Unconfigured Ad

Collapse

Norske "nettbutikker"..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kråka
    • Mar 2004
    • 199

Norske "nettbutikker"..

Er det ikke mulig å få bestilt noe så enkelt som et GWS IPS gearhus (til en 12-15kr.) fra en norsk nettbutikk? De vil nok gjerne selge meg en Pico Stick, med eller uten radio.. Men er jeg ikke garantert å få bestilt deler når jeg trenger det, får jeg heller handle utenlands.. Gjør jeg først det, blir det nok mer enn et gearhus i pakka..
    Og, en ting til: Det er ikke særlig tillitvekkende når man benevner haleflater som "bakvinge"!
    Bygger bedre enn jeg flyr...
    ARF? Nei takk!
  • gultraktor
    • Mar 2004
    • 29

hei. Ta kontakt med elefun.net Der får du helt sikkert hjelp.

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

Som gultraktor sier så han mange nettbutikker mye mer enn det som står på web-sidene. Maile/ringe og spørre!
      Men nu har jeg opplevd hvor irriterende trege en del er... Bestilte fra 2 norske og en japansk nettbutikk for 10-11 dager siden, og det fra Japan var her for 4 dager siden mens varene fra de norske ikke har dukket opp ennå... Har det noe med holdning å gjøre?
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Kråka
        • Mar 2004
        • 199

Originally posted by gultraktor
        hei. Ta kontakt med elefun.net Der får du helt sikkert hjelp.
        Vet ikke helt om jeg tar sjansen på at de vet hva det er snakk om, det er nemlig de (elefun) som lagerfører "bakvinger" til flyene sine..

joo: Ikke umulig jeg bestiller fra Japan jeg og; ACW har ingen problemer med å legge ut gearhus og andre deler fra GWS på nett.. Her hjemme påstås det at det er for mye "arbeid"..
        ARF? Nei takk!

Comment

• roTore
          • Sep 2003
          • 140

Er det en slik du skal ha?

Om ikke så ring Moss hobby å hør; kan være de har det...

Comment

• Kråka
            • Mar 2004
            • 199

Nei, roTore. Det er et 300 hus.. IPS motoren er på størrelse med en halv sigarett..som denne til T3D Cap
            ARF? Nei takk!

Comment

• RGJ
              • Jul 2004
              • 922

Norge VS Singapore

satt en kveld for et år siden bestilte et bygge sett og en mototr fra Singa hobbies og 2 APC propeller fra den strøste vi hari norge ..vill ikke si navnet ..tok propellene herfra fordi jeg skulle ha det til "helgen" dette ble gjort en søndag kveld alt med visa over nettet ...men hva tror dere jeg fikk føre helgen ...jo bygge sett og motor.....for dårlig .....
              og selvfølgelig når jeg ringte og etterlyste det skjønte de jo ikke noe ....
              Rune Gjelsnes
              Vikersund
              92624841

Comment

• Kråka
                • Mar 2004
                • 199

Det er bestillt, og betalt.. Kommer fra Japan! To IPS gearhus, et par kulelager, EPS 300 "C" gear (uten motor) og porto. Til samme totalsum som et 300 gear (med feil utveksling, feilmerket fra GWS!) her hjemme..
                ARF? Nei takk!

Comment

• pleym
                  • Dec 2001
                  • 909

Kråka:
                  Jeg er helt enig i at det er mange forhandlere som ikke skjønner hva de selger, uten at jeg vil gi meg ut på hvem.
                  Når det gjelder terminologien, så er det fullt lovlig å kalle haleflatene for "bakvinge" selv om du kanskje ikke er vant til å kalle dem det, kjært barn har mange navn....

Jeg foreslår at du tar kontakt med Mosshobby. Han vet garantert hva det dreier seg om, og hvis han ikke har det inne, så skaffer han det sikkert.

Comment

• Kråka
                    • Mar 2004
                    • 199

Har vært helt innerst i hyllene hos Moss Hobby, fikk 300 "C" gear som viste seg å være "A": Feilpakket hos GWS! Og løse utveksliger ("C") er fra ST-Model, som bruker nylon pinjong.. Og den (tross lim) sitter ikke på glatt aksel på børsteløs motor..
                    At gearhuset på en IPS ikke liker vertikal landing fra 3-4m høyde på full throttle, er vel ingen overraskelse.. Unntatt for hobbyhandlere? Det gikk to i Mossehallen på søndag..
                    ARF? Nei takk!

Comment

• Kråka
                      • Mar 2004
                      • 199

Og den lokale forhandler for "offisiell" norsk GWS-importør er ikke interessert.. Men de kan bestille fly!
                      ARF? Nei takk!

Comment

• Ben_E
                        • May 2003
                        • 621

Sjekk www.greatwings.no han har fått ny side men har fremdeles mye rart i hyllene - hjelpsom er han også - send en mail!

Ben_E
                        Ben-Erik Ness
                        Bergen Modellflyklubb

Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!

http://www.bmfk.no
                        http://www.jetsofbergen.no

Comment

• Kråka
                          • Mar 2004
                          • 199

Klokka 0100 natt til onsdag 23. Februar kom en e-mail fra ACW om at varene var sendt; og mandag 28. lå de i postkassa her hos meg..
                          Og den største forskjellen: Her kunne jeg greit finne hva jeg ville ha på nettsiden, og klikke "buy now".. M.a.o. slapp jeg ringe/maile(vente på svar) om varene finnes inne.
                          Jeg mener at skal man drive nettbutikk, så må varene være tilgjengelig for bestilling direkte på nett!
                          ARF? Nei takk!

Comment

• tahustvedt
                            • Feb 2004
                            • 4601

Originally posted by Kråka
                            Jeg mener at skal man drive nettbutikk, så må varene være tilgjengelig for bestilling direkte på nett!
                            Enig. Det er bare irriterende når det står for eksempel "Ring for mer informasjon/pris", eller "Vi har reservedeler, kontakt oss."

Når det er sagt syns jeg Elefun er den som er best på dette punktet, og de utvider stadig hjemmesiden med reservedeler ol. Personlig kaller jeg det horisontal og vertikal stabilisator.

Comment

• Snoopy2005
                              • Jan 2005
                              • 61

Originally posted by Kråka
                              .....e-mail fra ACW om at varene var sendt; og mandag 28. lå de i postkassa her hos meg..
                              ....for bestilling direkte på nett!
                              Og hele nettadressen til denne hærligheter er....?
                              JAH@
                              \"Allt som går opp, kommer før eller siden ned igjen!\"
                              T-Rex 450XL
                              T-Rex 500CF
                              Styrker

Comment

Working...