Unconfigured Ad

Collapse

Tower Hobbies, hvor lang tid KAN det ta...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mailman13
    • Mar 2004
    • 172

Tower Hobbies, hvor lang tid KAN det ta...

Jeg bestilte påfyll av diverse småting i begynnelsen av April, trodde det skulle nå frem til sommerferien (student, sommerferien starter da rundt 10 juni ), men det har ikke dukket opp noe enda. Pakken er sannsynligvis litt stor (inneholder bla. noen pushrods på 90cm). Jeg trodde jeg hadde beregnet god tid, bør jeg begynne å etterlyse den?

Har en sak på byggebordet jeg tror kommer til å bli veldig bra, men trenger hardware før jeg kommer videre
  • widowmaker
    • Mar 2004
    • 317

True turn spinneren min tok 5 uker!
    Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

Comment

• Tally-ho
      • Apr 2002
      • 219

Hvis du valgte 'surface mail' kan det ta laaaaaang tid. Sist jeg bestilte tok det 6 uker. Lurer på om de samler opp mange pakker til en stor forsendelse. For pakkene har ikke noe pakkenr. som kan spores opp på nettet. Prøv å send mail til dem. Jeg gjorde det og fikk svar med en gang med ca. ankomst dato.
      Mvh
      Lars Erik Arntsen

Comment

• tahustvedt
        • Feb 2004
        • 4601

Jeg bestilte diverse propellere den 20. mai og valgte "International Air". De står på bekreftelses-mailen at det vil ta 10-30 dager før det ankommer, og det stemmer bra med andre ting jeg har bestilt fra USA med airmail. Vi får se om det kommer frem innen 30 dager har gått.

Comment

• MikroHeli
          • Apr 2004
          • 20

Jeg har bestillt en radiostyrt bil med surface mail fra tower en gang, det tok 9 uker før den var i Norge selv om det visstnok skulle ta maks 6 uker. Sporing er det desverre ikke å få tak i så det er bare å vente til pakken kommer/evnt aldri kommer.....
          Full throttle

Comment

• ThomasB
            • Aug 2004
            • 1305

jeg bestillte fra statene(ricks Helicopters). ble sendt med UPS. tok 3 dager . var ei stor pakke på over 6 kg også.
            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
            www.airheads.no

Comment

• tahustvedt
              • Feb 2004
              • 4601

Originally posted by ThomasB
              jeg bestillte fra statene(ricks Helicopters). ble sendt med UPS. tok 3 dager . var ei stor pakke på over 6 kg også.
              Hva kosta det? Har en kamerat som ikke tør bestille et fly (ultrarc.com Ice Point) fordi han ikke vet hva det vil koste og butikken har ikke svart på spørsmålet.

Comment

• ThomasB
                • Aug 2004
                • 1305

vel. frakta var dyr, ca 600 kr, men jeg synes ikke det ble så galt uansett. var jo tross alt varer for nesten 15 laken oppi der, blandt annet en ny Futaba 9Z radio . kom på ca 6 lapper ink. moms den.
                Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                www.airheads.no

Comment

• mailman13
                  • Mar 2004
                  • 172

Hm... det er snart gått 9 uker, jeg vet det kan ta tid, derfor beregnet jeg 2 mnd... Jeg har handlet der to ganger før og da har det kommet etter ca 2 uker med "international surface". Skal man ha litt av alt (og Tower har jo ALT) er det ikke så mange alternativer.

Får vel sende en mail å høre med dem da...

Comment

• tahustvedt
                    • Feb 2004
                    • 4601

vel. frakta var dyr, ca 600 kr, men jeg synes ikke det ble så galt uansett. var jo tross alt varer for nesten 15 laken oppi der, blandt annet en ny Futaba 9Z radio . kom på ca 6 lapper ink. moms den.
                    Det var ikke så veldig dyrt. Skal fortelle han dette.

Comment

• Tintin
                      • Jan 2005
                      • 4631

Fikk en Depron modell m motor og en lader fra Victoria Hobbyshop på 4 dager, frakt $ 45,- (EMS Posten)
                      UPS/DHL er relativt dyrt i forhold til USPS sin EMS service og det tar omtrent samme tid.

International surface virker det som er fly om det er snakk om konvolutter eller svært små pakker, resten virker det som faktisk kommer surface veien, dvs båt og det tar lett 2 mnd...

Comment

• Tintin
                        • Jan 2005
                        • 4631

Kjøpe radio fra Statene kan bli gambling. For det første bruker de vel en del andre frekvenser og så er det ikke alltid CE merket som er et krav her. Å få det gjennom tollen om de bestemmer seg for å se på det uten CE merking er ikke bare bare, vet en som har måttet returnere radioutstyr til USA. Har fått totalt 4 radioer fra Østen, samtlige CE merket.

Comment

• TheBirg
                          • Jan 2004
                          • 692

Tror Surface mail er med Båt, så da kan det sikkert ta sin tid.
                          har bare bestill via International Air, og det har tatt ca 2-3 uker for meg.

MEN, bestillte en sak fra tower fredag for 1 uke siden, og når jeg skulle sjekke ut så har de jaggu meg fått UPS, World Wide Exspress. Langa ut 60 dollar for det og jeg har fått pakken allt.
                          Og den "lange" leveringstiden kan jeg takke det norske postvesenet for, pakka ble sendt ifra USA tirsdag , ankom Gardemoen Torsdag morgen, og her (rett utenfor Oslo) Lørdag.

ALTSÅ, 2 døgn fra USA til "Oslo" og nesten 3 døgn fra Oslo til 4 mil utenfor Oslo.
                          Det er til å smile av ja.
                          Ønsker dere en god dag på feltet !
                          Birger Mork

Mine besittelser :
                          Flygreier (Massevis)
                          Heligreier (En Mini Titan)
                          Bilgreier (Et par stk.)

Comment

• mailman13
                            • Mar 2004
                            • 172

Det må bare være sagt at hvis du bruker UPS så er det ikke Posten Norge som håndterer frakt hjem til deg, det gjør UPS selv.

Comment

• OAK
                              • Jul 2002
                              • 863

Dette blir jo litt off-topic, men du får vel ikke kjøpt 9Z med 35MHZ modul i statene? Kjøpte du uten modul da eller?

OAK

Comment

Working...