Announcement

Collapse
No announcement yet.

Priser hos Norwegian??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Priser hos Norwegian??

    Kanskje litt rart sted å poste dette. Men i all nød måtte jeg ha en skjøtekabel til servo, og dette ble handlet hos Norwegian.

    De har my flott kunnskap, men at en 30cm skjøtekabel til servo koster
    kr 75,- er vel litt i det drøyeste laget.

    jeg kallte det ran og betalte for meg.

    Til min store forundring har mosshobby samme kabel til kr 25,-
    http://www.mosshobby.no/pd-2038623783.htm?categoryId=59

    Dette er ikke ment som en reklame for moss hobby, da jeg ikke har handlet der før, men som en kritikk av en levrandør som tar alt for høye priser..

    Kanskje de har så dyr husleie at de må gjøre det?? Det er jo en flott strøk de ligger i Hva vet jeg!

    Hadde vært fint med innspill fra Norwegian, da jeg gjentatte ganger har sett at de er omtalt i forumet som de dyre..

    Ballen er kasstet!

    mvh.

    joachim sandvik
    Joachim

  • #2
    Du er ikke den første som har oppdaget dette. ser at fly som koster 1600 andre steder koster 2000 hos norwegian, for eks WM ultimate30. kanskje de prøver å redde seg ved å ha høye priser for de måtte jo legge ned butikken de hadde i Oslo. Det de berger på er vel at de har veldig mye. En annen ting er at de er vel kanskje de i landet som har lengst leveringstid også.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Jeg har flyttet temaet da det ikke hørte hjemme i den kategorien det lå.

      Yül: Du må skrive under med fullt navn når du går ut med kritikk mot butikker eller enkeltpersoner. Oppdater posten din med dette!

      Sånn generelt så kan det være greit å gi en tilbakemelding til butikken også (på høflig vis såklart) hvis man er misfornøyd, uten at jeg vet om det er gjort eller ikke i dette tilfellet.
      Odd Sundet
      http://www.imacnorge.no

      Comment


      • #4
        Når andre leverer de samme produktene biligere, raskere og samtidig har de delene jeg trenger så gidder ikke jeg betale mer enn nødvendig.

        Jeg er villig til å betale litt mer dersom jeg får varene raskere (når jeg har behov for å få de raskt) og for å få tak i deler som ikke så mange andre har. Men å betale 4-500kr ekstra for et fly eller 200% mer for en del er jo helt uaktuelt.

        Med de prisene de tar tror jeg de stort sett får solgt fordi de heter Norwegian Modellers, et navn de fleste vel kjenner til...

        Takk gud for internett og internettbutikker!!
        Ulempen med å bestille fra slike er at dersom en ikke vet nøyaktig hva en trenger så kan det bli litt knot. Men det knotet er ikke verdt å betale flere hundre kroner for å slippe. Ihvertfall ikke for meg.

        Har hørt mange som reagerer på prisene på NM
        Espen Melby

        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

        Comment


        • #5
          Dette temaet dukker opp fra tid til annen.
          Jeg tror NM selger mye pga. katalogen. Mange sitter i godstolen og pløyer gjennom og så bestiller på nett.
          Har selv kjøpt mye småplukk og "ting" som NM har myyye av.
          Servicen har som regel vert bra og jeg har fått delene etter 2 dager.
          Har ikke kjøpt så mange store ting derfra (fly etc,)
          Mvh

          Olav Lund

          Comment


          • #6
            NM er nok både elsket og hatet
            Jeg er enig i at de er dyrere enn mange andre hobby butikker, men de har et utrolig bra utvalg og jeg har kun opplevd god service fra dem.
            Tilbake til servokabelen du betalte 75 kr for ( en utrolig høy pris! )
            Kjøpte selv servokabel som metervare fra NM for en uke siden. Betale 8 kr/m for tvunnet 3x0,25 Futaba servokabel. Ikke noe å si på den prisen, men du må lodde litt selv.
            Betalte med kort over telefon, og fikk 5m servokabel i posten to dager senere
            Det jeg misliker med NM er den utrolig dårlige nettbutikk løsningen. Mange av produktene kan du ikke klikke deg frem til, men må søke etter.
            Ikke særlig praktisk dersom man ikke husker det ekstakte navnet på det man søker.

            Nils P. Skipnes

            Comment


            • #7
              Bra service og utvalg

              Synes servicen er god hos NM, og utvalget er meget bra. Det koster mer å drive en skikkelig butikk enn en enkel nettsjappe, og litt må man være villig til å betale for å kunne ta ting i øyesyn før man handler. NM har senket prisene en god del de siste årene, men er kanskje fortsatt litt dyre på enkelte varer. Men poenget: Ikke vær alt for gjerrige; det blir ikke noe gøy med bare nettsjapper.
              Hilsen TomV

              Comment


              • #8
                Vel!

                Som jeg skrev: ballen er kastet, og det hender jeg kaster inne også, og da knuses noen ruter, men dog, er det viktig at ting som dette blir tatt, opp. men det hadde vært fint om vi kunne få noen tilbakemeldinger fra NM på dette, siden de også er støttespillere her på forumet. har jobbet mye i butikk selv, og ikke nødvendigvis den billigste av bransjen.
                Er ikke interesert i budsjett analyse etc. fra NM, men kanskje noen kalde harde fakta, ettrsom mange av produktene kommer fra samme fabrikk i samme land.

                mvh.

                joachim sandvik
                Joachim

                Comment


                • #9
                  Re: Bra service og utvalg

                  Originally posted by TomV
                  Men poenget: Ikke vær alt for gjerrige; det blir ikke noe gøy med bare nettsjapper.
                  Hilsen TomV
                  Det er klart, men det er ikke noe artig å svi av mere penger enn nødvendig... Spesielt ikke når andre BUTIKKER har det billigere.
                  Jeg er ikke gjerrig fordi jeg vil men fordi jeg MÅ, hvis ikke har jeg ikke råd til å drive med dette. Med stram økonomi kan faktisk en 500lapp her og der være forskjellen som skal til for at jeg kan kjøpe det jeg trenger eller være nødt til å la være å fly en måned eller to.

                  Alle er vel inneforstått med at en nettbutikk er billigere i drift og at en ofte får varene raskere om en drar til en hobbybutikk... Jeg kan som sagt betale litt ekstra for å få delene raskere, eller i det heletatt få delene. Men det er ikke alltid det passer seg slik økonomisk og da er det greit med litt lavere priser andre steder. NM er vel blandt de dyreste på det meste så vidt jeg kan se. Er det noe som rettferdiggjør de høye prisene?

                  Hadde NM hatt en bedre nettbutikk hadde kanskje flere kjøpt derfra...
                  Espen Melby

                  :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                  Comment


                  • #10
                    For oss som bor innenfor noen steinkast fra NM så er butikken bra å ha!

                    De er ikke de billigste, men ved litt trusler og bestemt risting av personalet så kommer det noen prosenter som gjør prisene mer spiselige...

                    Neida.. Det kommer somregel av seg selv uten vold..

                    Minuset med NM er helt klart prisene, men det veies opp av at de har stort sett alt av reservedeler til motorer og modeller og småplukk inne når du trenger det..

                    Skjønner jo at den fordelen kun gjelder her nede i solfylte og koselige Vestfold..

                    Forstår at Gunnar på 18 i Nordkjosbottn eller Willy på Vinstra driter i om NM har OS-lager på lager når det tar dager å få lager....

                    Da bestiller de heller fra andre steder, forståelig nok.. Når leveringstiden er lik og prisen er lavere...

                    Comment

                    Working...
                    X