luften. Kan logge opp til en god time. Dette sammen med mye annet som spenning, temperatur og hvor mye stikke du ga på det aktuelle tidspunktet..

En perfekt måte og se om fy kan trimme litt med større propell osv..
        Audun Johnsrud
        Nittedal - HMFK

* Flyr divserse planker og noen visper.
        En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

Comment

• Blypropell
          • Sep 2008
          • 139

Hvis det er likt som det hær,har samme verdier på display og kan kobles mellom batteri og esc,er det bra nok for meg.
          Last edited by Blypropell; 27-05-12, 15:17.
          I Hangaren:

Rotor:
          Bumblebee ST450 * KK2.0
          Fly:
          ST-Model Mandala-1300kv
          STM Cessna
          Spektrum DX7

Comment

• AudunJ
            • Jun 2011
            • 543

Originally posted by Blypropell
            Hvis det er likt som det hær,har samme verdier på display og kan kobles mellom batteri og esc,er det bra nok for meg.
            Kjøpte selv dette wattmeteret fra Hobbyking for et årsiden, og det virker ok. Speislt fra er at det har "max-peak" funksjoner på alle måledatanene, og viser disse samtidig med at det viser "live" verdiene. Dette sammen med bakgrunnsbelyste skjermen er det virklig vært pengene sine.

Bestilte først et wattmetter fra Eflite via SmallSize strømmen, men det tok evigheter og jeg var innom dem gang på gang uten at de kunne svare på når det kom inn osv. Så da ble det en HK ordre og en god uke senere var dette på plass i hobbyrommet.

Sammenliknet med wattmeteret som Autopartner.se selger, har HK varianten kraftigere max amper styrke, mener det som AP hadde inne da gikk til max 60A (og dette blir fort svidd om du har en 40" planke med litt kraft.. )

Har ikke tatt meg bryet enda og "kvalitetssikre" dette meteret opp mot en Fluke for å se kvaliteten, men hadde det en gang i serie med Computerladeren min og sjekket ladestrømmen/amp inn i et 1300-3s batteri og de var tilnærmet likt hva laderen opplyste. (NB en kinalader så hvem vet).
            Audun Johnsrud
            Nittedal - HMFK

* Flyr divserse planker og noen visper.
            En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

Comment

• Blypropell
              • Sep 2008
              • 139

Fikk mail fra Throttlestore.

Beskjeden var at dette Wattmeter skal kobles mellom batteri og ESC.
              Så da er det ikke noe å lure på for min del,holder sikkert til mitt bruk så langt.

Har 2 helikopter motorer på 3100kv og 3800kv som har fått lengere akslinger og dermed muligheten for å feste propell både foran og bak.Det er i første omgang disse jeg skal måle strømtrekket på.
              I Hangaren:

Rotor:
              Bumblebee ST450 * KK2.0
              Fly:
              ST-Model Mandala-1300kv
              STM Cessna
              Spektrum DX7

Comment

Working...