Unconfigured Ad

Collapse

hjelp ang fortolling--hobbyking

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • surpass
    • Apr 2007
    • 833

hjelp ang fortolling--hobbyking

Har søkt opp men fant ikke noe rundt dette. Har en pakke fra hk som endelig ankom gardermoen idag. Pakken er vel verdt rundt 1600 nok og det er det også oppført på pakken. Men på sporingen så står det:

Sendingen er under importbehandling.
    Årsak: Org.nr eller fødselsnr kreves

Hva i alle dager betyr dette?
    Håper på svar
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Originally posted by surpass
    Har søkt opp men fant ikke noe rundt dette. Har en pakke fra hk som endelig ankom gardermoen idag. Pakken er vel verdt rundt 1600 nok og det er det også oppført på pakken. Men på sporingen så står det:

Sendingen er under importbehandling.
    Årsak: Org.nr eller fødselsnr kreves

Hva i alle dager betyr dette?
    Håper på svar
    Siden den ligger på Gardermoen så regner jeg med at det er EMS du har brukt.
    Ring EMS på Gardermoen i morgen (63 94 28 80) så fikser de dette. Tollvesenet vil ha en bekreftelse på hvem mottaker er ved fortolling - dette er en del av informasjonen de har i databasen sin - derfor krever de personnummer (hvis du har bestilt denne som privatperson)
    Last edited by Quadrocopter; 16-08-12, 23:13.

Comment

• surpass
      • Apr 2007
      • 833

Takker for svar! Den er bestilt privat ja og det er EMS. Står også i sporingen at: Hvis behov, vil Posten kontakte mottaker.
      Bør jeg bare vente å se hva som skjer eller? Sikkert dumme spørsmål her men har bestilt fra hobbyking i mange år og aldri opplevd dette.

Comment

• Quadrocopter
        Moderator
        • Aug 2007
        • 6357

Takker for svar! Den er bestilt privat ja og det er EMS. Står også i sporingen at: Hvis behov, vil Posten kontakte mottaker.
        Bør jeg bare vente å se hva som skjer eller? Sikkert dumme spørsmål her men har bestilt fra hobbyking i mange år og aldri opplevd dette.
        Da venter du så lenge du orker (å vente på en pakke)
        Last edited by Quadrocopter; 16-08-12, 23:15.

Comment

• andersand
          • May 2012
          • 2316

EMS er ofte ikke så EMS, opplevd at pakker har kommet før med vanlig post, typ 1-2 dager til gardermoen, 7 dager igjennom EMS, vs 8 dager på slow postgang

Comment

• surpass
            • Apr 2007
            • 833

Har kun brukt ems på litt større pakker som fly og heli osv. Ellers har jeg brukt air parcel eller hva det heter.
            Har ikke noe hast med å få pakken, så tror jeg skal se hvor lang tid de har tenkt å bruke. Tar det for lang tid så ringer jeg
            Takker for svar! Man har alltid noe å lære

Comment

• flarssen
              • Jan 2005
              • 1842

Det kommer et brev i posten ila noen dager med et fullmaktskjema som du må fylle ut og returnere, om du ikke har gjort dette tidligere. Du må gi posten lov til å fortolle varene dine. Det fungerer greit å sende inn pr. epost om du har scanner.
              Fred Larssen

Comment

• lupus49
                • May 2008
                • 647

Hei.
                Det enkleste er å sende en mail til dem med ditt fulle navn, adresse og personnr og selvfølgelig sendingsnummeret. Send til privatfortolling@posten.no.
                Jeg fikk svar fra denne adressen: EK.PGO.Utland.Privatfortolling@posten.no men jeg regner med at begge fungerer. Da sparer du tid på at brevet fra posten går i snailmailsystemet.
                Flisespikkeri er gøy!
                Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                Dyrøy MFK
                ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                http://rolv.info

Comment

• surpass
                  • Apr 2007
                  • 833

Heisann. Sjekket sporingen nå nettopp og der stod det at sendingen er ferdig fortollet. Da er vel alt på stell?
                  Glad for at jeg var ærlig når jeg satt verdien på pakken!

Comment

• Quadrocopter
                    Moderator
                    • Aug 2007
                    • 6357

Heisann. Sjekket sporingen nå nettopp og der stod det at sendingen er ferdig fortollet. Da er vel alt på stell?
                    Glad for at jeg var ærlig når jeg satt verdien på pakken!
                    Mange av meldingene som kommer er standard meldinger som skal dekke mye ....

Da er det bare å vente på at postmannen skal banke på døra og introdusere julekvelden

Comment

• surpass
                      • Apr 2007
                      • 833

Ahh, I see Helt topp, da er det jo bare å glede seg til en flott skala glider

Comment

• rcmodeller
                        Forhandler
                        • Jun 2003
                        • 374

At du indentifiserer deg som mottaker og avgiftsbetaler.

RCModeller

Comment

Working...