Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
( Heter haute_voltige.wmv om det ikke linker direkte )
Fullsize riktignok, men nydelig regi, filming og oppvisning
Sidesliper og thumbles, filmet av folk som vet, onboard-klipp lagt inn på rett sted og ingen hysterisk musikk...
Legg spesielt merke til to Sukhoi-er i synkron loop... Denne likte JEG!
Har sett den før, postet rundt på diverse forum
Knall bra video!
Angående de thumbles greiene. Før trodde jeg at dem gjorde det ved a dra hardt i høyderoret og gi sideror eller noe sånt, men dem gjør det altså med å forandre pithen på bladene (evt. reversere dem om mulig)?
Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
er der ingen der kender dem.
Angående de thumbles greiene. Før trodde jeg at dem gjorde det ved a dra hardt i høyderoret og gi sideror eller noe sånt, men dem gjør det altså med å forandre pithen på bladene (evt. reversere dem om mulig)?
Angående de thumble greiene så er det et kjært barn med mange navn, så som - Thumbles(USA) - Lomcewack(Euro) - Ruade(Cap flyers). De går fint an å gjøre hvis du har rette modellen med nok utslag og nok motor. Jeg får de enklest til hvis jeg klatrer mellom 40 og 60 grader opp - roller 90 til venstre - gir fullt høyre sideror - gir fullt nedoverror samtidig med at jeg legger inn endel høyre balanseror. Her er det viktig og ikke ha for stor hastighet i inngangen - liten fart og mye motor er nøkkelen - da blir de gyroskopiske kreftene størst - propellerdisken fungerer som en gyro og rorenes utslag gir retningen til kreftene. Hvilke krefter som er i sving er beskrevet av andre bedre enn jeg klarer andre steder på nettet. Effekten av disse gyroskopiske kreftene kan utnyttes til å gjøre ganske hårreisende manøvrer og kan etter en del trening gjøres i alle retninger.
Fullsize gutter og jenter bruker disse kreftene på samme måte som 3D modellflyvere men Flue - jeg kan forsikre deg om at de ikke har reversible propellere - derimot har de "constant speed propellere" som automatisk regulerer pitch avhengig av farten på flyet. Liten fart fin pitch - høy fart grov pitch. Fin pitch og mye turtall gir de største gyroskopiske kreftene og de største mulighetene for ville manøvrer. En liten ting å merke seg er at fly med den russiske Vedenyev stjernemotoren er venstreroterende og de må gjøre de samme øvelsene speilvendt i forhold til en med høyregående motor..........og til slutt - acroflyvning ut og inn og opp og ned innimellom lysmaster og oppetter tribunene på en racerbane tror jeg det bare kan oppleves i kamikazenes hjemland !
Lars Petter Eriksen
"the essensials are invicible to the eyes"
Saint-Exupéry
Hvor har du det fra?
Jeg vet ikke jeg Jeg mener de manøverene der flyet stopper brått opp og på en måte looper rundt sin egen akse litt på skrå
Har hørt noe om at dem styrer pitchen på bladene for å gjøre det eller noe sånt. Men selv har jeg ikke peiling, derfor jeg spør...
Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
er der ingen der kender dem.
Sånn jeg også leste meg til det for evigheter siden; klatre, dra av gassen, la farta synke, starte en snaproll til venstre og så gass og stikkene i opp i høyre hjørne.
Gasspådraget/torquen hjelper til å starte lumcevacen... Og hvis propellen roterer motsatt veg av det normale på modellfly må ting skje med motsatte side/balanseror selvsagt. Og flyet må være kapabelt til sakene og ha nok ror. Funker dårlig på maskiner med laaang bakkropp.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment