Announcement

Collapse
No announcement yet.

Returnere vare for bytting i utland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Returnere vare for bytting i utland

    Jeg har akkurat kjøpt nye bend + canistere til min kjære Decathlon.
    Nå viste det seg at det ene bendet ikke passa, og det er klin umulig å endre på det.

    JMB i Tsjekkia (som for øvrig har ytt EKSTREMT god service) bytter det.

    Men hva trenger jeg av dokumenter for å gjøre dette smertefritt og uten ekstra omkostninger?
    Tom I. Arntsen

  • #2
    Du må fylle ut ett par dokumenter på posten, send det tilbake som "garantireperasjon" det er det enkleste.
    Gjort dette flere ganger uten noe problem.

    Viggo

    Comment


    • #3
      To ting du må passe på.
      1) du skal ha igjen eventuell moms som du har betalt, hvis jeg ikke husker helt feil så søker du toll&avgift om denne refusjonen etter du har papirer på at varen er returnert - sjekk med Toll&avgift før du sjekker med posten (husker at posten skulle ha en del i håndteringsgebyr for å gjøre jobben)
      2) Ta kontakt med mottaker å sjekk hvordan du må deklarere og hvilke papirer han trenger (i mottakerland) for at selger skal slippe å betale et formue for å få varen tilbake (det er ikke noe slikt som skaper goodwill )

      Har levert tilbake en del ting uten at mottaker eller sender har fått noen uforutsette utgifter på toppen...

      Skal du bytte varen så gjør som Viggo sier under - prøve deg på en garanti reparasjon
      Pass på at du leverer med en proforma faktura slik at du får varen tollfritt inn i landet igjen, denne fakturaen må følge med den nye varen tilbake.
      Last edited by Quadrocopter; 27-02-13, 20:33.

      Comment

      Working...
      X