Announcement

Collapse
No announcement yet.

Merkevarer har sin pris

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Merkevarer har sin pris

    Norwegian Modellers annonserte idag på Facebook at de neste uke får inn en ny modell fra Robbe, en Arcus glider til 2700,-. Dette er for alt jeg kan se NØYAKTIG samme modell som Elefun selger under ST Models for 1200! Så strengt tatt betaler man 1500 for noen Robbe klistremerker. Greit at Robbe er et veletablert merke, men dette er rett og slett flaut spør du meg. Kjør debatt

  • #2
    Er sånn på ganske mange ting selv om mange ikke vil inrømme det. Men med tyske klistremerker så blir jo modellen såååå mye bedre
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      Vet at dette ikke er noe nytt, Kyosho selger jo Hype modeller som også er overprisede modeller fra ST Models. Men 1500,- forskjell? Det er jo en prisøkning på 125%!

      Comment


      • #4
        Når det gjelder spesifikasjoner så er det forskjeller.
        Karl Hans Glommen.
        Mjøsa Modellflyklubb

        Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

        Comment


        • #5
          Uten å ha kjennskap til de spesifikke modellene så er det en tommelfingerregel at du får det du betaler for. Har jo sett at noen sverger til jalla varer til billig pris og hevder at de er like bra eller bedre en merkevarer. Ofte så kan 2 likt utseende varer ha vidt forskjellige kvalitets profiler, både med tanke på hva som er montert i, holdbarhet og ikke minst produktkontroll i hver del av produksjonslinjen.

          Fordelen er jo at man kjøpe akkurat det man vil og betale akkurat det man har lyst til og så får vi se hvem som har glede av produktet sitt lengst
          Espen Kvien
          Gruppeleder F3A
          Vingtor RC Club
          f3a.norge@gmail.com

          Mange fly og mye moro

          Comment


          • #6
            Dette er nøyaktig samme model, med mindre en av produsentene har tatt seg vann over hodet med å kopiere den andre. Jeg har selv modellen fra Elefun, og alle bilder tyder på at Robbe sin er nøyaktig den samme, inkludert bildene i Robbes manual. Du må gjerne bruke 1500 ekstra og tro at du har kjøpt tysk kvalitet, men da blir du lurt. Og det er det jeg reagerer på, selvom jeg selv aldri ville gått på limpinnen. Jeg sverger nemlig til "jalla" varer som fungerer mer enn bra nok fremfor modeller med dyre klistremerker.

            Comment


            • #7
              Er helt enig med Kyrre, sjekk f.eks. 25g servoen:
              i STM "drakt": STM Arcus 25gram-servo
              i Robbe "drakt": http://www.robbe.de/catalog/product/...category/243/#

              Klikk på bildet for å forstørre, og legg merke til den lille skråen på venstre hjørnet på "Robbe-servoen".
              Den samme skråen er på "STM-servoen", ingen hadde overbevist meg heller at det er noe forskjell her, tror ikke de gidder å kopiere plasthousing på servoen akkurat.
              Så jeg er enig, i dette tilfellet så koster Robbe-klistermerket 1500,- er sikker på at disse har samme gener jeg også

              Comment

              Working...
              X