Unconfigured Ad

Collapse

Flyging på Fiskumvannet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Snowman
    • Jun 2004
    • 78

Var ute å fly på Fiskumvannet i dag i -22. Kjempe flott forhold i dag, ingen vind og stor flott rullebane.
    Petter Jensen. KMFK

CMPro Cessna 182, Skywalker EPO, Eflite Beaver, Parkzone F-27C Stryker, Kyosho J-3 Cub SQS.
    Futaba 10CAG 2,4

Comment

• Tertitten
      • Dec 2007
      • 3014

Fiskumvannet kun for medlemmer i Kongsberg MFK

Var på Fiskumvannet å fløy idag. Supre forhold og flott stripe som var frest opp.
      Fikk beskjed om att det måtte betales 100 lapp for å dekke inn litt for brøyting og parkering.
      Selvfølgelig ingen ting å si på dette.Kunne betalt omgående, men det var ikke stress.
      Etter ett par turer får vi beskjed om att vi ikke fikk fly mer, dette er kun for Kongsberg sine medlemmer.Synes dette er veldig trist, var der noen turer i fjord vinter også og traff flere hyggelige mennesker,og tror ikke jeg tro noen på tærne heller.

Så til alle som har tenkt seg dit for sosialt samvær. så er dette kun for medlemmer i Kongsberg.

Er det rart det blir krig i verden.

PS. Jeg er medlem i NLF.

MVH Terje Egeberg
      Terje Egeberg
      "Opp ska det og det får bare virke"

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
      3DHS slick 89" EME 60.
      3DHS Slick 71"

Comment

• Morten :-)
        • Aug 2004
        • 62

Hvis dette som står i posten over stemmer så er jeg ikke veldig imponert over Kongsberg modellflyklubb sine holdninger, bør ta i betraktning at isen faktisk er for alle og ikke en liten gruppe mennesker...

All ære for at det blir brøytet en stripe, men...

Morten Lislerud
        Last edited by Morten :-); 14-01-10, 23:24.

Comment

• Aviator
          • Mar 2005
          • 601

Kjipt

Dokker hadde sikkert samme frekvens som de "lokale"....
          Så da nekta dem heller dokker for å kunne fly sjøl.

Skjønne godt at d blir krig når noen surke over en isflekk...
          Svein Roe
          ----------------
          Skymaster F-15 - Nexus Mk II
          Boomerang Sprint - Simjet 2250
          Starfire II P-60
          C-arf Extra 2,3 - DA 50
          EF Extra 91" - DA 60
          EF Edge 48"
          Ventus 4m
          Mini Nyx

Comment

• syver
            • Aug 2009
            • 914

kan bekrefte innlegget til tertitten da jeg selv var der å fløy sammen med ham,vi som ikke er medlem av kongsberg mfk er kun velkommen til å fly på fiskum hvis vi blir medlem av kongsberg mfk.
            mvh terje syvertsen.
            Last edited by syver; 14-01-10, 23:54.
            Terje syvertsen
            www.ModumModellSportklubb.com
            3dhs edge mintor 38
            C-arf edge dle 111 v3.
            C-ARF extra 330l da 100.

Comment

• Tertitten
              • Dec 2007
              • 3014

Originally posted by Aviator
              Dokker hadde sikkert samme frekvens som de "lokale"....
              Så da nekta dem heller dokker for å kunne fly sjøl.

Skjønne godt at d blir krig når noen surke over en isflekk...
              Neida vi hadde 2,4 og det var kun oss igjen og fløy.
              Terje Egeberg

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
              3DHS slick 89" EME 60.
              3DHS Slick 71"

Comment

• Guest

#37 Unapproved
                Ja nå ble jeg imponert!
                Dette høres ut som en skikkelig sosial gjeng med litt for liten parkering.

Har ikke allverden med parkering på di forskjellige vinterstedene vi heller,
                Men alle er hjertlig velkommen.
                Last edited by Guest; 15-01-10, 14:06.

Comment

• ronnynorge
                  • Jan 2008
                  • 1231

At noen tar seg bryet med og brøyte/frese ei stripe er jo knall bra,men og nekte andre er jo sinnsykt.Miljøet vårt er ikke så stort så plass til alle er det nok

Ronny
                  Ronny Andreassen
                  Sunndal/Vinnu
                  Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                  3DHs 33" EPP
                  JR 9303 2,4

Comment

• Karmann
                    Moderator
                    • Oct 2006
                    • 735

Her er det nok en misforståelse ute å går.

