Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lipo lader

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lipo lader

    Hei jeg har en lipo lader med "klyper", da må jeg åpne panseret på bilen hver gang jeg skal lade, noen gode, billige forslag til bedre måte og få ladet batteriet på?

    Mvh
    Richard

  • #2
    hei!

    jeg og en kompis har "bygd om" en strømforyning fra en gammel PC. det funker helt supert.

    Best RC Battery Pack,Best RC Car Battery,Lipo NIMH NICD RC Battery.
    det står litt om dette her, har ikke lest alt

    let litt rundt på forumet, så finner du sikkert noe om det...
    Jørgen Wake Stensen
    Bodø MFK
    Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

    Comment


    • #3
      Mitt forslag er å lage en liten "field-box". Du kjøper en enkel vertøykasse eller lignende (gjerne i plast). I denne kan du ha allt du trenger av verktøy, batterier, ladere og andre dippedutter. I tillegg kjøper du ett 12V MC-batteri på Biltema for ca 300.- eller noe. Dette batteri har du oppi field-boksen, altid til tjeneste.
      Funker bra for meg.
      Ps. Til ett slik mc-batteri har Biltema vedlikeholdsladere for 59.- hvis jeg husker riktig. La den alltid lade mc-batteriet når du er "hjemme" så har du alltids nok med "guffe" for å lade dine Li-Po'er i felten!

      Peppe
      Peter Rahm
      Siggerud
      Cirrus RCFK

      Comment


      • #4
        Jeg er godt fornøyd med å ha kraftige klyper på laderen. Funker perfekt for å få god kontakt på batteripoler når jeg skal hente strøm på et batteri, men på strømforsyninger bruker jeg uisolerte bananstikk på utgangene og har isolerte hetter rundt klypene som jeg kobler på disse!
        Alternativt kan du erstatte klypene med bananplugger så dem passer rett i strømforsyningene dine, og lage en permanent kobling med bananuttak i fieldboksen og lage en egen sigarettenneradapter for bananplugger. Husk bare å ha faren for kortslutninger i bakhodet og lage det hele idiotsikkert.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment

        Working...
        X