Unconfigured Ad

Collapse

Sms-hobby.dk

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bonito
    • Sep 2004
    • 265

Hei, du kan like gjerne kjøpe den T-rexen her i landet. Den selges sfor Ca. 1500,- på X-mode!!!!
    Damn these things are hard to fly!

Comment

• Roy Jimmy
      • Apr 2004
      • 239

Originally posted by Mossie69
      Årsaken til at det er moms på frakt ligger vel i det nye regimet med moms også på tjenester. Før i verden gjaldt moms kun varen. I følge tollvesenets hjemmesider spiller det ingen rolle om du betaler frakten separat eller ikke. Hvis du ikke dokumenterer fraktkostnadene har tollvesenet rett til å vurdere dem skjønnsmessig. Dvs. på en heldig dag blir det ingenting, men normalt har de tabeller som viser fraktkostnader med europeiske postsendinger.

Med de prisene du oppgir blir total-prisen ca. 1500 NOK + eventuelt fortollingsgebyr fra Posten.

Hvordan kan det da ha seg at som internasjonal transportør så innkrever jeg ikke moms på utenlands transport(les ut/inn av EU).
      Men på nasjonal transport så innkrever jeg moms.

Husker under forrige EU valg så måtte vi transportører som driver internasjonal transport,forbrede oss på å innkreve moms av også internasjonal transport vis vi ble medlemmer,og da skulle momsen som en grunnregel regnes etter de momsregler som den som betalte frakten var hjemmehørende i.
      Man kan nemelig sende med annen transportør enn postens sine .Og da skulle jeg gjerne se de tabellene som viser frakt ratene,for her er det Variasjoner i pris.
      EL-Flight bruker DHL.Som var meget bra før de ble oppkjøpt her hjemme nå er de vel i det gamle ASG (tror jeg det var vel også en kort tid Danzaz) systemet,og da ble vel frakt tiden doblet fra dannmark!!!
      Vennlig hilsen
      Roy.

2,Biler.
      1,Leilighet.
      masse øl i kjøleskapet.
      + diverse innbo.

Comment

Working...