Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kvalitet på starter for stor bensinmotor.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kvalitet på starter for stor bensinmotor.

    Har en giret starter fra himodel, som har fungert utmerket helt til sist helg. Skulle starte en zdz 80cc og den drar motoren greit men plutselig begynte det å ryke. oppdager att ledningene fra batteriet har tatt fyr. napper ut batteriet og det har ikke tatt noen skade heldigvis. skal sette på tykkere ledninger så er den fin igjen.
    Den som har maken starter pass på hvis ledningene blir varme, de er litt underdimensjonerte. Bruker forresten ett nano-tech 5s 4500mah 45-90c.

    også har det nokk gått litt fort i svingene for den kineseren som har skrudd den sammen. for ingen av skruene på starteren satt fast. men 5min med en unbrako og ein skiftnøkkel fikset det

    her er link til starteren. 12-18V High Torque Wide Range Electric Starter (40 to 180 class Nitro/ 15-30CC Gas Engine) W/ D59mm Drive Cone

    Click image for larger version

Name:	2013-03-09-367_1.jpg
Views:	1
Size:	59.0 KB
ID:	634147
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Har akurat samme starter retnokk kjøpt fra SDShobby bruker 4S 3300 mAt 50-90C batteri. Den har fungert prikkfritt i et år nå og drar akkurat igang min GP88 og er perfekt på min DLA 56.
    Har bestilt meg en slik for og starte min DLA 112:
    404]Terminator Starters for 80CC-250CC Gas Airplane [BY8500] - $116.59 : www.sdshobby.com[/url]

    Comment


    • #3
      har sett på den terminator starteren også ser fin ut den men med kraftigere ledninger så tror jeg denne blir fin også opp til 80cc i hvertfall. Selve starteren virker som er veldig bra, men tynne ledninger også er ene knappen litt dårlig.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Originally posted by tyor View Post
        Har en giret starter fra himodel, som har fungert utmerket helt til sist helg. Skulle starte en zdz 80cc og den drar motoren greit men plutselig begynte det å ryke. oppdager att ledningene fra batteriet har tatt fyr. napper ut batteriet og det har ikke tatt noen skade heldigvis. skal sette på tykkere ledninger så er den fin igjen.
        Den som har maken starter pass på hvis ledningene blir varme, de er litt underdimensjonerte. Bruker forresten ett nano-tech 5s 4500mah 45-90c.

        også har det nokk gått litt fort i svingene for den kineseren som har skrudd den sammen. for ingen av skruene på starteren satt fast. men 5min med en unbrako og ein skiftnøkkel fikset det

        her er link til starteren. 12-18V High Torque Wide Range Electric Starter (40 to 180 class Nitro/ 15-30CC Gas Engine) W/ D59mm Drive Cone

        [ATTACH=CONFIG]65890[/ATTACH]
        Jeg har kjøpt denne nå. Og byggd ei batteri kasse på undersiden av den som 2 stk A123 batteri ligger oppi.

        Og to banan-stikke uttakk. Når jeg trenger spenning, plugger jeg bare kompressor eller fuel pumpe inn i banan-uttakene.

        Så da er startern kombinert batteri-kasse og starter.

        Den klarer å dra rundt en Saito FG-57.
        Dont expect, inspect.
        Fun Police everywhere!

        Comment


        • #5
          Dere kunne ikke tenkt dere å prøve motorer som starter uten hjelpe-starter da??
          Last edited by anders e; 08-04-13, 23:12.

          Comment


          • #6
            Originally posted by anders e View Post
            Dere kunne ikke tenkt dere å prøve motorer som starter uten hjelpe-starter da??
            Joda, alle motorene mine gjør det. Men av og til er det krøll. Da er det bra å ha denne.

            Siste besøket på isen var det vel en 3 stykker som brukte denne startern. Selv trengte jeg den egentlig ikke....
            Dont expect, inspect.
            Fun Police everywhere!

            Comment


            • #7
              Blir ikke 5S litt tøft? Er oppgitt 12-18 volt. Fulladet 5S blir vel 21 volt om jeg ikke tar helt feil? Da kan vel ledningene bli varme. Men heller det enn at motoren ryker da.
              Stein Johnsen
              http://www.blåmåsan.com

              Comment


              • #8
                ble nok litt mye. for hele starteren brant opp men har tatt av koppen og montert den på en batteridrill. og det funker like godt hehe. Måtte låne den bort på påske huck på Gålås Eneste problemet er å få gummien til å ta ordentlig tak i aluminiums spinneren.

                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment

                Working...
                X