Announcement

Collapse
No announcement yet.

EMS og DHL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EMS og DHL

    Bestilte en motor fra himodel med EMS frakt. Har alltid vært posten som har levert ems varer her før. Fikk ett sporingsnummer og hvis jeg søker på posten så står det sendt fra avsenderland.

    Fikk telefon i dag fra DHL om att det var en sending til meg som lå til fortolling, og att de trengte kopi av kvitering. Skjønte ikke hva de mente da jeg ikke viste om att jeg skulle få noen pakke med DHL. Fikk ett nummer på forsendelsen. som jeg fant igjen ved å logge meg inn på himodel. det er ett helt annet nummer en det jeg fikk på mail. men står EMS der også.

    Er det sånn att DHL har tatt over EMS sendinger her i landet i stedet for posten?

    når jeg sporer på DHL så får jeg opp en ganske imponerende liste over turen til pakka mi hehe

    24 Clearance event OSLO - NORWAY 06:37
    23 Clearance event OSLO - NORWAY 10:50
    22 Clearance event OSLO - NORWAY 09:39
    21 Processed at OSLO - NORWAY OSLO - NORWAY 18:42
    20 Arrived at Sort Facility OSLO - NORWAY OSLO - NORWAY 12:42
    19 Departed Facility in OSLO - NORWAY OSLO - NORWAY 11:40
    18 Clearance event OSLO - NORWAY 09:17
    17 Processed for clearance at OSLO - NORWAY OSLO - NORWAY 08:32
    16 Transferred through OSLO - NORWAY OSLO - NORWAY 07:20
    15 Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 04:56
    14 Processed at LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 00:07
    13 Arrived at Sort Facility LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 23:42
    12 Departed Facility in FRANKFURT - GERMANY FRANKFURT - GERMANY 22:49
    11 Processed at FRANKFURT - GERMANY FRANKFURT - GERMANY 21:37
    10 Arrived at Sort Facility FRANKFURT - GERMANY FRANKFURT - GERMANY 21:14
    9 Departed Facility in INCHEON OUTSKIRT OF SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) INCHEON OUTSKIRT OF SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) 10:46
    8 Processed at INCHEON OUTSKIRT OF SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) INCHEON OUTSKIRT OF SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) 18:02
    7 Clearance processing complete at INCHEON OUTSKIRT OF SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) INCHEON OUTSKIRT OF SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) 09:54
    6 Arrived at Sort Facility INCHEON OUTSKIRT OF SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) INCHEON OUTSKIRT OF SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) 21:08
    5 Customs status updated INCHEON OUTSKIRT OF SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) 11:50
    4 Departed Facility in SHANDONG PROVINCE - CHINA, PEOPLES REPUBLIC SHANDONG PROVINCE - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 03:51
    3 Processed at SHANDONG PROVINCE - CHINA, PEOPLES REPUBLIC SHANDONG PROVINCE - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 03:42
    2 Arrived at Sort Facility SHANDONG PROVINCE - CHINA, PEOPLES REPUBLIC SHANDONG PROVINCE - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 03:37
    1 Shipment picked up SHANDONG PROVINCE - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 16:02
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Jeg har for kort tid siden fått ei pakke fra SDS hobby som var sendt med EMS, og den kom med posten. Men den brukte lang tid.
    15 dager fra den forlot avsenderland til den var i hus. 2 dager på fortolling og forsendelse her på berget.
    Men klart den kan ha ligget i Norge lenge uten at den var sporbar.
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

    Comment


    • #3
      Saken er den at denne uke har tollmyndighetene storaksjon og DHL sier de sjekker alle pakker fra Kina. Jeg venter på noe demovarer som plutselig stoppet opp i Oslo. Ble oppringt av DHL om jeg hadde betalingsinfo./kvittering.. Det hadde jeg jo ikke da avsender betaler innhold og frakt med DHL. Måtte sende en email med bekreftelse på dette inkl. emailadresse til sender. Jeg har samme sporingsliste som "tyor". Nå har min lille pakke ligget i Oslo siden onsdag. Tror vi skal være varsom med å nedskrive verdien på innholdet. Vet jo de som skriver verdien ned langt under portoverdi og da må det jo også ringe ei bjelle hos tollvesenet. Husk en annen ting at tollmyndighetene har navnet i sin database fra første gang du bestillte og er du en hyppig "gjest" hos dem så ser de det og har sikkert rutiner med sjekking osv.

      På fredag hadde tollvesenet storaksjon på veiene også sammen med vegvesenet.. Da så jeg dem 2 plasser med kamera for å sjekke bilnummer (bilforsikring, riktig nummer, årsavgift mm)
      Last edited by Raptor; 26-10-13, 08:45.
      Mvh.
      Rolv Leirro

      Comment


      • #4
        Originally posted by tyor View Post
        Bestilte en motor fra himodel med EMS frakt. Har alltid vært posten som har levert ems varer her før. Fikk ett sporingsnummer og hvis jeg søker på posten så står det sendt fra avsenderland.

        Fikk telefon i dag fra DHL om att det var en sending til meg som lå til fortolling, og att de trengte kopi av kvitering. Skjønte ikke hva de mente da jeg ikke viste om att jeg skulle få noen pakke med DHL. Fikk ett nummer på forsendelsen. som jeg fant igjen ved å logge meg inn på himodel. det er ett helt annet nummer en det jeg fikk på mail. men står EMS der også.

        Er det sånn att DHL har tatt over EMS sendinger her i landet i stedet for posten?

        når jeg sporer på DHL så får jeg opp en ganske imponerende liste over turen til pakka mi hehe
        Dette er ikke noe uvanlig og jeg har opplevd det samme utallige ganger. Hvor pakka havner er avhenging av hvilke samarbeids avtaler de forskjellige aktørene har. Ta for eksempel Tyskland, der frakter ikke posten pakker i det hele tatt alt håndteres av DHL.

        Jeg vet ikke hvorfor pakker jeg bestiller fra Tyskland som sendes som post med DHL, enten leveres ut hos DHL eller på postkontoret, men jeg har merket en tendens til at større eller dyrere pakker havner hos DHL mens små går til posten.

        DHL har helt andre rutiner enn den tradisjonelle EMS(posten) på fortolling og håndtering (de minner mer om UPS, FEDEX etc). Det er ikke så enkelt for leverandøren og bare sette en "fake" verdi på pakken. Er verdien på pakken over de magiske 200.- (som den som regel er når den havner i DHL systemet) tar det ikke lang tid før kostnadene stiger, DHL er flinke til å putte håndtering, faktureringens ++++ gebyrer på alt de får fingrene på....
        Last edited by Quadrocopter; 26-10-13, 11:18.

        Comment

        Working...
        X