Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Jeg har en Stryker propell, som jeg tenkte jeg skulle teste på en Pusher Jet. Hvilken vei skal propellen monteres der bak? Er det det Pusher propell som monteres med påskriften bakover? Eller en vanlig propell, som monteres med tall og skrift vent forover?
Edit: Testa med tall vent akterover, og den blåste pent, bakover. Så da er det vel riktig.
En grei leveregel er at fronten på propellen skal alltid peke forover, eller med fartsretningen, enten den sitter foran eller bak på flyet. En annen måte å si det på er at propellen alltid skal "blåse" fra baksiden av bladet (om det var forståelig). Og det er det samme om det er pusher eller vanlig propell.
Montert gal vei vil den fremdeles blåse, men den blir ikke i nærheten så effeketiv som den burde vært. Det blir jo som å fly opp-ned med vinge med løft. Det går fint, men det kreves mye dykkror.
Jeg merket at den ikke blåste kraftig ja. Men jeg var ikke siker på om det var en Pusher propell eller ikke. Men jeg ser det med påtrykk og buen forover, uansett. Takker for tips.
Vennlig Hilsen
Arne Husby
Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.
Det var et annet trykk ja. Det har skjedd noe merkelig som irriterer meg skikkelig. Motoren er plassert midt på foran rorene helt bak. Dette er F-22 Depron som jeg holder på med. Men så ser jeg når jeg fin-måler at selve motoren og festet, er forskjøvet noen få mm til den ene siden. 2-3 mm horisontalt. Motoren er helt rett, og peker rett bakover. Vil dette ha noe å si når jeg flyr?
Det er litt ergerlig å finne det ut, hvis den drar rett til siden, før jeg rekker å kompensere. Motorfestet er montert med Epoksy, og sitter som bein. Og det er ikke plass til å forskyve motoren. Depron er mykere enn jeg visste, det er vel noe slikt som har skjedd.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment