Unconfigured Ad

Collapse

Propell for Stryker, hvilken vei?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ArneH
    • Dec 2009
    • 1562

    #1

    Propell for Stryker, hvilken vei?

    Jeg har en Stryker propell, som jeg tenkte jeg skulle teste på en Pusher Jet. Hvilken vei skal propellen monteres der bak? Er det det Pusher propell som monteres med påskriften bakover? Eller en vanlig propell, som monteres med tall og skrift vent forover?
    Edit: Testa med tall vent akterover, og den blåste pent, bakover. Så da er det vel riktig.
    Last edited by ArneH; 20-09-12, 07:23.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.
  • farmann
    • Mar 2010
    • 918

    #2
    Se på størst kromningen av "vingeprofilen" den skal forover

    Comment

    • Kyrre
      • Feb 2009
      • 2322

      #3
      En grei leveregel er at fronten på propellen skal alltid peke forover, eller med fartsretningen, enten den sitter foran eller bak på flyet. En annen måte å si det på er at propellen alltid skal "blåse" fra baksiden av bladet (om det var forståelig). Og det er det samme om det er pusher eller vanlig propell.

      Comment

      • fjante
        • Mar 2010
        • 138

        #4
        en annen ting du kan se på er at tekst på propell skal peke forover.

        Eks, er det merker på propellen, hvor stor den er osv så skal det peke fram mot flyet
        Terje Vik

        Ingen ting er umulig - det tar bare Velig land tid...

        Comment

        • bengtern
          • Oct 2005
          • 313

          #5
          Montert gal vei vil den fremdeles blåse, men den blir ikke i nærheten så effeketiv som den burde vært. Det blir jo som å fly opp-ned med vinge med løft. Det går fint, men det kreves mye dykkror.
          -----------
          Bengt

          Comment

          • ArneH
            • Dec 2009
            • 1562

            #6
            Jeg merket at den ikke blåste kraftig ja. Men jeg var ikke siker på om det var en Pusher propell eller ikke. Men jeg ser det med påtrykk og buen forover, uansett. Takker for tips.
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment

            • ArneH
              • Dec 2009
              • 1562

              #7
              Det var et annet trykk ja. Det har skjedd noe merkelig som irriterer meg skikkelig. Motoren er plassert midt på foran rorene helt bak. Dette er F-22 Depron som jeg holder på med. Men så ser jeg når jeg fin-måler at selve motoren og festet, er forskjøvet noen få mm til den ene siden. 2-3 mm horisontalt. Motoren er helt rett, og peker rett bakover. Vil dette ha noe å si når jeg flyr?
              Det er litt ergerlig å finne det ut, hvis den drar rett til siden, før jeg rekker å kompensere. Motorfestet er montert med Epoksy, og sitter som bein. Og det er ikke plass til å forskyve motoren. Depron er mykere enn jeg visste, det er vel noe slikt som har skjedd.
              Last edited by ArneH; 21-09-12, 06:02.
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment

              Working...