Announcement

Collapse
No announcement yet.

RealFlight G3 - kommentarer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RealFlight G3 - kommentarer

    Heisann
    For at ikke alle manøvre skal bli glemt gjennom en vinter med lite flyving og mye reising, har jeg nå invistert i RealFlight sin nye G3 simulator. Med laptop under armen og sender med usb-plugg i kofferten kan den brukes hvor som helst.
    Etter noen timers bruke har jeg disse kommentarene:

    De gode tingene:
    + Plug & Play. Putt inn CD, koble til sender og simulatoren er klar til bruk.
    + Etter litt modifikasjoner er realismen på flyegenskapene imponerende bra for alle typer fly og helikopter. En helt annen verden enn RealFlight G2 og AeroFly, også en del bedre enn Reflex simulatoren. Alle de kompliserte tingene som spinn, snap eller autorotasjon fungerer svært godt.
    + Man kan justere mange parametre og man ser forandringene i ett eget vindu der modellen oppdateres eller beveger seg når man taster inn nye verdier. Alt fra vingeprofiler, vekt, lengde og bredde til styrke, drag-faktor og lydeffekter kan stilles inn. For noen er det alt for mange variabler, for andre er det en passende mengde som gjør at man kan finjustere slik at modellen blir akkurat slik man vil ha den.
    + G3 støtter hangflyving med seilfly! Jeg tør påstå at jeg har litt erfaring med dette og her er simulatoren usedvanlig god! Vindstyrke og retning kan justeres, det samme med mengde turbulens og termikk. Når man flyr fort, får man den gjennkjennelige "pipe-lyden" som moderne seilfly gir. Det er ubeskrivelig rått og svært så realistisk! På hang kan man selvfølgelig fly alt mulig, også motorfly og helikopter uten motor. Fin måte å praktisere aerobatic autorotasjon med helikopter!
    + Den støtter multi-user over nett eller med trainer-kabel og split-screen!
    + Den har ferdige "fly-kurs" for både fly og helikopter. På helikopter er instruktøren bla. Todd Bennet. Litt morsomt å prøve, da jeg selv har vært på heli-kurs med Todd. Flystilen hans er lett gjennkjennelig,- også på denne simulatoren. Han tar brukeren med gjennom over tyve øvelser, og når han flyr vises en sender så man kan se hvordan stikkene beveges, samtidig som han prater.

    Mindre bra:
    - Som "alltid" er alle fly og helikopter som er lagt med, alt for kjappe i responsen. Flyene oppleves som ustabile eller flikkete og helikopterene er alt for spreke og dansende... Dette er enkelt å fikse ved å skalere flyene de litt opp og helikopterene kan gis litt mindre pitch og økt vekt.
    - Grafikken og fysikk-motoren er tung, så man trenger en kraftig PC. Grafikken er basert på 3D-objekter og ikke bilder som bla. Reflex og AeroFly bruker. Dette gir mindre realistisk grafikk og er tyngre å drive. På min 3GHz, 1,5gb RAM og med Radeon 9000 i 1024x720 går det helt smooth når trær og objekter er tatt vekk.
    - Noe bugs oppleves når man skifter fra full-screen til normal-view. Kan være maskinvare-feil.
    - RealFlight har en jobb å gjøre for å lage ett mer intuitivt og lettforstålig interface i den modulen der man kan legge inn alle variabler og parametre.

    Alt i alt er jeg kjempefornøyd, og til mitt bruk der den skal brukes til å trene inn mer eller mindre komblekse 3D manøvre med helikopter så er jeg svært godt fornøyd med invisteringen. At man i tillegg kan dra ut å "kose seg" på hangkanten med en fullastet F3B-modell i stiv kulig gjør meg ikke mindre fornøyd
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no

  • #2
    Re: RealFlight G3 - kommentarer

    Originally posted by Tom Erik
    At man i tillegg kan dra ut å "kose seg" på hangkanten med en fullastet F3B-modell i stiv kulig gjør meg ikke mindre fornøyd
    Mulig jeg er en smule optimistisk nå, men jeg bare må spørre; Lar det seg gjøre å fly DS?

    Comment


    • #3
      Jeg har fått en av Norwegian Modellers og jeg er i sluttfasen av ett review på den. Meget enig i mange av punktene dine !
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Savner veldig en test av denne ja, av en som mestrer alle eller de fleste kategoriene i denne simulatoren, har den selv og er kjempefornøyd. kjører den i 1280X1024 oppløsning, men tatt bort de mest krevende grafikk-detaljer for å få den til å flyte OK. Ser frem til review`et, affa.

        Men det som vel kanskje også trengs er vel noen som kan offre endel timer på disse simulatorne (G3, XTR og Aerofly) og få en skikkelig objektiv sammenligning av de, men det må vel også repekterest at folk har forskjellige meninger og preferanser.


        Birger
        Ønsker dere en god dag på feltet !
        Birger Mork

        Mine besittelser :
        Flygreier (Massevis)
        Heligreier (En Mini Titan)
        Bilgreier (Et par stk.)

        Comment

        Working...
        X