Unconfigured Ad

Collapse

Secraft radio/håndvarmer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest

#1 Unapproved

Secraft radio/håndvarmer

Ok, hvem er først her med denne Welcome to SECRAFT
  • andersand
    • May 2012
    • 2316

hmmmmm den er jo faktisk ikke så dum, selv om det ser litt fjernt ut

Comment

• bjeff
      • Jul 2007
      • 2010

8 minutter på et 4A 4s!
      Anders Eiebakke
      90078513

Comment

• affa
        Administrator
        • Jul 2002
        • 5877

Re: Secraft radio/håndvarmer

Bare å ta med 12V varmebag i tillegg til noen store 4s pakker så er man i mål... :what:

Mvh
        Alf

Comment

• AudunJ
          • Jun 2011
          • 543

Hvordan holde fingerene varme om vinteren...

Dette var vel litt "Reodor-Felgen" opplegg, vil heller anbefale en god sendervått. Selv fikk jeg en selv av kona til jul etter flere år med kalde fingere. Har sist uke testet denne ned mot -20blå og den er faktisk så varm og lun at jeg ikke har noen problemer med å håndter XT60 og EC30 kontaktene etter endt flytur.

Click image for larger version

Name:	RadioWarm.jpg
Views:	1
Size:	41.5 KB
ID:	597029

Kjøp dere heller en Raydiowarm sendervott v2 (kr 495) fra Elefun, Raydiowarm sendervott v2 - elefun.no - Radiostyrt hobby

eneste utfordring her er at "timer lyden" fra min DX7 blir litt lav så, det kan være problematisk å høre denne ved hovring av helikopter i nærområdet, samt at det kan bli litt "ising" av fuktigheten fra fingerene på "plastik vinduet" så man ikke ser senderen helt godt... Men man skal jo ikke se på senderen når man flyr så det er ikke noe problem...

Perfekt også når man skal legge fra seg senderen, for å jobbe med modellen, da senderen slipper å legges i snøen osv.
          Audun Johnsrud
          Nittedal - HMFK

* Flyr divserse planker og noen visper.
          En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

Comment

• andersand
            • May 2012
            • 2316

Originally posted by bjeff
            8 minutter på et 4A 4s!
            heli har jo 4min på 4.5A 12s... så dette er jo knallbra

Comment

• andersand
              • May 2012
              • 2316

Originally posted by AudunJ
              Dette var vel litt "Reodor-Felgen" opplegg, vil heller anbefale en god sendervått. Selv fikk jeg en selv av kona til jul etter flere år med kalde fingere. Har sist uke testet denne ned mot -20blå og den er faktisk så varm og lun at jeg ikke har noen problemer med å håndter XT60 og EC30 kontaktene etter endt flytur.

[ATTACH=CONFIG]64002[/ATTACH]

Kjøp dere heller en Raydiowarm sendervott v2 (kr 495) fra Elefun, Raydiowarm sendervott v2 - elefun.no - Radiostyrt hobby

eneste utfordring her er at "timer lyden" fra min DX7 blir litt lav så, det kan være problematisk å høre denne ved hovring av helikopter i nærområdet, samt at det kan bli litt "ising" av fuktigheten fra fingerene på "plastik vinduet" så man ikke ser senderen helt godt... Men man skal jo ikke se på senderen når man flyr så det er ikke noe problem...

Perfekt også når man skal legge fra seg senderen, for å jobbe med modellen, da senderen slipper å legges i snøen osv.
              Jeg har nylig kjøpt siste utgaven av raydiowarm, dvs 4ern, samme som det ser ut som du har, og sliter med at armene er for mye ut i vinkel, og at den sitter for langt ned, jeg vil ha sendern lenger opp når jeg flyr, men det er umulig å få til med stroppene :/ litt synd for den er fin ellers. Blir ofte at jeg bruker $10 turnigy glove saken.

Comment

• AudunJ
                • Jun 2011
                • 543

Originally posted by andersand
                Jeg har nylig kjøpt siste utgaven av raydiowarm, dvs 4ern, samme som det ser ut som du har, og sliter med at armene er for mye ut i vinkel, og at den sitter for langt ned, jeg vil ha sendern lenger opp når jeg flyr, men det er umulig å få til med stroppene :/ litt synd for den er fin ellers. Blir ofte at jeg bruker $10 turnigy glove saken.
                Er enig med at de "orginale" festene på selen gjør at "senderpulten" blir alt for langt ned, samt at den er litt trang over ryggen og jeg er selv ikke breiskuldret..

Selv løste jeg dette med at jeg ikke bruker "feste krokene" som kommer ned fra metallringene på hverside,da disse henger riundt 15cm ned + kroken. Hos meg har jeg tatt i bruk en "karabinkrok" som jeg festet i metallringene på hver side, og dette gjorde at jeg fikk hevet "sendepulten" rundt 15cm slikt at jeg har armene i 90g vinkel rett ut fra kroppen og inn på radioen.

Ulempen når det er -20 er jo at man ofte har på seg en "varm og tykk" jakke og da blir det litt trangt (kort vei) for hendene inn til selve radioen pga "muffene" du skal stikke inn hende inn i våtten. Så jeg må dra opp jakkearmen til godt inn over underarmen, men det er jo kun en vanesak.

