Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batterimas. Pass. HK.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Batterimas. Pass. HK.

    Det er skikkelig vanskelig å finne batterier her i landet for tiden. Jeg skal ha noen 3200 LIPO med ESC3 plugg, og det er vanskelig å finne. Bestilte fra Hobby King, og fikk melding om at de skal ha mitt passnummer. Nå er passet mitt gått ut på dato.
    Hva er grunnen til at de skal ha pass? Og kan de godta et pass som er gått ut, bare for å få noen batterier? Lei av å vente, og vil bare ha flyet i luften.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

  • #2
    Originally posted by ArneH View Post
    Det er skikkelig vanskelig å finne batterier her i landet for tiden. Jeg skal ha noen 3200 LIPO med ESC3 plugg, og det er vanskelig å finne. Bestilte fra Hobby King, og fikk melding om at de skal ha mitt passnummer. Nå er passet mitt gått ut på dato.
    Hva er grunnen til at de skal ha pass? Og kan de godta et pass som er gått ut, bare for å få noen batterier? Lei av å vente, og vil bare ha flyet i luften.
    Bare glem det og forsett med bestilling/betalings prosessen (vel og merke hvis du handler fra andre plasser enn varehuset i Tyskland)

    Comment


    • #3
      Bare for å bekrefte så har jeg aldri oppgitt passnummeret og det har aldri vært noe spørsmål etter det. Som Q sier så er det vel (av en eller annen grunn) når du bestiller fra det tyske varehuset det er nødvendig. Det er heller ikke nødvendig når man bestiller fra Nederland.

      Comment


      • #4
        Jeg har alltid bestilt fra international store, og har aldri gitt de passnr selv om det er ett felt der de ber om det. Aldri vært ett problem.
        ---------------------------------------------
        Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
        Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
        Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
        Mikado logo 600 3D Vbar
        Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

        Comment


        • #5
          Jeg fikk e-post, hvor de skrev at de kunne ikke ekspedere min ordre, før de fikk passnr. Er det Tyske varehuset.
          Vennlig Hilsen
          Arne Husby

          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

          Comment


          • #6
            Jeg fikk også det. Jeg oppga mitt og da ble ordnen ekspedert. Vet ikke hvorfor de må ha det. Noe eu regel greier tenker jeg. Skal jo selges ut av Tyskland uten mva. Da kan det hende at det stilles spesielle krav til dokumentasjon.
            Kjetil
            oops: . . ! . .

            http://www.vingmfk.com

            Comment


            • #7
              Er noe spesielt for Tyskland. jeg fikk det samme når jeg bestilte ett fly fra hobbyfly.de De måtte ha fødselnr. mitt for å ordne med export/import greiene. Sende det på mail og altt gikk bra. Bare tollpost kunne kommet med det i stedet for å ruge på pakka i snart en uke nå så
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                Ser ut til at jeg må vente en stund på batteriene da. Rart at det skal være så vanskelig å skaffe vanlige 3000-3300 batterier. Ser ikke ut til at Norske forhandlere har de inne.
                Vennlig Hilsen
                Arne Husby

                Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                Comment


                • #9
                  er det ikke bare å bytte plugg på andre lipo batterier da.. ikke at jeg vet hva esc3 plugg er
                  syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                  carl goldberg ultimate
                  DJI S900
                  piper pawnie el kjærre


                  Futaba 14SG
                  diverse epp tjafs
                  Per-Egil Furuseth

                  Comment


                  • #10
                    Pluggen bare bytter jeg. Men det er riktig størrelse til Apprentice modellen jeg er på jakt etter. Kan selvsagt bruke hakket under mens jeg venter. Får bare fly litt kortere tid, og tilpasse festet litt.
                    Jeg stusser bare litt på praksisen med pass, men er vel bare å venne seg til det.
                    Vennlig Hilsen
                    Arne Husby

                    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                    Comment


                    • #11
                      hvor mange celler skal du ha ?
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        Morten i Skovveien ordner batterier for meg. Det er vanlige tre cellers 3200 LIPO. Sikkert sommeren som gjør at det er utsolgt over alt. Jeg måtte kansellere ordren på HK Tyskland, da mitt pass var gått ut. Tenker jeg stikker og ordner et pass så fort som f.
                        Fint at Morten ordner batterier, da får jeg fløyet min nye Apprentice med passende batterier i helgen.
                        Vennlig Hilsen
                        Arne Husby

                        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                        Comment


                        • #13
                          Det er jo ingen grunn til å bestille fra Tyskland hvor utvalget er begrenset og dyrere når du kan bestille fra Hong Kong og i tillegg få mye lavere frakt, og ha null pes med pass. Så får det heller være at det tar lenger tid.

                          Comment


                          • #14
                            Har de fått nytt tlf nummer i skovveien ? Har venta i snart 2 uker på batterier som skulle komme i posten dagen etter at jeg bestillte og betalte når jeg var innom. null svar på tlf og ikke noe tilbakering om man legger igjen beskjed på svareren

                            Comment


                            • #15
                              Sjekk om de har det du trenger på rc-batteri.no. Utmerket service og konkurransedyktige priser.

                              Jeg har forresten bestilt litt småting fra HK i Tyskland for en stund siden, og frakta tok lengre tid enn fra Hong Kong.
                              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                              Anything worth doing is worth overdoing!

                              Comment

                              Working...
                              X