Kjøpte en KYOSHO CAP232-40 BREITLING med en haleflate som tydeligvis "henger" litt på begge sider... Lurer på om den "hengende" vinkelen vil gi problemer med hensyn til stabilitet og manøvrering i lufta.
Har noen en mening om haleflaten er for dårlig ved at den "henger" på begge sider? En perfeksjonist ville selvsagt bygget nye flater, men er det egentlig nødvendig? Det forutsettes i det ovenstående at haleflatene "henger" vinkelrett på flyets lengdeakse.
Jeg burde legge inn parametrene i RealFlight G2 og se om maskinen flyr anderledes enn originalen med rette haleflater... Hvem vet... Kanskje den flyr bedre?!?
Jeg vil tro det går bra siden begge haleflatene henger symmetrisk på begge sider av sideroret. Har ikke noen jagerfly litt nedadhengende haleflater da?
Se for øvrig link m bilder om reparasjon av halen på http://www.modellflynytt.no/viewtopic.php?t=3295
(Til info er verken siderorets hengsler eller halehjulet limt endelig på plass... derfor stikker halehjulet ørlite grann (!) ut til siden på bilde 2)
Har noen en mening om haleflaten er for dårlig ved at den "henger" på begge sider? En perfeksjonist ville selvsagt bygget nye flater, men er det egentlig nødvendig? Det forutsettes i det ovenstående at haleflatene "henger" vinkelrett på flyets lengdeakse.
Jeg burde legge inn parametrene i RealFlight G2 og se om maskinen flyr anderledes enn originalen med rette haleflater... Hvem vet... Kanskje den flyr bedre?!?
Jeg vil tro det går bra siden begge haleflatene henger symmetrisk på begge sider av sideroret. Har ikke noen jagerfly litt nedadhengende haleflater da?

Se for øvrig link m bilder om reparasjon av halen på http://www.modellflynytt.no/viewtopic.php?t=3295
(Til info er verken siderorets hengsler eller halehjulet limt endelig på plass... derfor stikker halehjulet ørlite grann (!) ut til siden på bilde 2)
Comment