Announcement

Collapse
No announcement yet.

I disse overvåknings tider ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • I disse overvåknings tider ...

    Veldig smart plass å fly drone ... snakk om å be om trøbbel!
    Oppdaget kameradrone utenfor kjøkkenvinduet i tiende etasje - Aftenposten

  • #2
    kjempelurt...
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Det er ikke så smart å basere seg utelukkende på "fornærmedes" forklaring. Menigmanns oppfatning av hva som er nærme og støyende varierer.
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #4
        Det var sikkert deg Anders
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #5
          Det var det helt sikkert ikke, men det kunne ha vært meg. Jeg har fløyet litt på Majorstua, fordi det er greie multikopterforhold på et treningsfelt ved siden av Politihøgskolen. Og som kjent driver Nrk og trener med multikopter, de holder til der også. At enkelte misliker at andre har det gøy, gjerne i kombinasjon med paranoia, er velkjent.
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #6
            En bør vel uansett tenke seg litt om når en holder på med dette. Det er trosalt under 1% av oss som leler os med dette som har alt i lovlige former. Tenker da på nødvendige tilatelser lovlige senderefekter frekvenser osv. Blir utstyret tatt inn til kontroll vil nok de fleste slite. For mange slike episoder vil fort føre til et totalforbud og set er vi ikke kjent med.

            Comment


            • #7
              Sikkert en som drev med fotografering av bolig. Har selv vær borte i mange som var livredde for at jeg ovevåket dem. Ellers det værste av alt, det var mange som trodde jeg var fra lisensavdelingen i NRK og målte hvor det va tv'er....hehe
              Lars Norberg

              Comment


              • #8
                Originally posted by bardp View Post
                En bør vel uansett tenke seg litt om når en holder på med dette. Det er trosalt under 1% av oss som leler os med dette som har alt i lovlige former. Tenker da på nødvendige tilatelser lovlige senderefekter frekvenser osv. Blir utstyret tatt inn til kontroll vil nok de fleste slite. For mange slike episoder vil fort føre til et totalforbud og set er vi ikke kjent med.
                Du bør tenke deg om du også, som flyr digre nitrofly med feit propell i snuten. Det er det samme som å fly en flyvende sirkelsag!

                Comment


                • #9
                  Du bør tenke deg om du også, som flyr digre nitrofly med feit propell i snuten. Det er det samme som å fly en flyvende sirkelsag!
                  Nå flyr jeg også en del FPV og ønsker og kunne fortsette med det. Da er det viktig at ikke noen forbanna idioter ødelegger slik at det blir forbutt. Forøvrig flyr jeg ikke mine motorfly i tetbygd strøk men på dertil egnede områder.

                  Comment

                  Working...
                  X