Som styremedlem i KMFK har jeg idag tatt opp denne saken med det øvrige styret pr email da dette for meg var ukjent.
                    Saken er den at KMFK har spurt grunneier om vi kan få lov å parkere hos han på den relativt begrensede parkeringsplassen nede mot vannet. Denne parkeringsplassen er ikke stor og er brukt til oppstillingsplass for lastebiler og tilhengere i tillegg, slik at det skal i perioder ikke mer enn en håndfull biler til før det er fullt. Grunneier har gitt KMFK's medlemmer lov til å parkere der. Det har vært vanlig å samle inn litt penger slik at en gave/kompensasjon kan overrekkes grunneier ved sesongslutt som takk for velvilligheten. Om grunneiers parkeringstillatelse skal fortsette, forutsettes det at kun KMFK's medlemmer benytter parkeringen.

Det er selvfølgelig ikke riktig at stripa vi freser opp på Fiskumvannet kun er forbeholdt KMFK's medlemmer, men parkeringsplassen ved veien er grunneiers eiendom som han brøyter for egen regning.

Hvis 100,- er innkrevd fra en modellflyver som ikke er KMFK medlem beklager vi dette. Det er vel neppe grunneier selv som innkrevde. Men det var kanskje han som jagde vedkommende bort?

For styret i KMFK
                    Morten Aase
                    Mvh
                    Morten Aase

Comment

• syver
                      • Aug 2009
                      • 914

Originally posted by Karmann

Som styremedlem i KMFK har jeg idag tatt opp denne saken med det øvrige styret pr email da dette for meg var ukjent.
                      Saken er den at KMFK har spurt grunneier om vi kan få lov å parkere hos han på den relativt begrensede parkeringsplassen nede mot vannet. Denne parkeringsplassen er ikke stor og er brukt til oppstillingsplass for lastebiler og tilhengere i tillegg, slik at det skal i perioder ikke mer enn en håndfull biler til før det er fullt. Grunneier har gitt KMFK's medlemmer lov til å parkere der. Det har vært vanlig å samle inn litt penger slik at en gave/kompensasjon kan overrekkes grunneier ved sesongslutt som takk for velvilligheten. Om grunneiers parkeringstillatelse skal fortsette, forutsettes det at kun KMFK's medlemmer benytter parkeringen.

Det er selvfølgelig ikke riktig at stripa vi freser opp på Fiskumvannet kun er forbeholdt KMFK's medlemmer, men parkeringsplassen ved veien er grunneiers eiendom som han brøyter for egen regning.

Hvis 100,- er innkrevd fra en modellflyver som ikke er KMFK medlem beklager vi dette. Det er vel neppe grunneier selv som innkrevde. Men det var kanskje han som jagde vedkommende bort?

For styret i KMFK
                      Morten Aase
                      hei, den 100 lappen vi skulle betale skulle gå til brøyting å grunneier for akkurat parkering.personen som opplyste om dette er medlem av kmfk å kan navngis .dette var samme mann som kom tilbake å ba oss om å pakke sammen etter en times tid.så hvis vi melder oss inn i kmfk er det greit med parkering,holder altså ikke kunn å betale til grunneier.??? synes dette virker heller tvilsomt.mvh terje syvertsen.
                      Terje syvertsen
                      www.ModumModellSportklubb.com
                      3dhs edge mintor 38
                      C-arf edge dle 111 v3.
                      C-ARF extra 330l da 100.

Comment

• Tertitten
                        • Dec 2007
                        • 3014

Synes dette var triste greier. Ville betalt ommgående og hadde gjort dette med glede. De gangene jeg har vert her tidligere har det vert maks 4 biler på parkeringen. Er jo litt rart det blir bedre plass når jeg blir medlem.

Men for å avslutte fra min side, så finner jeg meg en annen plass å fly på. Og jeg regner med att dette blir praktisert videre for ALLE ikkemedlemmer. Dere vil være alene og ha plassen for dere selv.

