Er det noen som kjenner til websider som omhandler rc seilbåt? Jeg har en gammel friseiler (skrog ca. 1,2 meter) som jeg gjerne skulle satt noe styring i. Hva bruker man i tillegg til ror-servo?
Unconfigured Ad
Collapse
Seilbåt
Collapse
X
-
Re: Seilbåt
Originally posted by Mossie69Er det noen som kjenner til websider som omhandler rc seilbåt? Jeg har en gammel friseiler (skrog ca. 1,2 meter) som jeg gjerne skulle satt noe styring i. Hva bruker man i tillegg til ror-servo?
Du trenger en kraftig servo eller vinsj til seil. Gå til denne linken: http://www.amya.org/hintspage.html
Jens Eirik -
Hei.
Har fått prøvd seilbåt selv.
Kjempe gøy.
Vi prøver og samles på Damtjern uti Åsa.
Har ikke båt sjøl, men det kommer.
Ny type utfordring. :PComment
-
Multihull
Driver å lefler litt med seilbåt selv, ligger i motsatt enden av fly mhp trusefyllingsfaktor - man kan faktisk duppe av litt i fluktstolen mens man seiler mot neste runding. Har en 1m robbe windstar men lukter litt på trimaran.
Vurdert å bygge fra bunnen, men tiden strekker garantert ikke til før ungene flytter ut.
Er det noen som har kjennskap til hvor å få kjøpt en "almost ready to sail" trimaran som er av det sportslige slaget? Hittil har jeg enten funnet tur-katamaraner(med motor!) til under 2000nok RTS eller så har det vært 3000usd for et kit. En passe liten(>=1m) racer er kanskje det ideelle.Comment
-
Hilsen Rune Marcussen
MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
JR DSX9
Fitjar Modellflyklubb
---------------------------------------------------------------------------
Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!Comment
-
Tar'n!!
Til info så har jeg ikke 2000NOK som en limit, men 15-20000 blir for mye for noe som skal brukes et par ganger i året.
Til andre som er intr så er det en relativt aktiv seawind klubb på østlandet - www.nsca.no
Og etter å ha søkt enda mer fant jeg denne trimaranen som til nå er det beste jeg har funnet mhp value for money: http://www.rchobby.co.uk/trimaran_rc...oat_fidji.html
Har riktignok ingen formening om siz'n på den men, ser ihverfall passe rask ut.Comment
-
Mer et sted mellom det og $3k
Sjekk den andre båten...
Last edited by Tintin; 04-07-08, 11:30.Comment
-
Lite skalariktig det der, seilbåter blir vel hovedsaklig drevet av en 2-hester MercuryHilsen Rune Marcussen
MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
JR DSX9
Fitjar Modellflyklubb
---------------------------------------------------------------------------
Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment