Announcement

Collapse
No announcement yet.

I dag blir det flyvær!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • I dag blir det flyvær!!

    Etter en periode med grisevarme påfulgt av bøttevis med regn ser det jo nå endelig ut som ting begynner å klarne igjen - i hvert her på østlandet. Værutsiktene er optimale de neste 24 timene og i dag skal det jaggu flys.

    Bilen ble behørig pakka i går kveld og står i garasjen her på jobben og bare veeeeenter på at jeg skal bli ferdig for dagen!

    Detta blir digg!!

    Noen andre som skal ut og nyte livet i luften i dag?
    Attached Files
    Odd Sundet
    http://www.imacnorge.no

  • #2
    Selvsagt! Flyr hver dag nesten

    Har til og med luftet Gulfuglen sterkt inspirert av widowmaker som plutselig fikk til heftige high-alfa-roller, og reparert Ouya og fløyet noen turer med den, seilfly blir det 3 av 4 dager og så spretter jeg rundt med et lite El-heli (ja jeg flyr heli... )(ikke årntli heli, en liten sak med kontraroterende rotorer...). Eksperimenterer med en gammel trainer som har fått en AXI i nesa, skal prøve meg litt med videokamera oppå vingen. Slenger litt DLG også.

    Misunner deg den bilen din, jeg som bare har Corsa må nesten hjem og pakke om når jeg skal skifte fra seilfly til fuelfly
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Fly hver dag, ja...den som hadde hatt tid til det!! Spørs om jeg ikke må finne veien ut til Hurumlandet igjen en forblåst dag slik at vi får flydd litt Floh, kanskje til og med prøvd litt Ocelot og XL?!?

      Ellers er værutsiktene gode for morgendagen hvis du og WM kunne tenkt å tatt et lite Funtistreff på Kløfta!
      Odd Sundet
      http://www.imacnorge.no

      Comment


      • #4
        vi har flydd stort sett hver dag her i Hønefoss traktene. morro med flyging.
        Thomas
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

        Comment


        • #5
          Ble litt fisking av helikopter oppi furuene, men ellers bra. Helikopter har ikke noe med flyging å gjøre, skjønner ikke jeg gidder å prøve dem engang for ikke å snakke om å stadig kjøpe sånne misfoster

          Ja du må ta en dag med søravind, Ozeloten ble luftet i går og er like deilig å fly som vanlig. LastDown blir det verre å få prøvd, da må du finne den igjen der den ligger et sted ved Drammensfjorden...
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            lol Joo. må få deg ett som er såpass stort at ikke den minste fis drar av gårde med det da. var ute å fløy heli i dag vi, men en av skruene som holdt bakre festet av halestøtta løsna, så staget skel ned i en flipp. gikk greit bortsett fra at den "@#€&%! skruen greide å treffe midt på rotorbladet så det ble ett stoooort hakk i det. på første turen med de bladene. bare å fylle opp søppelbøtta. det var SURT.

            Thomas
            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
            www.airheads.no

            Comment


            • #7
              Surt ja, ThomasB

              Jeg har nettopp justert festene på servoene på min "heli" (Twister) så jeg får litt mer utslag så helien flyr framover og bakover og ikke bare hovrer. Etter en del hovring og lett flyging i stua og rundt huset føler jeg at jeg kanskje skal gi den stakkars Zap400`n som bare står og samler støv en sjanse en dag. Der er børsteløs, gyro og servoer på plass for lenge siden.
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                Drammensfjorden?!? Hva hendte?
                Odd Sundet
                http://www.imacnorge.no

                Comment


                • #9
                  surt at bladene må kastes bare etter en tur, selv om de ikke er knekt pga kræsj da.
                  Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                  www.airheads.no

                  Comment


                  • #10
                    Vel Odd... Det ble litt dårlig løft mens jeg fløy, og istf å lande gjorde jeg som jeg dessverre ofte gjør og stakk avgårde for å se om det var bedre løft andre steder. Og det var det ikke! Til slutt var det bare å innse at jeg måtte sette den i skogen, men den var lengre vekk enn jeg trodde så den gikk ned der jeg ikke så den. Og der er store graner og bratt og umulig å finne den igjen... Jaja, har for mye fly så det er greit å rydde plass
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment


                    • #11
                      D'oooh!!!

                      Blåser katter og elger her i dag....!

                      Skjønte at det var en dårlig flydag da jeg måtte legge masse stein i lommene på sønnen min da vi skulle være ute idag, slik at han ikke blåste vekk...

                      Jaja..

                      Comment

                      Working...
                      X