MH Terje
                        Terje Egeberg

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                        3DHS slick 89" EME 60.
                        3DHS Slick 71"

Comment

• Aviator
                          • Mar 2005
                          • 601

Tvilsomt ja

Her er et utdrag fra sida te KMFK

FLYPLASS
                          Klubben har pr. i dag egen flyplass som ligger i Sandsvær, 13 km sør for Kongsberg. Dette er en grasstripe på 30 x 100 meter i fine omgivelser. Om vinteren sparer vi grasset på stripa vår og brøyter på Buvannet ved Meheia, Elgsjø mot Notodden eller på Fiskum ved Darbu. På sistnevte vann er det stor mulighet for å treffe “kolleger” fra Drammen. Noen av de som utøver seilflyaktiviteter, reiser til Vegglifjell, Blefjell eller Imingfjell for å fly på “hang”. Se forøvrig link til flysteder.

Regne me at du ikkje e medlem i Drammen MFK.... hmm... Dem har sikkert en "sammarbeidsavtale"
                          Svein Roe
                          ----------------
                          Skymaster F-15 - Nexus Mk II
                          Boomerang Sprint - Simjet 2250
                          Starfire II P-60
                          C-arf Extra 2,3 - DA 50
                          EF Extra 91" - DA 60
                          EF Edge 48"
                          Ventus 4m
                          Mini Nyx

Comment

• sap_2000
                            • Sep 2003
                            • 524

Originally posted by Aviator
                            Her er et utdrag fra sida te KMFK

.... på Fiskum ved Darbu. På sistnevte vann er det stor mulighet for å treffe “kolleger” fra Drammen.....

Regne me at du ikkje e medlem i Drammen MFK.... hmm... Dem har sikkert en "sammarbeidsavtale"
                            Originally posted by Karmann

...Om grunneiers parkeringstillatelse skal fortsette, forutsettes det at kun KMFK's medlemmer benytter parkeringen....

For styret i KMFK
                            Morten Aase
                            Så de fra Drammen MFK kommer gående, eller...???

Detter er jo helt utrolig!
                            Her møter KMFK seg selv i døra så det suser... Får nesten følelsen av "selektiv" utvelgelse av piloter som kan fly der... Ingen god reklame for klubben spør du meg

Råd: Finn deg et annet vann med en mer gjestfri klubb som har brøytet. Sjansene er store for at det er en femtilapp eller to i spleis for brøytingen, og så er det bare å fly det du makter
                            Last edited by sap_2000; 16-01-10, 23:40.
                            Mvh. Ståle
                            http://www.jetsofnorway.no/

Comment

• Tertitten
                              • Dec 2007
                              • 3014

Til KMFK

Tror dere har trått skikkelig i salaten her.

Jeg har nå skjekket ut litt på eiendomsforhold i Ø.Eiker kommune.
                              Når det gjelder parkeringsplassen her så eier veivesenet ca 6 meter fra veikant.
                              Motsatt side av veien er det også en"parkeringsplass" der det blir parkert lastebilhengere.
                              Denne er også i vegvesenets eie. her blir det, vil jeg tro, brøytet av veivesenets biler.

Så her har dere startet noe dere umiddelbart bør vurdere sterkt og dementere.

Dere kan ikke nekte meg å reise ned til fiskumvannet for å utføre min hobby, og heller ikke nekte meg og parkere på statens eiendom.

Men uansett hva dere gjør, har dere oppnådd å støte folk fra dere. og jeg tror mange nå vil sitte med samme oppfatning av og være uønsket som gjester hos dere.

Nå har det vel også tidligere vert litt konflikter vedrørende flyging på dette vannet, men da med lokalbefolkningen. Att vi nå har skapet en konflikt innad i vårt eget lille miljø, er helt utrolig.

Hilsen Terje Egeberg
                              Terje Egeberg

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                              3DHS slick 89" EME 60.
                              3DHS Slick 71"

Comment

• Spinoza
                                • Jan 2010
                                • 11

Da får vi også regne med at bare kmfk's medlemmer kan komme på Notodden modellflyshow siden det er deres show.
                                Dette syns jeg hvertfall var helt utrolig å lese. Trodde det var hyggelig og koselig å se og møte andre mennesker med samme hobby interesse.

Comment

Working...