Utfordringen er når man skal "sende avgåede" delta vinger og andre hand-kast modeller.....men man får jo ikke i pose og sekk...
                Under radioen har jeg satt "bårelås" den strie delen som fester seg godt mot innerforet i våtten samt at jeg har antennen ut, som gir god støtte for radioen.. (bruker DX7) men for de som har DX8 eller 6 der håndtaket er mer under radioen og knappene på toppen er det nok litt mer vrient og man må kanskje lage deg en "stropp" som låser radioen fast?
                Audun Johnsrud
                Nittedal - HMFK

Comment

• andersand
                  • May 2012
                  • 2316

Originally posted by AudunJ
                  Er enig med at de "orginale" festene på selen gjør at "senderpulten" blir alt for langt ned, samt at den er litt trang over ryggen og jeg er selv ikke breiskuldret..

Selv løste jeg dette med at jeg ikke bruker "feste krokene" som kommer ned fra metallringene på hverside,da disse henger riundt 15cm ned + kroken. Hos meg har jeg tatt i bruk en "karabinkrok" som jeg festet i metallringene på hver side, og dette gjorde at jeg fikk hevet "sendepulten" rundt 15cm slikt at jeg har armene i 90g vinkel rett ut fra kroppen og inn på radioen.

Ulempen når det er -20 er jo at man ofte har på seg en "varm og tykk" jakke og da blir det litt trangt (kort vei) for hendene inn til selve radioen pga "muffene" du skal stikke inn hende inn i våtten. Så jeg må dra opp jakkearmen til godt inn over underarmen, men det er jo kun en vanesak.

Utfordringen er når man skal "sende avgåede" delta vinger og andre hand-kast modeller.....men man får jo ikke i pose og sekk...
                  Under radioen har jeg satt "bårelås" den strie delen som fester seg godt mot innerforet i våtten samt at jeg har antennen ut, som gir god støtte for radioen.. (bruker DX7) men for de som har DX8 eller 6 der håndtaket er mer under radioen og knappene på toppen er det nok litt mer vrient og man må kanskje lage deg en "stropp" som låser radioen fast?
                  Kunne du tatt bilder av stroppen din ? høres ut som det kan være lurt. Jeg hører nok definitivt hjemme i klassen bredskuldra da jeg bikker 3 siffer på vekta, likevel er f.eks. den stroppen man skal ha rundt hofta så stor at jeg må ha bobledress for at jeg skal kunne bruke den, må være laget for tyskere med ekstrem kulemage..? forørvig anbefaler jeg turnigy varmern, den er lett å bruke, og hundrer i stor grad mye av isen/dugget på skjermen, gjerne sammen med silica gel, dytter forøvrig ofte sendern inn i bilen som står med varme mellom flights.

Comment

• AudunJ
                    • Jun 2011
                    • 543

Originally posted by andersand
                    Kunne du tatt bilder av stroppen din ? høres ut som det kan være lurt. Jeg hører nok definitivt hjemme i klassen bredskuldra da jeg bikker 3 siffer på vekta, likevel er f.eks. den stroppen man skal ha rundt hofta så stor at jeg må ha bobledress for at jeg skal kunne bruke den, må være laget for tyskere med ekstrem kulemage..? forørvig anbefaler jeg turnigy varmern, den er lett å bruke, og hundrer i stor grad mye av isen/dugget på skjermen, gjerne sammen med silica gel, dytter forøvrig ofte sendern inn i bilen som står med varme mellom flights.
                    Ikke enktelt å ta bilde av seg selv, men her kommer 2 stk som viser hvordan den passer på meg 182cm/82kg, men selen er lovlig trang når jeg har på meg polardesssen...
                    Click image for larger version

Name:	IMAG0169.jpg
Size:	36.8 KB
ID:	597030Click image for larger version

Name:	IMAG0170.jpg
Size:	66.9 KB
ID:	597031

Når det gjelder den "orginale" stroppen for feste, kan denne enten klippes av eller legges "bak/inni rygg stroppen" og en runde med gafatape, så holder denne seg på plass. (Noen husker vel GRUEN fra miliæret) hehe.. Men jeg ser det som en fordel å ha ekstra "kroker" til å henge ting jeg skal bære med meg ut på jordet, som våtter og annet små ting som jeg ofte fester i disse ekstra krokene.

Yeps, jeg har model 4, (og det er den de selger hos Elefun, men teksten der sier v2) men de fikk inn en mengde for 2 uker siden (blå) og jeg kjøpte en derfra til en kompis, så det er modell 4 de selger. Min egen ble kjøpt hos RAYDIOWARM SENDERVOTT | RCPro.no og de hadde da tidligere i vinter både "blå og røde" i utvalget sitt.. Den modellen som selges under betegnelse "økonomi" ser ikke ut som noe særlig å satse på, da den ikke har tilsvarende avstivede vegger osv.

Link til produsenten, raydiowarm tranni mitt
                    Audun Johnsrud
                    Nittedal - HMFK

Comment

• jotto
                      • Jul 2007
                      • 3060

Jeg har moddet min Raydiowarm ganske mye for å få den til å passe meg. Jeg liker også å ha hendene nesten rett ned mens jeg flyr, så jeg har sydd om stroppene sånn at de sitter lengre bak. Da får jeg samme vinkel som uten Radyiowarm.

I tillegg har jeg bøyd til en gjengestang som fungerer som en ramme som holder vinduet oppe slik at den ikke kolliderer med hendene.

Ja, og så har jeg varmeelement da Alt i alt er jeg ganske komfortabel med å fly med den.
                      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• peppern75
                        • Jun 2006
                        • 671

Originally posted by anders e
                        Ok, hvem er først her med denne Welcome to SECRAFT
                        Det er jo den en kar fra Asker har, så ham i fjor med "grillede" fingre. Den fungerer bra den
                        Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

Per Nilsen
                        Spikkestad

Comment

Working...