Unconfigured Ad
Collapse
Nødlanding på Gardermoen nå
Collapse
X
-
Ja, heldigvis... dekket var ikke punktert heller, men det var vel antageligvis et gummilag som hadde løsnet.
Sikkert ikke så kult å sitte i flyet i flere timer for å få ned vekta før nødlanding, for de som blir redde må det være seigpining.
Temmelig robuste de fly-dekkene, mange lag med cord og gummi.
Ikke uvanlig å bruke de til de er igjennom første lag med cord etter min erfaring.Comment
-
Selv pårørende ble nevnt i sendingen. he he. Nei å nei. På Airbusen så sitter det trykkmålere i hjula(option)som piloten kan lese av på system skjermen sin. På videoen så alt bra ut. så det var nok indikasjonsfeilDe tåler å lande med et punktert hjul også. Selv om første lag med cord synes betyr det ikke at det kommer til å punktere. Den yterste er en indikator på når det skal byttes eller planlegges til hjulskift
Så i går var det mye fliring på jobben, vi syntes mest syn på de som skremmes av unødig ståk.Mvh Andreas
Stevensaero, glede i noen balsaflak.
PCM.at mye glede i litt carbon
Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUMComment
-
Er det bare meg eller er det flere som syns at denne saken ble hauset opp og ut av proposjoner av media?
Ekstra nyhetssending, intervju med ulike forståsegpåere etc etc.
Er det virkelig så dramatisk med et antatt punktert hjul?
I min enfoldighet så trodde jeg at hjulene, i likhet med alt annet på et fly(motorer, hydraulikksystemer etc), var dimensjonert slik at det er null pes om en av de ikke virker som den skal?Mvh
Morten AaseComment
-
Ikke nødvendigvis null pes men en kastet dekkbane er heller ikke død eller liv. Verst er vel halvveis fillete dekk som roterer i 150 kmt inne i hjul brønnen med masse hydraulikk og elektrisk____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.noComment
-
Affa, den skjønner jeg godt. Betyr dette at hjulene ikke bremses før de heises opp etter TO?
PeterPeter Rahm
Siggerud
Cirrus RCFKComment
-
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment