Unconfigured Ad

Collapse

Knalldag hos Rena r/c klubb

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra25
    • Sep 2003
    • 1825

Knalldag hos Rena r/c klubb

Igår, søndag 25. september, var det sesongavslutning på den lokale klubben i Rena, som bl.a. MicroMac her på forumet er medlem av. I den forbindelse var det et par av oss her på det litt mer sentrale østland ( ) som var invitert oppover for litt felles flyhygge. Etter mye frem og tilbake ble det tilslutt "bare" Birger (TheBirg) og meg selv som tok turen, men det la ingen hindring på dagen!

Da vi kom opp på stripa deres rundt 11.30 var det allerede fullt av medlemmer med en haug med fly på plass. Veldig imponerende oppmøte til å være et klubbtreff! Selv om et truende grått skydekke rullet over oss ganske tidlig slapp vi for det aller meste unna det våte element utover dagen. Først etter at vi dro øste det ned.

Selv med så mange fly tilsted var det ikke noe problem å få flytid, og resten av tida gikk med til flyprat og utveksling av erfaringer. De har et fint område der oppe og det ligger helt usjenert til i forhold til evt. naboer. Noe skog er det jo alltids, men ikke nærme nok til at det er sjenerende.

Jeg ønsker på vegne av Birger og meg å takke klubben og alle de hyggelige medlemmene som var tilstede på søndag for at vi fikk lov til å komme oppover å fly på høsttreffet deres. Jeg håper inderlig at vi kan både gjenta og gjengjelde affæren!
    Attached Files
    Odd Sundet
    http://www.imacnorge.no
  • MicroMac
    • Jan 2003
    • 632

Jepp Odd ble en knall dag ut av det. Bedre vær kan man heller ikke håpe på når det drar seg mot Oktober. Selv om det ble litt hustrig mot slutten. Mye folk, god stemning, og uten noe større uhell av noe slag. Gjorde dagen bortimot perfekt.
    Dette må helt klart gjentas.
    Synes oppriktig synd på folket i "surve topicen"
    Ekstra hyggelig at du og Birger samt noen til tok turen oppover og bidro sterkt med nydelig flyving og spennende modeller.
    Veldig artig med nye impulser, besøk av trivelige folk, og nye fly.

Håper Birger får ordnet den utilsiktede retracten på Exelcisioren relativt enkelt...elegant fly forresten.

En av veteranene, og nestor i klubben er idag etter sigende observert med nesa relativt dypt nede i ei Hangar 9 brosjyre, Gjett hvilken side
    mvh MM

Comment

• Supra25
      • Sep 2003
      • 1825

Originally posted by MicroMac
      En av veteranene, og nestor i klubben er idag etter sigende observert med nesa relativt dypt nede i ei Hangar 9 brosjyre, Gjett hvilken side
      Hmm...er den overveiende gul den sida, kanskje?!?
      Odd Sundet

Comment

• -Exlex-
        Forhandler
        • Nov 2003
        • 793

Må bare slutte meg til at dette var en av de bedre dagene jeg har vært med på. Mange dyktige piloter og masse flotte modeller. Flott oppvisning med Funtis'n Odd ...
        Selv hadde jeg valgt å være tilskuer denne gangen, så masse flott å glana på, så mange å snakke med, topp dag som tilskuer også.

Thor Arne Jensen
        Helgøya Modellflyklubb
        Attached Files

[Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

Comment

• TheBirg
          • Jan 2004
          • 692

Ja, jeg må jo også pressisere at det ble en flott dag på Rena. Vi ble godt mottatt og møtte mange skravlesjuke medpiloter.

Bra med liv i lufta også.

Akuratt sånn det skal være !

Birger

(Nyskapte retracten får smake lim-flaska og blir straks i henhold igjen om ikke lenge )
          Ønsker dere en god dag på feltet !
          Birger Mork

Mine besittelser :
          Flygreier (Massevis)
          Heligreier (En Mini Titan)
          Bilgreier (Et par stk.)

Comment

• -Exlex-
            Forhandler
            • Nov 2003
            • 793

Klarte ikke å dy meg .... (får vel pes fra -Maximus- nå .. hehe)
            Her er det duket for Jomfrutur med Laser 200, Eieren "TheDiver" (til Høgre på bildet) hadde hele 20 min simulatortrening i sommer, så -Maximus- kom til unnsentning med kabel og korrekt hodeplagg for turen.
            Jomfruturen gikk forøvrig greit, bare man fikk justert litt ... Good show karer!!!

-Exlex-
            Attached Files

[Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

Comment

• MicroMac
              • Jan 2003
              • 632

Originally posted by Supra25
              Hmm...er den overveiende gul den sida, kanskje?!?
              Yes.... gul som en påske kylling

Hehe Exlex Hodelæret til Maximus var helt klart en høydare. En utsøkt kombinasjon av tidløs eleganse, ytterkledningen til en kvart okse, og sikkert uovertruffen funksjonalitet Spesielt var snittet rundt ørene imponerende, her er det utøvd stor salmaker kunst

Flott du postet ett bilde av den. Mitt digitale "unikum" av ett fotoapparat, fikk ett akutt anfall av grå stær, som herpet mesteparten av bildene.
              mvh MM

Comment

• -maximuz-
                • Mar 2005
                • 165

Hehe, det måtte jo komme ut av en eller annen
                Vil ellers si at det var en kjempe fin dag med mange piloter og tilskuere.

Laseren fløy utrolig bra,snill som bare det. Men litt svak motor kanskje. TheDiver med minimal med erfaring fløy denne fugelen som bare det, var ikke mye hjelp han trengte
                -Maximuz-
                Johnny Rosenlund
                -------------------------------
                Helgøya Modellfly klubb
                Rena Modellfly klubb

Comment

• Cessnaknuseren
                  • Mar 2005
                  • 561

Kledelig hodeplagg -maximus-

Det er fint att du bruker riktig utstyr når du flyr.
                  Jomfruturen gikk jo riktig bra.
                  Må si jeg ble imponert over flygningen til "The diver".
                  Kun 20 Min. på simulator og flyr som den selfølgligste ting.
                  Vi ser sikkert flyet hans i luften igjen ganske snart tror jeg.
                  Kanskje lua di økte konsentrasjonen
                  Vi snakkes.

Cessnaknuseren
                  Cessnaknuseren
                  Bjørn Sandbæk

Dæ går litt mindre lim nå.

Comment

• joo
                    MFN Skribent
                    • Nov 2002
                    • 6936

Artig å høre at dere hadde det fint.

Jeg vaklet mellom Rena-tur og andre aktiviteter. Siden jeg er med på fellesprosjekt på seilflyslepefly ble det til at jeg prioriterte sleping i hjemmeklubben lørdag og slepetreff på Spydeberg søndagen. To helmaks deilige herlige ubeskrivelige maxkoselige dager.
                    Rart hvor mye sosiale saker som skjer i miljøet vårt, er alt for lite fritid og antall helger i løpet av året til å rekke mer enn max 8,4% av det man ønsker å være med på.
                    Vet det er uvurderlig å få besøke andre klubber, ikke bare kjenne hverandre via MfN men bli kjent med personene bak nicka! Men det kommer flere sjanser.

Vil forresten nok en gang anbefaler dere som ikke er kjent med IGG-treff å oppsøke et hvis det skjer noe ikke så altfor langt fra der dere bor!
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Supra25
                      • Sep 2003
                      • 1825

Jepp...du valgte jo helt klart feil arena denne gang, Joo...

Men en ting er klart...neste gang vi gjør noe slikt så bør det være påbudt med MfN nick inngravert i panna!! Jeg visste om et par, men tydeligvis ikke alle MFN'ikerne som var der oppe...

Hodeplagget var helt overlegent....
                      Odd Sundet

Comment

Working...