Unconfigured Ad

Collapse

EVO 20 Flight Power

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tomasjo
    • Sep 2005
    • 573

EVO 20 Flight Power

Har nå motatt mitt nydelige 1800mAh EVO 20 batteri. Det hele skal kobles til en Hyperion Titan 30A og en AXI 2808 24 motor. Jeg er fortsatt nybegynner og må bare spørre. Ut av batteriet kommer det en svart og en rød ledning. Dette er nokså kjent fra før, men hva er den kabel nr. 3? Den ser ut som en servokabelkontakt, men bare større?

Og så enda et dumpt spørsmål. Fikk også gullkontakter fra Griffin i posten. Med i posen følger den 3 stk. ledere. Hva skal denne brukes til?

Mvh.
    Tomas
    Last edited by tomasjo; 14-12-05, 18:59.
    -----------------------------------------------
    Tomas
    Trondheim modellflyklubb
    www.heltpropell.com
  • jørgen123
    • Jul 2005
    • 706

hei.
    den tredje kabelen er for balanserings modul, du kan koble til en liten sak som ballanserer cellene i pakken din, noen lader også cellene individuelt.

er det hva det tredje kontaktparret skal brukes til?
    den skal brukes hvis du har børsteløs motor og regulator. på børsteløse motorer er det 3 ledninger til motoren, og 3 ledninger ut fra regulatoren
    Jørgen Wake Stensen
    Bodø MFK
    Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

Comment

• tomasjo
      • Sep 2005
      • 573

Men de 3 lederne som er med gullkontaktene er ca. 1mm i diamater. Er ikke det litt smått for 25A strømtrekk? Skal jeg ikke bare lodde kontaktene direkte på lederne fra motor og det samme på regulator? Vet du forresten hvilke kontakter som er bra mellom batteri og regulator. Tidligere har jeg brukt en JST kontakt. De virker litt små. Kan jeg bruke disse likevel? Mange spørsmål men...
      Tomas
      Trondheim modellflyklubb
      www.heltpropell.com

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936