Announcement

Collapse
No announcement yet.

Irriterende forkortelser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Irriterende forkortelser

    Hvor bruker alle disse irriterende forkortelsene. OT

    Blir veldig feil når det heter Off-Topic og On-Topic.

  • #2
    Veldig enkelt - OT generell forum terminologi og bruker over alt - vi kan sikkert bruke noe annet med det blir for dumt.

    Som du sier så kan OT bety off- og on- topics men veldig få om noen bruker det i "on" sammenheng - hvem trenger og fortelle at du skriver om emnet når du svarer i en tråd?!
    Derimot er OT en veldig fin indikator for at det du skriver ikke har noe med hovedtemaet i tråden men kan være en interessant tilleggs info)

    Mitt håp er at OT brukes mer, dette vil medføre at innholdet blir mer oversiktlig og lett lest.

    PS - irriterer meg faktisk mer over folk som smører all teksten sammen til en ordentlig mølje.
    Last edited by Quadrocopter; 17-01-13, 17:22.

    Comment


    • #3
      Jeg irriterer meg mest over folk som quoter 3 sider, for så å skrive "Tøft!"
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Originally posted by xilian View Post
        Jeg irriterer meg mest over folk som quoter 3 sider, for så å skrive "Tøft!"
        og som samtidig inneholder kopi av bildene som står i original innlegget....

        Comment


        • #5
          Originally posted by xilian View Post
          Jeg irriterer meg mest over folk som quoter 3 sider, for så å skrive "Tøft!"

          Originally posted by Quadrocopter View Post
          og som samtidig inneholder kopi av bildene som står i original innlegget....
          100% enig! Synes at folk burde lære seg, og ta tiden med å redigere når de siterer.

          Comment


          • #6
            jeg irriterer meg over tråder som dette..
            syntes det er like gøy å se på som det er å fly
            carl goldberg ultimate
            DJI S900
            piper pawnie el kjærre


            Futaba 14SG
            diverse epp tjafs
            Per-Egil Furuseth

            Comment


            • #7
              Irriterende forkortelser

              Beklager mine uttalelser men jeg står for det jeg skriver.
              Synes fortsatt det er en dårlig forkortelse, hvorfor går det ikke ann å lage en skikkelig forkortelse. På norsk eller noe.

              Synes jeg skal slutte denne tråden, teit å klage på dette. Dont worry, be happy.

              Comment


              • #8
                Da kaller vi det for NRTT fra nå av da.. Not regarded to topic..
                Eller AIT angår ikke tråd..
                syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                carl goldberg ultimate
                DJI S900
                piper pawnie el kjærre


                Futaba 14SG
                diverse epp tjafs
                Per-Egil Furuseth

                Comment


                • #9
                  Re: Irriterende forkortelser

                  Det er ingenting som slår en skikkelig TBF da. Trebokstavforkortelse!
                  Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                  Anything worth doing is worth overdoing!

                  Comment


                  • #10
                    Selvsagt er det grusomt å se kidsa ta over språket, LOL er egentlig en kvise.
                    Anders Eiebakke
                    90078513

                    Comment


                    • #11
                      I grunnen veldig hyggelig at MFN (TBF for Modellflynytt) er blitt et så ok forum.
                      Fritt for flamewars og drittslenging, godt jobba av oss alle egentlig
                      Når det er sagt så var jeg innom både wiki og Urban Dictionary og ingen av de
                      to snakker om OT og on topic, det er nok ikke særlig mye i bruk .
                      OT Urban Dictionary:
                      Many different uses, most acronyms.

                      1.- Over Time. Time beyond an established limit, such as in working hours or sports games.
                      2.- Occupational Therapist/Therapy. The profession or activity of treatment or rehabilitation of physically or emotionally disabled people.
                      3.- Old Testament. The first of the two main divisions of the Bible, corresponding to the Hebrew Scriptures.
                      4.- Off Topic. A message board, thread or newsgroup that does not deal with the main topic.
                      5.- Ot. A word used to replace the number "zero".
                      6.- Original Trilogy. Used to refer to the original STAR WARS trilogy, as opposed to the prequel trilogy.
                      Last edited by telecaster; 18-01-13, 13:43. Reason: typo



                      Comment

                      Working...
                      X