Unconfigured Ad

Collapse

Hvordan ser hobbyrommet ditt ut?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

vet bare at det var en i klubben vår som laget ett fly der han poppet sammen alu plater. og det funket vist fint helt til det begynte å bli litt slark i naglene slik at metallet gnisset mot hverandre. ble da bare radiostøy i dritt av det.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• tema95
      • Aug 2002
      • 977

Originally posted by Cessnaknuseren
      Interesant....
      Blir sammenføyninger skrudd/naglet eller limt?
      Blir det mye tyngre enn andre fly i samme størelse?
      Hva slags trekk?

Cessnaknuseren
      Bjørn Sandbæk
      Ja!
      Ja, men ikke mye!
      Oratex.

Blir nok ferdig en dag!
      Mvh Terje Martinsen
      leder Modellflyseksjonen/NLF
      www.modellfly.info

Comment

• Vingemutteren
        • Jul 2002
        • 2421

Skjønner ikke at noen skulle ha ønske om å se hobby rommene mine (bortimot hele kjelleren m/mere), da rotete absolutt er å regne som årets understatement. Jeg beveger meg kun med forsiktighet der nede, og benkene var sist sett i fjor engang. Tuller ikke, måtte invadere vaske kjelleren tidligere i år da noe skulle bygges. Sist gang måtte jeg bygge på stua da ikke engang vaske kjelleren var tilgjengelig da det rant kloakk over hele gulvet, men nå er den rydda og alt er klora igjen (sier igjen da dette gjentar seg annenhvert år, men i mellom slagene går jeg kun i sokke lesten der inne. Ja etter grundig klorering altså ). Var en tur i borteste enden av hoved rommet her en dag (omkring 35m2), og gjenn oppdaget en Irvine 25 (så vidt innkjørt), en OS 15FP, en ny (men innkjørt) OS 91 FX (i snuten på ett langsiktigt prosjekt, hadde nesten glemt at den sto i flyet gitt), en Magnum (egentlig TT) 61 2T, og en gammel russer (61 2T) med bakeksos som er skjert (G klipset til kryssbolten løsna) som bare tok livet med ro på hylla. Lurer foresten på hva som skjedde med alle 15-25 flyene som det var så mye av før?
        Nå som den private hestesko bana i hagen har fått grus og flom lys (om 2x 150W kan kalles det da), og veden er i hus. Har jeg som målsetting å avdekke opptil flere m2 av gulvet før jul, og kansje en liten arbeids benk (for ikke å snakke om kjellergangen som er ett eneste hekkeløp for tiden, der også burde absolutt noe gjøres). Ja forutsatt at ingen nye katastrofer venter rundt hjørnet og skal ha tid da, åja, så var det en liten satelitt antenne på 150cm som skal ha nedgravd fundament og ha reist opp en solid mast da.
        Om rotet ønskes avdekket kan jeg altids ta noen bilder,men jeg gjør det ikke uten oppfordringer (slikt er ikke bra for sarte sjeler).
        Last edited by Vingemutteren; 14-12-05, 02:04.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• zlayer74
          • Dec 2005
          • 18

Til dere som klager over små hobbyrom!
          Bilde av det gamle og det nye hobbyrommet mitt, har man ingen ekstra rom, så får man ta stuen da...
          Attached Files

Comment

• Vingemutteren
            • Jul 2002
            • 2421

I tilfelle mine lange innlegg forvirrer, så klager i hvertfall ikke jeg over for lite hobbyrom, der er bare for mye i de!
            P.s. Regnet ikke med jeg var til tenkt i komentaren til zlayer74.
            PP.S @zlayer74. Hva gjør du når det skal slipes på stua? Balsa støv er jo snadder på tapet og gardinbrett (for ikke å si på gardinene), jeg pusset en liten klosse engang, og jeg har en mistanke om at det aldri kommer til å skje igjen. Kansje du er ARF mann som meg og slipper mye av pussinga?
            Gert Hildrestrand.
            Limets Venner.
            Valdres Flyklubb Modell

Comment

• TheBirg
              • Jan 2004
              • 692

Her er mitt kott....
              Smått og godt

Men for all del, skulle noensomhelst finne på å stikke "innom" (som fryktet tidligere i tråden her om at folk er innom forumet og surfer etter morrosaker som er klare for avhenting) ta gjerne med komfyren også, den trenger en "forsikringssak"
              (PC`n er også bra, men 1 år gammel nå så trenger ny sånn også... Værsågod)

Og siden byggerommet er litt lite så lagrer man i god skikk fly i gangen og på soverommet....

(Er forøvrig skammelig ryddig nå, har gjort reint til Jul.....)
              I sommer var det 1 projekt på kjøkkenbordet, og 1 kortsiktig projekt på stuebordet på samme tid...
              Så klager ikke over plassen
              Attached Files
              Last edited by TheBirg; 14-12-05, 22:17.
              Ønsker dere en god dag på feltet !
              Birger Mork

Mine besittelser :
              Flygreier (Massevis)
              Heligreier (En Mini Titan)
              Bilgreier (Et par stk.)

Comment

• zlayer74
                • Dec 2005
                • 18

Originally posted by Vingemutteren
                I tilfelle mine lange innlegg forvirrer, så klager i hvertfall ikke jeg over for lite hobbyrom, der er bare for mye i de!
                P.s. Regnet ikke med jeg var til tenkt i komentaren til zlayer74.
                PP.S @zlayer74. Hva gjør du når det skal slipes på stua? Balsa støv er jo snadder på tapet og gardinbrett (for ikke å si på gardinene), jeg pusset en liten klosse engang, og jeg har en mistanke om at det aldri kommer til å skje igjen. Kansje du er ARF mann som meg og slipper mye av pussinga?
                He he, neida er slett ingen ARF-man, alt sammen bygges fra scratch etter tegning. Så deler og alt lages i stuen, men assa... Pussing gjøres ute, har en garasje da som jeg kan holde på litt i. For jæ.. kaldt der inne nå, så da må man trekke inn i stuen
                har forøvrig en liten iskald kjeller som er full av møbler og ved, der kan det nok etterhvert gjøres noe, savner det hobbyrommet assa.

Comment

• Vingemutteren
                  • Jul 2002
                  • 2421

Originally posted by zlayer74
                  He he, neida er slett ingen ARF-man, alt sammen bygges fra scratch etter tegning. Så deler og alt lages i stuen, men assa... Pussing gjøres ute, har en garasje da som jeg kan holde på litt i. For jæ.. kaldt der inne nå, så da må man trekke inn i stuen
                  har forøvrig en liten iskald kjeller som er full av møbler og ved, der kan det nok etterhvert gjøres noe, savner det hobbyrommet assa.
                  He he. Jeg er nok ganske bortskjemt med plass, men siden jeg har rotet det så fryktligt til (nemen denne kan ikke kastes, den kan sikkert brukes til noe), har jeg som sagt ett problem. Er og for blir en gigantisk rotekopp, og skulle det bli ryddet skikkligt opp (det hender ca annenhvert år, og ja det er ca 2 år siden sist ). Har jeg en tendens til Nazi regime med ryddinga, dette holder stort sett til en tre fire forskjellige ting havner på bordet samtidigt.
                  Foerdelen med å ha det rotete er at enhver tyv risikerer alvorlige beinbrudd om han prøver å forsere hinderløypa som jeg kaller kjeller/hobbyrommet mitt.
                  Slenger med ett bilde av kjellergangen som ilustrasjon (tatt her om dagen), dette er det værste den noengang har vært (og det sier ikke så rent lite).
                  Snubla i støvsugeren og mye som var oppe på en stol hamna i dørken, og der er det ennå.
                  Attached Files
                  Gert Hildrestrand.
                  Limets Venner.
                  Valdres Flyklubb Modell

Comment

• affa
                    Administrator
                    • Jul 2002
                    • 5877

Uffda, mitt er skremmende rotete som de fleste andre tror jeg.

I tillegg har jeg 3 stk flyklare kvartskalaer stående lagret hos min bror samt 5-10 prosjekter hjemme hos mine foreldre.....

Og her ett par bilder fra rote-rommene. Hobbyrom er stitchet superraskt, men det er ihvertfall min Katana på byggebordet samt 11 andre flyklare depronartigheter hengende rundt.....
                    Attached Files

Comment

Working...