Announcement

Collapse
No announcement yet.

hjemmeside problemer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hjemmeside problemer

    Hei alle sammen

    jeg har den tvilsomme glede av å være webmaster for klubben min Bamble modellflyklubb. 404 Not Found

    Se under "siste flydag"

    I den forbindelse fikk jeg et problem her om dagen. Etter å ha laget en reportasje og publisert denne på hjemmesiden ble ikke bildene synlige! Det er bare en ramme med et lite kryss i.

    Noen som veit hva som er problemet?

    Vennligst hilsen Peter
    Cessna ARC med flottører og OS 70 surpass
    Caliber 5 med OS 50 hyper
    Futaba 9c

    www.bmfk.org

  • #2
    I første omgang så ser det ut til at det er noe feil i adressen til bildene, men når jeg sjekker med firefox så kan jeg se de... merkelig.

    Prøv å gjøre om adressen til bildene til en mer direkte.. nå står det en rekke tall og %-tegn. Gjør det enkelt og greit. Lettere å feilsøke da... virker som at det er IE som ikke klarer å tyde adressene skikkelig..
    Last edited by esmel; 09-01-06, 16:14.
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #3
      Originally posted by peterha
      Hei alle sammen

      jeg har den tvilsomme glede av å være webmaster for klubben min Bamble modellflyklubb. 404 Not Found

      Se under "siste flydag"

      I den forbindelse fikk jeg et problem her om dagen. Etter å ha laget en reportasje og publisert denne på hjemmesiden ble ikke bildene synlige! Det er bare en ramme med et lite kryss i.

      Noen som veit hva som er problemet?

      Vennligst hilsen Peter

      Er antagelig filnavnet på Bildefilene dine .. hold disse korte og uten spesialtegn, Space osv..
      Dette gjelder også i katalognavn f.eks bindestrek , slik som det er i katalognavnet til bildene.

      404 Not Found

      F.eks plukket fra kildekoden din :
      Første%20dag%20på%20isen%20Stokkevanne%202006%2001 3.jpg

      endre filnavn til f.eks stokkev020206.jpg eller noe slikt... eller har du masse bilder så katalogiser de server... f.eks Bilder/stokkevann/020206/20013.jpg

      En annen ting , ser du genererer sidene i Office ... Den er ikke spesielt bra til å generere HTML kode med .. jeg ville heller brukt programvare som er litt mer spesialisert mot web publishing , f.eks Adobe GoLive eller andre. Frontpage i officepakka kan brukes , men her og blir det mye "rar" kode hvis man ikke har tunga rett i munnen .

      -Exlex-
      Last edited by -Exlex-; 09-01-06, 16:38.
      ____________________
      : -Exlex-
      : Thor Arne Jensen
      :::::::::::::::::::::::::::

      [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

      Comment


      • #4
        .....pluss at det er "lurt" å skippe æ ø å bl.a. i fil/katalognavn i denne sammeheng .......

        Comment


        • #5
          Takk for svar.

          Ikke lett dette her men skal prøve å få gjort om adressene. Må vel slette bildene for så å legge de inn igjen med ny adresse da.

          Morsommere å fly enn å drive hjemmeside veit jeg.. he he.

          Veit noen foressten om det går an å gjennopprette noe som er slettet? Har self. også tømt søppelkassen....
          Cessna ARC med flottører og OS 70 surpass
          Caliber 5 med OS 50 hyper
          Futaba 9c

          www.bmfk.org

          Comment


          • #6
            Der var problemet... gjort dette noen ganger nå og lærer ikke... he he

            Takk..
            Cessna ARC med flottører og OS 70 surpass
            Caliber 5 med OS 50 hyper
            Futaba 9c

            www.bmfk.org

            Comment


            • #7
              Originally posted by peterha
              Veit noen foressten om det går an å gjennopprette noe som er slettet? Har self. også tømt søppelkassen....
              irecover var det ihvertfall et program som het en gang i tia... Da trenger du kun en tom partison som er større enn den du hadde de tapte filene på... Så lenge dataene ikke er overskrevet finner programmet de igjen. Finnes sikkert andre programmer der ute som gjør samme nytta.
              Espen Melby

              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

              Comment

              Working...
              X