Announcement

Collapse
No announcement yet.

Latskap?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Latskap?

    Etter å ha fundert lenge på hvorfor jeg ikke orker/gidder/føler for å ferdigstille fly, satte jeg av en eller annen teit grunn opp en liten ligning for å regne ut tida jeg bruker før et fly blir ferdig. Noen som kjenner seg igjen her?


  • #2
    Du er inne på noe der ja. Mangel på penger bør vel også være en faktor, eller har du ikke slike bekymringer?

    Comment


    • #3
      Økonomi er et større problem litt utpå våren, når alle prosjekter har blitt litt dyrere enn forventa, og fuelkostnadene begynner å øke.. Nå er det vel latskapen som hindrer bygging/flyvning. Satser på å få trent litt i romjula, flyet er så godt som klart

      Comment


      • #4
        Det rare er at når kreativiteten øker på igjen fører dette ikke alltid til at flyet blir ferdig, men tvertom til enda ett uferdig fly.

        Comment


        • #5
          Ja, som Olav sier: høy siklefaktor er ikke bra.

          Bygde nesten ferdig en Charly i høst, men manglet motor.. så der ligger den med radio i men ikkeno i nesa. En PT19 er faktisk også bygd i høst, trukket og radio montert men mangler motoren jeg vil ha: Saito 80. Så ble et byggesett av en Goldberg Ultimate Bipe åpnet, tegninger studert og lim og betrekning er på plass, ... sparte til en OS120Surpass til den men: så var det tilbud på Giles 202 så den ble kjøpt inn istedet og ligger på byggebordet.. her har jeg til og med investert i ny OS91FX og 4 nye servoer så denne burde kunne fullføres i vinter! Hvis det ikke dukker opp noe jeg MÅ ha....
          Når jeg i tillegg vet at på mitt gamle hobbyrom i Nord-Norge ligger 12-15 fly som er alt fra 90% ferdige til uåpnede esker så ser det ikke lyst ut?
          Lyspunktet er at tross alt er det 2 helt flyklare maskiner på hobbyrommet som har fått noen timer i lufta og fungerer godt.
          Funderer på å låse alt unntatt et prosjekt inn i et kott og be noen andre passe nøkkelen til jeg kan bevise at neste fly er ferdig..?
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            a
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment

            Working...
            X