Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flyging i Ullensaker og omegn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flyging i Ullensaker og omegn

    Hei, jeg flyttet for 2 år siden til Jessheim og har nylig plukket opp igjen hobbyen etter en lengre pause (flytting, giftemål, ungeproduksjon, etc etc). Nå har jeg fått rimelig dilla igjen og det klør i fingra etter å fly. Men, jeg er pr i dag ikke medlem i noen klubb og har kun tilgang på en privat flystripe som ligger nærmere en times kjøring unna, så det begrenser seg desverre en del. Noe aktivitetsnivå å prate om er det heller ikke på den stripa jeg får låne, så det blir stort sett bare flyging alene. Er heller ikke fan av "å ta meg til rette" med å fly på ethvilketsomhelst jorde, er ikke kos når man til stadighet uroer seg for å plage andre.

    Jeg har med andre ord lyst til å melde meg inn i en klubb, både pga det sosiale og ikke minst å ha en plass å fly.
    Eneste klubben jeg vet om i området er Phoenix i Sørumsand, men det er fortsatt langt å kjøre. Finnes det noen andre klubber her i ullensaker-området? Regner med at jeg ikke er aleine om å fly modellfly her, hvor flyr dere andre som bor i området?
    Frank Thingelstad
    2050 Jessheim

  • #2
    Jeg flyr på Kløfta og på Dal. Henholdsvis Gjerdrum og Eidsvoll modellflyklubb.
    Stig-Arne Isaksen

    Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
    Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
    Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

    Comment


    • #3
      hmm,kjente ikke til at de eksisterte. Hadde jo vært genialt, er jo ikke lange veien til noen av plassene.
      Vet du om begge er åpne for nye medlemmer, eller?
      Er det i såfall noen forskjell i aktivitet og kvalitet på stripene?
      Frank Thingelstad
      2050 Jessheim

      Comment


      • #4
        Gjerdrum har et tak på 50 medlemmer og man kan sette seg på venteliste. I Eidsvoll vet jeg rett og slett ikke..hehe!
        Der betaler jeg bare kontigenten og er glad som ei fele..
        Stripa på Kløfta er myyyyyyyyye bedre enn Dal. Flere hundre meter til nærmeste busk eller nabo.
        På Dal ligger stripa midt i traseen til østre bane på Gardermoen. Er noen år siden jeg har flydd der enda jeg bor TO mintter unna med bil..hehe! Men stripa på dal er litt lengre,men der står trær helt inntil stripa så det kan bli litt turbulens. Liker meg best på Kløfta jeg.
        Stig-Arne Isaksen

        Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
        Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
        Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

        Comment


        • #5
          Hehe, ok. Takk for info.
          Tar vel sikkert rimelig lang tid før man får plass på Gjerdrum da. Men, men, jeg har jo planer om å bo her en stund.. Vet du hvordan man får satt seg opp på venteliste? Finner lite informasjon når jeg googler det.
          Frank Thingelstad
          2050 Jessheim

          Comment


          • #6
            Flyging i Ullensaker og omegn

            Stripa på dal er ca. +\- 110 Meter.

            Jeg er medlem på EMFK på dal og veldig fan av den stripa. Mye på grunn av at jeg at jeg bor 2 min. Unna. Veldig greit å bare "stikke" bort en tur i ny og ned. Riktig som det sies at fly folket der borte plages litt av turbulens på grunn av skogen rett bak, ellers synes jeg stripa er kjempe fin. Denne klubben har også et tak på vis antall medlemmer men er ikke sikker hva den er på nå. Jeg var så heldig å bli medlem der i sen sommer i år og har prøvd å vært der borte så ofte jeg har mulighet. Veldig hyggelige folk og et fint "ha det gøy" miljø. Nå skal det sies at jeg flyr mest helikopter så jeg plages ikke av turbulens etc som fly folket gjør. Derfor er jeg veldig happii for stripa på dal. Hvis interesse kan jeg sende deg tlf/Mail til styret på EMFK så kan du spørre om litt info.

            Comment


            • #7
              Flyging i Ullensaker og omegn

              Ja, det hadde vært supert.
              Frank Thingelstad
              2050 Jessheim

              Comment


              • #8
                Hei, jeg prøver å komme meg inn i Gjerdrum eller Eidsvoll, fant stripa til Eidsvoll, men skjønner ikke helt hvor den på Kløfta ligger.
                Noen som har en grei veibeskrivelse? Har det for meg at den skal ligge på/ved Lie.

                /Frode

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Blouberg View Post
                  Hei, jeg prøver å komme meg inn i Gjerdrum eller Eidsvoll, fant stripa til Eidsvoll, men skjønner ikke helt hvor den på Kløfta ligger.
                  Noen som har en grei veibeskrivelse? Har det for meg at den skal ligge på/ved Lie.

                  /Frode
                  Er ikke helt sikker men tror du kjører fra kløfta v/dyrebutikken mot arteidbru. Over brua og videre mot Sørum noen km. Et eller annet sted på den siden av motorveien og noen bondegårder så ligger stripa. sikkert andre her som har en bedre veibeskrivelse.

                  Comment


                  • #10
                    Fant stripa og en hyggelig gjeng!
                    Beskrivelsen til Thomas er nesten korrekt (:
                    /frode

                    Comment


                    • #11
                      Hvor på dal ligger den stripa?
                      Hvor finner man kontaktinfo til EMFK? Prøvd å google uten å finne noe

                      Comment


                      • #12
                        Søk på Eidsvoll Modellflyklubb på Facebook. Hils og si at de er velkomne i NLF om de ønsker, så blir de enklere å finne
                        MVH

                        Jon Gunnar Wold

                        Comment

                        Working...
                        X