Announcement

Collapse
No announcement yet.

Liming av akryl?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Liming av akryl?

    Noen som har erfaring med liming av akryl eller plexiglass? Finner spesiallim på nettet som flyter ut og limer en flate helt, men det inneholder tydeligvis kjemikalier som gjør at ingen av de jeg har funnet får sende med fly. Ser andre har fått min gjennom glassmester og denslags, men det hadde vært greit å fått tilgang gjennom vennlig butikk og sluppet tigging på døra til lokale glassmester. Noen som vet en noen som selger god lim for akrylkloss?

  • #2
    se her
    Tilbehør - gop

    her er oppskrift på å lage akryl lim selv Fant det på nettet. har ikke prøvd det selv.
    1. Plexiglass i små biter.
    2 aceton.
    3 gjlassflaske med lokk

    Sett knust akryl biter i flaska. Hel i aceton, sett på lokke og la det sto over natta. Akrylen vil smelte og blande seg med acetonen.

    Ved å reparere og lime akryl med det lime så bør man gjøre det utendørs. Da acetonen inneholder løsmidler som er skadlig. Om konsistensen på limer ønskes tykkere så er det bare å tilføre mere akryl og vente i noen timer til den har smeltet.
    Lime tørker fort og er ekstrem sterkt. Fungerer utmerket .

    Om fuglene og lime område blir stiygg etter liming. Så kan man bruke varmepistol og varme område forsiktig intil akrylen har blitt blank. La det kjøle. Seg litt før bruk
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      3M har også en del spesial lim til slike plasttyper, men de koster en del dessverre.
      Lars Norberg

      Comment


      • #4
        Går nok greit om det koster litt, største problemet til nå har vært tilgang. Greit å finne en plass der du kan kjøpe det enkelt over disken eller på nettet

        Comment


        • #5
          Det er et utsalg i Oslo mener jeg som kan i hvert fall ta inn det 3M har, skal se om jeg finner ut hvor det er. Ellers er det meste på nettet fra utlandet. Det er ofte det enkleste!
          Lars Norberg

          Comment


          • #6
            Se litt her om du finner noe som passer for deg:

            3M Science. Applied to Life. 3M United States

            Jeg har brukt mye av 3M sitt lim før, viktig med riktig pistol. Men er utrolig bra lim, men koster jo mer en biltema epoxy
            Lars Norberg

            Comment

            Working...
            X