Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken spenning til glødeplugg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hvilken motor har du, type og modell? Hvilken glowplugg pruker du?

    Comment


    • #17
      Rossi .53 med Paulspotte, Rossi Glødeplugg no. 5 eller no. 2 er ikke sikker på hvilken det er. Hvordan kan jeg identifisere den??
      Starter 90 med 12V.

      Motoren er montert i flyet, en Ready med flotør.
      Fuel: Rossi superfuel m/ Aero Synth Competition og Carbulin olje, 5% nitro

      Comment


      • #18
        Mottok nettopp Rossie glødeplugg nr. 5: very cold for nitro fuel or RC
        og Nr. 3: med. from 3.5 to 6 c.c.

        Har dette stor innvirkning på om jeg får start?

        Comment


        • #19
          Du har fuel inni motoren når du prøver å starte den? Det er nødvendig Dysenåla må være åpnet, bruksanvisningen er vel et godt utgangspunkt her. Sett så motoren til full gass, hold fingeren over forgasseren, og flipp propellen noen ganger (nå -uten- gløding). Du kan nå ta throttle ned til tomgangsfart igjen, sette på gløding, og prøve å starte beistet. Tenner motoren i det hele tatt? Om du aldri har startet en motor før, er neppe problemet særlig avansert (selvfølgelig er det mulig at det er det, men sjansene for at problemet ligger hos brukeren er jo ganske høy i begynnelsen).

          Comment


          • #20
            Dette er det jeg har prøvd flere ganger
            Tror ikke den tenner, da hadde jeg vell hørt noen lyd?
            Sikkert noe enkelt siden jeg aldri har gjort dette før.
            Skrudde opp skrue nr. 2, 2 og 3/4 Yahoo | Mail, Weather, Search, Politics, News, Finance, Sports & Videos
            Etter jeg har flikket propellen 3-4 ganger og skal starte den ser det ut til at den ikke drar inn mere fuel.

            Comment


            • #21
              Endelig!!
              Nå fikk jeg start på svinet av en Rossi .53.
              Bruker R5 glødeplugg og har skrudd hoveddysen 3 turn ut.
              Da går den ganske fint, litt tregt på å reagere når jeg drar hurtig på full gass.

              Eneste problemet er at jeg får luftbobler is fuel slangen og det får motoren til å hoste.

              Comment


              • #22
                Originally posted by protex
                Endelig!!
                Nå fikk jeg start på svinet av en Rossi .53.
                Bruker R5 glødeplugg og har skrudd hoveddysen 3 turn ut.
                Da går den ganske fint, litt tregt på å reagere når jeg drar hurtig på full gass.

                Eneste problemet er at jeg får luftbobler is fuel slangen og det får motoren til å hoste.
                Grattis


                Er den innkjørt ? Om ikke kjør den rikt en stund, juster tomgangsnålen for bedre respons på trottel.
                Low and slow with power to go !!

                Comment


                • #23
                  Ja , nå er den innkjørt.

                  Hvordan skal jeg unngå disse luftboblene i fuelen?
                  Har montert tanken etter manualen til flyet. En tank med en slange til forgaseren og et rør om slipper luft inn i tanken.
                  Burde jeg bruke flere tanker og/eller koble en slange fra potta som gir trykk i tanken?

                  Er det ikke veldig mye med 3 tørn på hoveddysa?

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by protex
                    Ja , nå er den innkjørt.

                    Hvordan skal jeg unngå disse luftboblene i fuelen?
                    Har montert tanken etter manualen til flyet. En tank med en slange til forgaseren og et rør om slipper luft inn i tanken.
                    Burde jeg bruke flere tanker og/eller koble en slange fra potta som gir trykk i tanken?

                    Er det ikke veldig mye med 3 tørn på hoveddysa?
                    Feilen er nok at du ikke har koplet den løse slangen til potten. Hvis den ikke er koplet til potta (for å gi trykk i tanken), vil du få bobler.
                    Hvis tanken har to slager ut, skal en til forgasser (brukes også til å fylle), og en til pottta (trykk). Prøv og gi tilbakemelding.

                    Hvis du kopler slangen til potten, vil du oppleve at du kan gå inn kanskje et halvt tørn på motoren.

                    Comment


                    • #25
                      Hei protex. Gratulerer.Ble du skremt av lyden? Har ikke hatt noen Rossi motor selv , men etter det jeg har hørt er det en ganske tøff sak å begynne hobbyen med.Kan fortelle at jeg nettopp investerte i en såkalt pocket gløder selv.Veeeldig praktisk og gjør det mye sikrere å håndtere sakene under oppstart.Du slipper ledning som er i veien og får mye lettere start på udyret.
                      mvh trainer.

                      Comment


                      • #26
                        Da må jeg skrue ut motoren, igjen
                        Prøver senere i dag å koblet det løse røret(fra tanken) til en slange og videre til potta for trykk. Håper dette hjelper

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by trainer
                          Hei protex. Gratulerer.Ble du skremt av lyden? Har ikke hatt noen Rossi motor selv , men etter det jeg har hørt er det en ganske tøff sak å begynne hobbyen med.Kan fortelle at jeg nettopp investerte i en såkalt pocket gløder selv.Veeeldig praktisk og gjør det mye sikrere å håndtere sakene under oppstart.Du slipper ledning som er i veien og får mye lettere start på udyret.
                          mvh trainer.
                          Jeg trodde jeg skulle bli skremt av lyden når jeg fikk start på den, men fakta er at jeg bare så vidt kunne høre at motoren gikk!! Da jeg så propellen snurre av seg selv kunne jeg es sikkerhet si at den gikk. Når jeg gir full guffe, da hører jeg at den går og den bråker ganske kraftig

                          Etter jeg fikk start på den første gang har jeg ikke hatt noen problemer med å starte den, veldig lettstartet. Jeg bruker elektrisk starter nå. Hva er forresten forskjell på var og kald plugg?
                          Dyre drikker jo fuel, måtte tanke 2-3 ganger under innkjøring

                          Comment


                          • #28
                            Hva er forresten forskjell på var og kald plugg?
                            Hvis du ikke allerede har lest denne artikkelen, ville jeg gjort det: http://www.rchobby.org/nyheter.php?category=3&id=42

                            Comment


                            • #29
                              Gløder

                              Jeg bruker hjemmelaget gløder av og seriekoble 2 AA batterier ( et nummer større en "penlight" størrelsen.) DA har du gløding til en hel helg

                              Bruker du et bvanlig penlight (AAA størrelse) så holder det kun i noen få minutter.

                              En skikkelig gløder er en grei investering Kjøp en nå så har du den hele livet.
                              mvh Kjetil Sandal
                              www.modellfly.no
                              -----------------------------------------------------------------------
                              Hvis flyet ikke vil taxe selv med full motor kan det være det ligger på rygg..

                              Comment


                              • #30
                                Re: Gløder

                                Originally posted by ksandal
                                Jeg bruker hjemmelaget gløder av og seriekoble 2 AA batterier ( et nummer større en "penlight" størrelsen.) DA har du gløding til en hel helg

                                Bruker du et bvanlig penlight (AAA størrelse) så holder det kun i noen få minutter.

                                En skikkelig gløder er en grei investering Kjøp en nå så har du den hele livet.
                                Gløderen er ikke lengere et problem, med to store AA batterier virker den utmerket
                                Hadde første "flytur" i går på et humpete jorde. Det gikk 1 meter opp, landet på forhjulet og en propell i inus

                                Sett forfra peker probellen/motoren mot venstre. Er dette korrekt? Eller bør jeg rette den opp?

                                Comment

                                Working...
                                X